Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-01-2009, 11:29 AM   #11
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by CharmKilla View Post
Wat leuk om dit te horen! Dus wij zijn gelijkgestemden? Ik vind chakra's en dergelijke ook heel interessant. Ik heb zelfs een inwijding in Reiki 1 gehad. Heerlijk letterlijk jezelf energie kunnen geven via je handen.
Ik ben ook niet zo discipline dame als het er op aankomt hoor. Ik denk dat het er om gaat hoe zuiver je bedoelingen zijn als je het doet. En dan is 1 minuut al voldoende.

Ruis ban ik merendeel uit door me terug te trekken van de maatschappij. En mijn contacten alleen te onderhouden met mensen die werkelijk van belang zijn en geen ruis veroorzaken.
Ik had al veel over chakra's gelezen, maar sinds 2 jaar zit ik op chakra-yoga. Zelfs pas nog het 7de chakra "gedaan" op de les, heel bijzonder.

Ja, begrijp ik heel goed. Een goede maatstaf vind ik altijd: energie krijgen of verliezen in iemands gezelschap. Ik word van sommige mensen ("zuigers") erg moe, en van vriendinnen met wie ik een goed gesprek kan voeren krijg ik energie, zelfs als het over een moeilijk onderwerp gaat.
  Reply With Quote
Old 01-01-2009, 11:36 AM   #12
CharmKilla
Guest

Quote:
Originally Posted by Sharda1 View Post
Ik had al veel over chakra's gelezen, maar sinds 2 jaar zit ik op chakra-yoga. Zelfs pas nog het 7de chakra "gedaan" op de les, heel bijzonder.

Ja, begrijp ik heel goed. Een goede maatstaf vind ik altijd: energie krijgen of verliezen in iemands gezelschap. Ik word van sommige mensen ("zuigers") erg moe, en van vriendinnen met wie ik een goed gesprek kan voeren krijg ik energie, zelfs als het over een moeilijk onderwerp gaat.
Kun je mij meer vertellen over informatie geven over chakra-yoga? Jouw probleem ondervind ik ook in gezelschap van verkeerder personen. Handig om te weten hoe je je dan kunt beschermen.
  Reply With Quote
Old 01-01-2009, 11:44 AM   #13
Sharda1
Guest

Quote:
Kun je mij meer vertellen over informatie geven over chakra-yoga? Jouw probleem ondervind ik ook in gezelschap van verkeerder personen. Handig om te weten hoe je je dan kunt beschermen.
Wat wil je weten? Het is yoga die werkt met chakra's (1 of 2 per les). Geen "gewone" hatha-yoga dus: dat is spieren oefenen om wat leniger te worden en er goed uit te blijven zien.
Kijk maar es op Google. Als je niet wilt dat een persoon (teveel) bij je binnenkomt sluit je m.n. je eerste chakra (stevige basis) af en je vierde (je hart, je gevoel). Uit zelfbescherming, omdat je weet dat die persoon je schade toebrengt of je energie wegzuigt. De kunst is dan om die persoon niet onnodig knalhard af te wijzen of te kwetsen maar vriendelijk en duidelijk op afstand te houden. Een hele toer soms...
  Reply With Quote
Old 01-01-2009, 12:00 PM   #14
CharmKilla
Guest

Okay thanks, for the tip. Ik ga zo googlen. Alleen dat laatste dat niet knalhard afwijzen en op een duidelijke afstand houden, is idd een hele toer voor me, zie topic "single of bezet". Ben te lief van nature om mensen te kwetsen of keihard af te wijzen. Maar leer om steeds meer en meer om voor mezelf op te komen. Nu nog de balans vinden...en daarom laat ik geen nieuwe mensen meer toe in mijn cirkeltje...voorkomen is beter dan genezen...
  Reply With Quote
Old 01-01-2009, 06:47 PM   #15
Sharda1
Guest

Quote:
Okay thanks, for the tip. Ik ga zo googlen. Alleen dat laatste dat niet knalhard afwijzen en op een duidelijke afstand houden, is idd een hele toer voor me, zie topic "single of bezet". Ben te lief van nature om mensen te kwetsen of keihard af te wijzen. Maar leer om steeds meer en meer om voor mezelf op te komen. Nu nog de balans vinden...en daarom laat ik geen nieuwe mensen meer toe in mijn cirkeltje...voorkomen is beter dan genezen...
hallo Ch.

