Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

View Poll Results: ben jij geinteresseerd in religie?
ja 20 83.33%
nee 0 0%
nee 4 16.67%
Voters: 24. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-26-2005, 11:50 AM   #11
Nikki Satisfashion
IF-Crazy

[quote]Sommige godsdiensten maken juist onderscheid tussen mensen. En dat geldt vooral voor de abrahamitische godsdiensten, dus het jodendom, het christendom en het mohammedanisme. Deze godsdiensten zijn juist gebaseerd op het onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 06-26-2005, 12:30 PM   #12
romeo
IF-Lid

[quote][quote]Sommige godsdiensten maken juist onderscheid tussen mensen. En dat geldt vooral voor de abrahamitische godsdiensten, dus het jodendom, het christendom en het mohammedanisme. Deze godsdiensten zijn juist gebaseerd op het onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen.

Ze maken geen onderscheid.

Het is slechts wat Aart zegt/vindt. Als hij zegt dat alle blanken stom zijn geloof je t toch ook niet meteen? Een onderbouwing zou zijn punt moeten verduidelijken.

Of kan jij misschien zijn standpunt verduidelijken?

Reply With Quote
Old 06-26-2005, 12:31 PM   #13
romeo
IF-Lid

[quote][b]Ik heb best wel interesse voor m'n geloof.
en ga regelmatig naar de Moskee om steeds wat meer te leren over de Islam.

Het voelt gewoon stukken beter, en het voelt alsof je dichter bij God bent..

ja man zo hoort het

Reply With Quote
Old 06-26-2005, 05:12 PM   #14
Brandon Boyd
Guest

Ik vind het interessant om met anderen te praten over religie, hoe zij dat beleven, wat het voor hun inhoudt en in hoeverre het invloed heeft op hun leven.
  Reply With Quote
Old 06-26-2005, 07:37 PM   #15
Nikki Satisfashion
IF-Crazy

[quote][quote]
Quote:
Sommige godsdiensten maken juist onderscheid tussen mensen. En dat geldt vooral voor de abrahamitische godsdiensten, dus het jodendom, het christendom en het mohammedanisme. Deze godsdiensten zijn juist gebaseerd op het onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen.

Het is slechts wat Aart zegt/vindt. Als hij zegt dat alle blanken stom zijn geloof je t toch ook niet meteen? Een onderbouwing zou zijn punt moeten verduidelijken.

Nee, ik kan helaas zijn standpunt niet verduidelijken, dat kan hij beter zelf doen.

Ik denk dat een religie op verschillende gezien en ge´nterpreteerd kan worden, waardoor er diverse stromingen binnen een religie ontstaan. Dat zou je misschien als een onderscheiding kunnen zien. Persoonlijk denk ik van niet. De grens tussen de stromingen zijn vrij dun.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 06-26-2005, 10:57 PM   #16
romeo
IF-Lid

[quote][quote][quote]
Quote:
Sommige godsdiensten maken juist onderscheid tussen mensen. En dat geldt vooral voor de abrahamitische godsdiensten, dus het jodendom, het christendom en het mohammedanisme. Deze godsdiensten zijn juist gebaseerd op het onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen.

Nee, ik kan helaas zijn standpunt niet verduidelijken, dat kan hij beter zelf doen.

Ik denk dat een religie op verschillende gezien en ge´nterpreteerd kan worden, waardoor er diverse stromingen binnen een religie ontstaan. Dat zou je misschien als een onderscheiding kunnen zien. Persoonlijk denk ik van niet. De grens tussen de stromingen zijn vrij dun.

ja he..

Godsdienst is de schakel tussen mensen en God. De verschillende godsdiensten zijn allen Ĺwegen naar Godĺ. Hun vorm is afhankelijk van plaats en tijd, maar allen hebben ze Godsrealisatie of Zelfverwerkelijking als uiterste doel.

We moeten geen nieuwe godsdiensten stichten, maar mensen terug brengen naar de kern van zijn of haar eigen godsdienst. "Als je christen bent, word een beter christen; als je moslim bent, word een betere moslim; als je hindoe bent, word een betere hindoe, als je boeddhist bent, word een betere boeddhist. Verwerkelijk je ware, innerlijke Zelf."

Het zoeken naar je ware aard is een ieder aangeboren. De vraag "Wie ben ik?" is de belangrijkste vraag die iemand zich stellen kan en het antwoord daarop, al of niet bewust, is bepalend voor je manier van leven. Uiteindelijk kom je terecht bij je ware, goddelijke kern. Deze manifesteert zich als de vijf menselijke waarden: waarheid, rechtschapenheid, vrede, liefde en geweldloosheid. Deze zijn ook terug te vinden in alle godsdiensten. De ene legt meer de nadruk hierop, een andere meer daarop. Maar allen hebben ze liefde als kern.

Er is geen een foute religie, maar vele foute belijders van de religie

Reply With Quote
Old 06-27-2005, 12:37 AM   #17
****heterosexual VIKI****
IF-Lid

[quote]Sommige godsdiensten maken juist onderscheid tussen mensen. En dat geldt vooral voor de abrahamitische godsdiensten, dus het jodendom, het christendom en het mohammedanisme. Deze godsdiensten zijn juist gebaseerd op het onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen.

Klopt 100 procent.

Reply With Quote
Old 06-27-2005, 08:42 AM   #18
Angeleyez
IF-Lid

Namaste,

Ik heb ja gestemd. Ik heb interesse in religie.

Ik denk dat er meer is dan alleen de mens als hoogste "wezen".
Mijn mening is dat een ieder zelf kan bepalen welk geloof men belijdt.
Het blijft toch iets persoonlijks. Er zijn meer wegen die naar God leiden. Het gaat er meer om hoe je in je hart bent en minder welk geloof je aanhangt.

Angel

Reply With Quote
Old 07-13-2005, 07:38 AM   #19
Nadeem
IF-Addicted

Send a message via MSN to Nadeem

Ik intresseer me alleen in mijn eigen geloof en het Hindoe´sme, Islam omdat het mijn geloof van geboorte is..en het Hindoe´sme omdat DAT een onderdeel is van de Hindoestaanse cultuur EN omdat dat een prachtige religie is in mijn ogen...

Reply With Quote
Old 07-20-2005, 06:08 PM   #20
Pyaarie20
IF-Beginner

Default Religie

Ja het geloof komt bij mij op nummer 1:

Ik ben hindoe en leef heel bewust: ga niet uit, rook niet, drink niet, ben veganist, doe iedere dag puja/yoga surya namaskar.

Ik zie het zo Bhagwan is je toekomst, daarom besteed ik er veel tijd/aandacht en energie aan. Wat voor de rest op de wereld gebeurd alle ellende, wordt veroorzaakt door de mens zelf. Ik probeer er het beste van te maken en vind veel steun bij Bhagwan.

Groetjes Lakshmi

Reply With Quote
Reply

Tags
ben, geinteresseerd, jij, religie

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 12:04 PM.
Vertalen:

Tags