Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-21-2004, 01:10 PM   #11
Brahma T.R.
IF-Lid

Send a message via MSN to Brahma T.R.
Default Re: Discussie THOMAS vs DEWANAND, nut van religie

Quote:
Originally Posted by AN
Dewanand spreekt absoluut niet voor ons allemaal, Thomas (en andere meelezers). Ik ben van mening dat zulk gedrag niet getolereerd kan worden. We zijn allemaal volwassen mensen, en moeten dus in staat zijn op een volwassen, geaccepteerde manier met elkaar te discussieren, zonder daarbij te vervallen in niet-respectvol gedrag. En schelden is een teken van onmacht.
Hier sluit ik me dus ten zeerste bij aan. In reactie hierop heb ik een poll geplaatst zie:

HSFN Sammelan* |* Algemeen* |* Algemeen* |* Onderwerp: HSFN Sammelan: bestemd voor ...?

>B.T.R.< :)

>B.T.R<[/size]
Status: Offline

Reply With Quote
Old 05-22-2004, 11:19 AM   #12
HSFN admin 2
IF-Lid

Send a message via MSN to HSFN admin 2

Quote:
Originally Posted by Brahma T.R.

Hier sluit ik me dus ten zeerste bij aan. In reactie hierop heb ik een poll geplaatst zie:

HSFN Sammelan* |* Algemeen* |* Algemeen* |* Onderwerp: HSFN Sammelan: bestemd voor ...?

>B.T.R.< :)
Het HSFN Sammelan is gericht op Hindoe studenten, maar voor een ieder bedoeld die zich aan het beleid van het forum kan houden.

Quote:
Originally Posted by Thomas
Voor mij is het heel simpel beste Hindoebroeders en -zusters,

Als jullie echt vinden dat een christen niet thuishoort op deze site dan maken jullie dit maar allemaal duidelijk. Ik ben trouwens helemaal niet uit op bekeren: mijn vriendin is Hindoe en wij respecteren elkaars overtuiging in de meest volle zin van het woord.

Indien jullie vinden dat een vreedzame interreligieuze dialoog wél kan dan wordt Dewanand, die mij in een persoonlijke mail uitmaakte voor "blanke christenhond" (stel je voor), gewoon verwijderd van dit forum.

Ik heb geen zin in oorlogen maar in dialoog. Het dialogerende karakter van Dewanand is racistisch en denegrerend. Ik begrijp dan ook niet dat de moderator een dergelijke discussie toelaat,

vele groeten en hopelijk niet voor het laatst!

Thomas
Wat betreft dit topic: alleen de manier waarin dit topic was geopend vond ik niet kunnen. Daar heb ik wat aan gedaan. Voor de rest is er niks mis met een discussie tussen 2 personen over het 'nut van religie'. Er is ook nog eens beloofd dat dit op een beschaafde manier zal gebeuren.

Echter, discriminatie is sterk in overtreding met het beleid van ons forum en wordt absoluut niet getolereerd hier.
De discriminerende uitlatingen zijn waarschijnlijk niet via dit forum geuit, maar via mail. Ondanks dat willen we niet dat onze gebruikers lastig worden gevallen naar aanleiding van een discussie hier op wat voor wijze dan ook.

Als het waar blijkt te zijn zal ik daarom natuurlijk de nodige maatregelen treffen.

Reply With Quote
Old 05-22-2004, 12:40 PM   #13
dewanand
Verbannen
IF-Lid

AAn Thomas

Beste Thomas,
neem mij niet kwalijk dat ik je zo denigrerend behandel en uitmaak voor blanke christenhond. elk beestje heeft een geaardheid en dat kan niet zomaar veranderd worden. ik ben een heel strijdbare persoontje en ik vind het vreselijk dat er oorlog wordt gevoerd om primitieve religieen en dat mensen elkaar niet accepteren.

besef goed Thomas, dat ik je hoe dan ook accepteer en respecteer. Ik wil met je in discussie treden op deze openbare plek. ik geloof dat je mans genoeg bent om een stootje te verwerken. je moet je ook strijdbaar opstellen als je met mij wil debatteren. mijn kennis is geavanceerd en in feite strijd ik ook voor het belang van dieren en planten. de mens staat voor mij niet centraal. wij mensen zijn allemaal stuk voor stuk profeteurs en uitbuiters van de aarde. hoeveel respect hebben wij voor onze planeet?

kijk thomas, het is beter als wij elkaar beter gaan begrijpen. af en toe een scheldwoord kan helemaal geen kwaad. je mag mij ook uitmaken voor hindoehond of idioot, als je daar behoefte aan hebt. ik vertegenwoordig alleen mijzelf en hoef aan niemand verantwoording af te leggen. het gaat om de dialoog en om het groeien naar elkaar. het is beter om een beetje te bekvechten en elkaar daarna een hand te geven, omdat je elkaar beter begrijpt.

dus accepteer mijn uitdaging en laten wij serieus discussieren over het nut van religie in onze tijd.
voor mij is het vreselijk dat er oorlog wordt gevoerd in tientallen landen vanwege religie. ik als hindoe, moet jou respecteren, maar ik ben ook verplicht om jou op je plaats te zetten als je ons geloof niet respecteert. voor mij geldt oog om oog, tand om tand.

je bent uiteraard welkom op elk hindoeforum. ik discussieer met heel veel mensen over het nut van religie en ik onderzoek dit thema al vele jaren.

prettige discussie verder met mij,

Dewanand
HIndoe schrijver

ps
strijd voeren is mijn geaardheid. neem mij niet kwalijk, want zo ben ik geboren.
voel je dus niet te zwaar beledigd, want je moet tegen een stootje kunnen, als je met mij communiceert.
nederlanders onderling strijden op het scherpst van het zwaard. dat is de nederlandse cultuur en ik heb mij aangepast.