Om te voorkomen dat je verdrinkt in de New Age-troep een aardig overzichtje. Op mijn eigen manier ingedikt maar de URL staat erbij.

Ik las in mijn aantekeningen dat je ook 1-3-5 kunt dichtgooien dan schakel je naast je stevigheid (1) je energie en power (3) in en sluit de communicatie (5) af. Maar dat is natuurlijk vrij radicaal. Dan moet je wel zeker weten dat je met die persoon Helemaal Niks Meer wilt...

Ik ben het niet helemaal eens met je laatste opmerking maar misschien is dat een reactie op een slechte ervaring en normaliseert het zich t.z.t. weer.

Kijk maar eens, hopelijk heb je er wat aan o nou moet ik natuurlijk een 2de posting sturen want dit wordt teveel
  Reply With Quote
Old 01-01-2009, 06:49 PM   #16
Sharda1
Guest

Quote:
...
Loesje.info : Chakra's
de zeven belangrijkste chakra's.
Stuit-chakra -aarde-energie
Milt-chakra -seksualiteit
Plexus Solarus -emoties
Hart-chakra -onbaatzuchtige liefde
Keel-chakra -communicatie
Het derde oog -visualisatievermogen
Kroon-chakra -intu´tie
Een chakra kun je het beste zien als een bloem, die open of dicht kan staan. Is een chakra (bijvoorbeeld de keel-chakra) gesloten, dan kan dat betekenen dat er problemen zijn met de communicatie. (misschien iets letterlijks, zoals stotteren, maar misschien ook meer figuurlijks: men is bang om te zeggen wat men denkt. Het mooiste is dus wanneer een chakra open staat. Chakra's zijn de energiepoorten van kosmos naar de mens; wil een mens zich evenwichtig kunnen voelen, dan is het van groot belang dat de zeven chakra's goed zijn geopend. Dit is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan! Wat echter ook wel eens voorkomt, is dat een chakra te ver openstaat en de persoon zo een bepaalde tijd blootstaat aan negatieve energie... en mogelijk 'doorslaat' naar de andere kant: dus weer in het geval van de keel-chakra, men zegt alles wat er in zich opkomt, zonder na te denken en kun je niet of heel slecht luisteren.

1 chakra: (stuit)

Dit chakra heeft alles te maken met fysiek aanwezig zijn en je op je gemak voelen in alle situaties. Als het open is, voel je je geaard, stabiel en zeker van jezelf. Je wantrouwt mensen niet onnodig en je voelt je aanwezig in het hier en nu. Je hebt het gevoel dat je voldoende ruimte om je heen hebt. Als je je vlug angstig en zenuwachtig voelt of snel onwelkom, is dit chakra waarschijnlijk niet goed geopend. Daarentegen kun je heel materialistisch en inhalig zijn, geobsedeerd door veiligheid en veranderingen weigeren, als dit chakra overactief is.

2-chakra: (buik, heiligbeen)

Dit chakra heeft alles te maken met gevoelens en seksualiteit. Wanneer het chakra goed open is, kun je jouw gevoelens goed laten zien, zonder te emotioneel te worden. Je staat open voor intimiteit, laat veel passie zien en bent levendig. Je kunt ook goed met jouw eigen seksualiteit omgaan. Wanneer je jezelf dus nooit kunt laten gaan, vaak een pokerface opzet, je niet open staat voor anderen is dit chakra niet actief genoeg. Als het overactief zou zijn, ben je altijd heel emotioneel en voelt je met werkelijk iedereen verbonden, mogelijk zelfs seksueel.

