Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-02-2004, 09:13 AM   #1
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham
Default Iemand vermoorden om zijn mening

We kennen het allemaal wel de gebeurtenissen rondom Pim Fortuijn die vermoord werd omdat hij zei wat hij dacht. Dat kan natuurlijk niet dat om die reden iemand vermoord wordt.

Vandaag is Theo van Gogh op straat in Amsterdam doodgestoken. Vanwege de recente film met Hirsi Ali die gemaakt is. Dit mag toch niet gebeuren dat je wordt vermoord om iets wat je zegt???

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 11-02-2004, 09:19 AM   #2
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal
Default Re: Iemand vermoorden om zijn mening

Hoe weet je dat het vanwege de film is? Van Gogh loopt overigens al heel lang dit over zichzelf af te roepen, in meedere van zn columns schrijft hij dat hij nu vast wel vermoord gaat worden enzo en daagt hij uit om hem te vermoorden. Stom dat mensen het dan ook nog eens doen.

- Yoda

Reply With Quote
Old 11-02-2004, 09:24 AM   #3
appeltje
IF-Crazy

Send a message via MSN to appeltje

Ja maar goed, hij staat wel bekend om zijn mening over de Islam.. Vroeger stond elke vrijdag een column in de metro waarin hij de islam een soort van afkraakte..
Tja, persoonlijk vind ik dat hij juist veel lef heeft, hij laat mensen nadenken..

Dit mag idd niet gebeuren, maar ik weet niet wat je ertegen kunt doen.. :-\

Reply With Quote
Old 11-02-2004, 09:26 AM   #4
Vishal
IF-Crazy

Filmmaker Theo van Gogh (47) is in Amsterdam doodgeschoten. Dat meldt zijn productiemaatschappij. AT5 meldde eerder dat hij zou zijn neergestoken op de Linnaeusstraat in Amsterdam. Hij zou zijn gevonden met een brief op zijn buik.

Ook ooggetuigen van het misdrijf bevestigen dat het om Van Gogh gaat. De moord vond plaats voor het Stadsdeelkantoor Oost, toen het slachtoffer het gebouw verliet.

Een woordvoerster van de politie in Amsterdam erkent dat een persoon is doodgeschoten, maar wil nog niet zeggen om wie het gaat. Volgens de politie moet de familie van het slachtoffer nog worden ingelicht.

Bij de schietpartijen die plaatsvonden in het Oosterpark en op de Mauritskade raakte ook een motoragent gewond. Er zouden rond 8.45 uur vijf schoten zijn gevallen.

De vermoedelijke dader zou in zijn been zijn geschoten en gearresteerd. De politie heeft de directe omgeving, waaronder het naastgelegen Oosterpark, afgesloten.

Bron: NOS

- Yoda

Reply With Quote
Old 11-02-2004, 09:27 AM   #5
Varsham
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Vishal
Hoe weet je dat het vanwege de film is? Van Gogh loopt overigens al heel lang dit over zichzelf af te roepen, in meedere van zn columns schrijft hij dat hij nu vast wel vermoord gaat worden enzo en daagt hij uit om hem te vermoorden. Stom dat mensen het dan ook nog eens doen.
Ik heb gelezen dat in die gemaakte film de uitspraken over de islam heel erg ver gaan. Maar het zou natuurlijk ook kunnen vanwege de uitpraken in artiekelen en dergelijke heeft gedaan.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

Reply With Quote
Old 11-02-2004, 09:29 AM   #6
Vishal
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by appeltje
Ja maar goed, hij staat wel bekend om zijn mening over de Islam.. Vroeger stond elke vrijdag een column in de metro waarin hij de islam een soort van afkraakte..
Tja, persoonlijk vind ik dat hij juist veel lef heeft, hij laat mensen nadenken..

