Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Politiek & Media

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-16-2007, 01:29 PM   #1
harish
IF-Beginner

Send a message via MSN to harish
Default Suriname werkt aan kerncentrale

AMSTERDAM - Suriname krijgt mogelijk zijn eerste kerncentrale. In de centrale wordt dertig miljoen dollar ge?nvesteerd en Nederlandse investeerders zouden hieraan een bijdrage leveren.

De Surinaamse krant De Ware Tijd meldt vrijdag dat in Groot-Chatillon, tegenover Paranam, een aluminiumfabriek wordt gebouwd. Met de bouw van deze fabriek wordt in de tweede helft van het jaar begonnen. De fabriek moet volgens de krant gevoed worden met kernenergie uit de centrale die vlakbij wordt gebouwd. De financiering zou al rond zijn.

IAEA

Om de 40 megawatt-kerncentrale te kunnen bouwen, moet Suriname lid worden van het Internationale Atoom Energie Agentschap. Minister van buitenlandse zaken Lygia Kraag-Keteldijk zegt bezig te zijn met een consultatieronde om advies in te winnen en te kijken of Suriname ver genoeg is om lid te worden.

Afval

De bouw van de kerncentrale zou drie jaar in beslag nemen. Afval van de centrale wordt om de drie jaar teruggenomen door de leveranciers, waardoor eventuele milieuproblemen volgens de krant worden uitgesloten.

Directeur Misram Chanderbosh zegt in de krant dat investeerders uit Nederland, Groot-Brittanni? en Duitsland klaar staan. De kerncentrale zou duizend tot vijftienhonderd arbeidsplaatsen cre?ren.

Reply With Quote
Sponsors
Old 03-16-2007, 01:35 PM   #2
harish
IF-Beginner

Send a message via MSN to harish
Default Re: Suriname werkt aan kerncentrale

kan suriname het geld niet beter in de mensen en de economie investeren, dan aan een doelloze kerncentrale te bouwen in een land waar niet eens zoveel mensen wonen?

Reply With Quote
Old 03-18-2007, 07:33 PM   #3
dewanand
Verbannen
IF-Lid

echt heel gevaarlijk project. suriname heeft geen kennisinfrastructuur om dit te dragen, dus alle werknemers moeten uit europa komen. Lijkt mij een uitbuitingsplan.

ook koelwater zal een probleem zijn in dit hete tropische land. Vervuiling van de rivieren met heet water uit de koeling lijkt mij ook een heel gevaarlijk probleem, want het hele ecosysteem kan hierdoor vernietigd worden.

Waarom doen hindoestanen niets om hun land op te bouwen? Dit haat ik.
lafheid van hindoestanen is hun ondergang en zal tot hun uitroeiing leiden. Gebeurt al volop in Nederland.

dewanand
Status: Offline

Reply With Quote
Old 04-23-2007, 02:44 PM   #4
vishvamitra
IF-Lid

Send a message via MSN to vishvamitra Send a message via Yahoo to vishvamitra

ik vind het wel een beetje snell.. maar grote bedrijven zelf hebben meestal mensen uit andere landen.. ( de profs) en onder hen begeleidend te werk gaande surinaamse mensen die in andere landen in die richting gestuudeerd hebben.. maar ok.. een kern centrale is een beetje te snel.. maar ja ... ik denk dat het wel mogelijk is gezien suriname in een tropisch gebied is.... nou ja ik vind toch wel dat ze better iets meer natuurlijks kunen gebruiken...
Status: Offline

Reply With Quote
Reply

Tags
aan, kerncentrale, suriname, werkt
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 08:46 AM.
Vertalen:

Tags