Reply With Quote
Old 05-22-2004, 12:52 PM   #14
Winand
IF-Lid

hmm ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niets interessants heb gelezen dat ONTOPIC is. Ik denk verder dat scheldwoorden niet nodig zijn. De topic luidt: Discussie THOMAS vs DEWANAND, nut van religie

Dewanand: religie is nuttig ??
Thomas: vreedzame dialoog is welkom??

Ik ga geen jury spelen, maar ben wel benieuwd wat jullie te zeggen hebben.

Reply With Quote
Old 05-22-2004, 01:59 PM   #15
Thomas
IF-Beginner

Beste Dewanand,

ik aanvaard je excuses en beschouw dit incident als definitief gesloten.

Ik ga verder proberen te discussiëren op dit forum, op mijn, misschien minder strijdbare, wijze, maar we komen elkaar beslist nog tegen in één of andere discussie.

Ik ga wel niet "tegen" iemand in debat gaan doch wel "over bepaalde onderwerpen". Deze topic behoort daar dus niet toe ;D

groetjes

Thomas

Reply With Quote
Old 05-22-2004, 09:22 PM   #16
Krishna
IF-Crazy

Send a message via MSN to Krishna

beste dewanand

Krodhăd bhavati sammohah
sammohăt smrti-vibhramah
smrti-brahmsăd buddhi-năso
buddhi-năsăt pranasyati

Uit woede komt volslagen illusie veroorzaakt verwarring van het geheugen.
Wanneer her geheugen verward is, gaat de intelligentie verloren en wanneer de intelligentie
eenmaal verlorens is dan vast de mens weer in de matriele moeras

sorry maar dit moet gewoon gezegt worden zomaar zit je hem te beledigen voor niks

Reply With Quote
Old 05-23-2004, 08:09 AM   #17
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by dewanand
af en toe een scheldwoord kan helemaal geen kwaad.
Ik wil hier geen scheldwoorden zien!!!

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 05-24-2004, 01:47 PM   #18
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by dewanand
AAn Thomas

Beste Thomas,
1)neem mij niet kwalijk dat ik je zo denigrerend behandel en uitmaak voor blanke christenhond.
2)besef goed Thomas, dat ik je hoe dan ook accepteer en respecteer.
3) ik geloof dat je mans genoeg bent om een stootje te verwerken. je moet je ook strijdbaar opstellen als je met mij wil debatteren.

4) af en toe een scheldwoord kan helemaal geen kwaad.

5)dus accepteer mijn uitdaging en laten wij serieus discussieren over het nut van religie in onze tijd.
6)ik als hindoe, moet jou respecteren, maar ik ben ook verplicht om jou op je plaats te zetten als je ons geloof niet respecteert. voor mij geldt oog om oog, tand om tand.

Dewanand
HIndoe schrijver

ps
7)nederlanders onderling strijden op het scherpst van het zwaard. dat is de nederlandse cultuur en ik heb mij aangepast.
1) Dit noem ik een echte Kerel gedrag!! Gentlemanagreement
2) Idem
3) Zo is dat!!
4) :D :D :D Neen Dewanand................. :)
5) Het nut van religie
6) Moet niks, mag!!!
7) Tja, wat wil ik nog meer :)

Quote:
Originally Posted by Thomas
1)Beste Dewanand,
ik aanvaard je excuses en beschouw dit incident als definitief gesloten.
Gentlemanagreement :)

Quote:
Originally Posted by Varsham

Ik wil hier geen scheldwoorden zien!!!
Het zal mij in negatief beinvloeden ;D

Reply With Quote
Old 05-24-2004, 01:49 PM   #19
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Winand
hmm ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niets interessants heb gelezen dat ONTOPIC is.
Ik ook niet

Reply With Quote
Old 06-02-2004, 07:50 PM   #20
dewanand
Verbannen
IF-Lid

jammer dat mister Thomas niet in gaat op mijn uitdaging.
misschien is het voor mij ook beter om dit topic niet verder uit te diepen.
in de filosofie rubriek zal ik misschien over het nut van religie iets publiceren binnen korte tijd.
voorlopig heb ik het zelf ook te druk om te strijden tegen mister Thomas uit onze Belgische wingewesten.

Ik nodig een ieder uit om zelf na te denken over het nut van religie.
Ons Hindoegeloof leert dat geloven gebonden is aan de wetten van karma en reincarnatie. op dit punt heeft Krishna groot gelijk. strijd voeren om religie is nutteloze tijdsbesteding.

Een echte HIndoe sluit zichzelf op in een grot en gaat dan werken aan de zuivering van zijn vuile zelf.

Misschien moet de hele wereld Hindoeistischer worden, dan zijn alle problemen opgelost. wie is het hiermee eens? mail mij het liefst persoonlijk, want ik heb weinig tijd om vaak op forums rond te hangen. heb een druk werkprogramma, als beroepsschrijver.

Veel succes verder aan alle Hindoebroeders en Hindoezusters,

Jai Jai Bharat,

Dewanand
waldo@wanadoo.nl

ps
wil iemand die mister Thomas grondig uitleggen dat hij zich liever tot het HIndoeisme kan bekeren, dan te geloven in een achterhaalde Abrahamitische doctrine.
Thanks anyway Thomas. ik heb veel van je geleerd.

Reply With Quote
Reply

Tags
dewanand, discussie, nut, religie, thomas, van
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:11 PM.
Vertalen:

Tags