3/chakra (zonnevlecht)

Deze chakra geeft aan of je in harmonie met jezelf bent en je goed kunt voelen in een groep. Wanneer het voldoende geopend is heb je het gevoel de situatie te beheersen en heb je voldoende eigenwaarde. Wanneer dit chakra echter niet actief genoeg is, heb je de neiging je passief op te stellen en kun je slecht beslissingen nemen. Waarschijnlijk ben je verlegen en krijg je niet vaak wat je wilt. Daarentegen als dit chakra overactief is, ben je dominant, mogelijk zelfs agressief.

4/ chakra (hart)

Dit chakra regelt liefde, vriendelijkheid en genegenheid. Als het open is ben je hartstochtelijk en vriendelijk en heb je harmonieuze relaties. Als het niet goed functioneert kun je koud en afstandelijk overkomen. Is het overactief, kun je mensen verstikken met jouw liefde en heeft jouw liefde ego´stische redenen.5/

5/chakra (Keel)

Dit is het chakra wat alles te maken heeft met communicatie. Je bent in staat je gevoelens goed onder woorden te brengen, ook op creatief gebied. Wanneer dit chakra niet goed werkt, ben je zwijgzaam, introvert en mogelijk verlegen. Niet de waarheid spreken kan dit chakra doen blokkeren. Als het echter overactief is, praat je teveel, kun je niet luisteren, ben je dominant en houd je mensen op een afstand.

wordt vervolgd hehe
  Reply With Quote
Old 01-01-2009, 06:50 PM   #17
Sharda1
Guest

Quote:
laatste deel:
6de chakra (Het Derde Oog)

Dit chakra heeft alles te maken met inzicht en visualisatie. Als het open is heb je een goede intu´tie, mogelijk heb je veel fantasie. Als het niet goed functioneert, denk je te weinig aan jezelf en vertrouw je teveel op anderen. Je vertrouwt liever op algemeenheden, en kunt makkelijk in de war raken. Als het chakra echter overactief is, leef je teveel in een fantasiewereld en zijn zelfs hallucinaties niet uitgesloten.

7 chakra (Kruin)

Dit chakra heeft alles te maken met wijsheid en met het zich ÚÚn voelen met de wereld. Als het open is ben je zonder vooroordelen en je bewust van jezelf en je omgeving. Als het niet actief genoeg is, ben je je niet bewust van spiritualiteit en waarschijnlijk heel star in jouw manier van denken. Als het overactief is wil je de dingen misschien teveel beredeneren, zweef je te veel en misschien schenk je te weinig aandacht aan dat wat jouw lichaam nodig heeft.
  Reply With Quote
Old 01-02-2009, 06:08 PM   #18
CharmKilla
Guest

Hey Sharda, thanks! Zal het eens goed tot me laten doordringen...
  Reply With Quote
Old 01-02-2009, 07:34 PM   #19
Sharda1
Guest

Quote:
Hey Sharda, thanks! Zal het eens goed tot me laten doordringen...
Je kunt er veel aan hebben... De vriendin van "ongewenst single" is een duidelijk geval van (te) gesloten 4de chakra, naar mannen toe dan, niet naar haar vriendinnen. Ze weet het wel, hoewel we niet in chakra-termen praten want daar heeft ze niets mee, maar ze kan het niet doorbreken. Er zal wel een reden voor zijn maar daar wil ik niet naar vissen.

En helaas - als je je hart niet openzet kan er ook nooit iemand binnenkomen...
  Reply With Quote
Old 01-03-2009, 09:46 AM   #20
CharmKilla
Guest

Dan denk ik dat ik last heb van mijn stuit-chakra. Men zegt wel vaker dat ik wispelturig ben en niet ge-aard. Hoe ironisch het ook klinkt voor een aardeteken als ik. Ik ben niet standvastig. Ik vind het geen eigenschap om trots op te zijn, maar ik wil er zeer zeker iets aan doen.
  Reply With Quote
Reply

Tags
god, hoe, jezelf, maak, ontvankelijk, voor

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:44 AM.
Vertalen:

Tags