Dit mag idd niet gebeuren, maar ik weet niet wat je ertegen kunt doen..* :-\
Het was niet afkraken, het was ronduit beledigen. Het was niet nadenken, zn opmerkingen waren ronduit ongenuanceerd. Botte haatuitdraging is niet wat je in een geciviliceerde maatschappij mag verwachten, maar goed, sinds Pim wordt de maatschappij steeds minder geciviliseerd.

Maar ik ben het metje eens, dit had NOOIT mogen gebeuren.

- Yoda

Reply With Quote
Old 11-02-2004, 09:31 AM   #7
Vishal
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Varsham
Ik heb gelezen dat in die gemaakte film de uitspraken over de islam heel erg ver gaan. Maar het zou natuurlijk ook kunnen vanwege de uitpraken in artiekelen en dergelijke heeft gedaan.
Ik las elke week zn column in de metro, uiterst vermakelijk, maar ook uiterst beledigend. Moslims werden consequent schapenneukers genoemd, Mohammed de pooier van Allah.

- Yoda

Reply With Quote
Old 11-02-2004, 09:35 AM   #8
Varsham
IF-Crazy

Quote:
Het was niet afkraken, het was ronduit beledigen. Het was niet nadenken, zn opmerkingen waren ronduit ongenuanceerd. Botte haatuitdraging is niet wat je in een geciviliceerde maatschappij mag verwachten, maar goed, sinds Pim wordt de maatschappij steeds minder geciviliseerd.

Maar ik ben het metje eens, dit had NOOIT mogen gebeuren.
Dat zijn inderdaad elementen die bij de mensen die zich aangesproken voelen op een bepaald moment de emmer doen over lopen. Ik kan me dan wel voorstellen dat er bij zo een persoon dan ineens een knopje omgaat.

Quote:
Ik las elke week zn column in de metro, uiterst vermakelijk, maar ook uiterst beledigend. Moslims werden consequent schapenneukers genoemd, Mohammed de pooier van Allah.
Dit soort uitspraken zijn natuurlijk heel erg kwetsend, alleen denk ik dat je hem ook niet echt serieus moet nemen aan de andere kant. Maar om zo uitspraken te doen over een religie is volgens mij vragen om problemen.

Reply With Quote
Old 11-02-2004, 09:56 AM   #9
appeltje
IF-Crazy

Send a message via MSN to appeltje

Ja, als je je echt iets van zijn meningen gaat aantrekken, ben je zelf verkeerd bezig.. Hij wilde reacties uitlokken, mensen laten bewegen..

Tuurlijk is zijn woordkeuze niet altijd even goed en verdient het ff aandacht, maar hoe kun je je mening nu het beste weergeven dan door een beetje te overdrijven?! Nou ja.. een beetje.. ach, die man wilde mensen losmaken, mensen aanzetten op te komen voor zichzelf (en hun geloof)..

Maar ik moet zeggen dat ik door zijn columns meer ging nadenken over het geloof en alles wat eigenlijk ermee samenhangt, vandaar mijn opmerking over het nadenken..

Reply With Quote
Old 11-02-2004, 09:59 AM   #10
Varsham
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by appeltje
Ja, als je je echt iets van zijn meningen gaat aantrekken, ben je zelf verkeerd bezig.. Hij wilde reacties uitlokken, mensen laten bewegen..

Tuurlijk is zijn woordkeuze niet altijd even goed en verdient het ff aandacht, maar hoe kun je je mening nu het beste weergeven dan door een beetje te overdrijven?! Nou ja.. een beetje.. ach, die man wilde mensen losmaken, mensen aanzetten op te komen voor zichzelf (en hun geloof)..

Maar ik moet zeggen dat ik door zijn columns meer ging nadenken over het geloof en alles wat eigenlijk ermee samenhangt, vandaar mijn opmerking over het nadenken..
Bij het opkomen voor het geloof heeft iemand dan deze moord gepleed. Dus dat heeft hij wel bereikt dat iemand opkwam voor het geloof, alleen is hij daar het slachtoffer van geworden.

Reply With Quote
Reply

Tags
iemand, mening, vermoorden, zijn
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 06:24 PM.
Vertalen:

Tags