Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-03-2004, 04:04 PM   #21
Brahma T.R.
IF-Lid

Send a message via MSN to Brahma T.R.
Default Re: Waarom verlagen vrouwen zich door afwijkende kledingdracht?

Quote:
Originally Posted by maggan
1.) Tuurlijk, slik al die troep maar in zou ik willen zeggen
2.) Korte rokken: 'Komt een zus in korte rok bij haar broer thuis, gaat recht tegenover hem zitten, broer kijkt (gedwongen) 'daar' en draait z'n hoofd naar buiten toe. Na een tijdje (situatie was nog niet veranderd) zegt hij: 'Zus het is niet de bedoeling dat ik voortdurend naar buiten moet kijken! Muntje gevallen? :-[
ad 1.) Ik qoutte AN niet onder het mom van dat ik troep wil slikken ??? Iets meer respect voor de mening van een ander is wellicht op z'n plaats...

ad 2.) Het kwartje is nog niet gevallen... Het gegegeven voorbeeld speelt zich af in huiselijke kring. I.p.v. naar buiten te gaan staren zou hij ook gewoon met zijn zus kunnen praten over hoe ongemakkelijk hij zich voelt etc. Daar kunnen ze dan onderling afspraken maken over, hoe ze dat in het vervolg doen met z'n twee.
Kennelijk ervaart de zus het niet als verlagend en heeft de broer er moeite mee. Zij kan zich omwille van hem aanpassen in zijn bijzijn. die keus ligt uiteindelijk bij haar.
Uitvergroot naar het straatbeeld etc. vind ik dat je niet vanwege een willekeurige vreemde, met wie je verder niks te maken hebt, je moet aanpassen gezien diens mening van verlagend. Het kan iemand die met een korte rok loopt kennelijk niets schelen of een vreemde haar verlagend gekleed vindt: gelukkig maar!

>B.T.R<[/size]
Status: Offline

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 11:43 AM   #22
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Brahma T.R.

ad 1.) Ik qoutte AN niet onder het mom van dat ik troep wil slikken ??? Iets meer respect voor de mening van een ander is wellicht op z'n plaats...

ad 2.) Het kwartje is nog niet gevallen... Het gegegeven voorbeeld speelt zich af in huiselijke kring. I.p.v. naar buiten te gaan staren zou hij ook gewoon met zijn zus kunnen praten over hoe ongemakkelijk hij zich voelt etc. Daar kunnen ze dan onderling afspraken maken over, hoe ze dat in het vervolg doen met z'n twee.
Kennelijk ervaart de zus het niet als verlagend en heeft de broer er moeite mee. Zij kan zich omwille van hem aanpassen in zijn bijzijn. die keus ligt uiteindelijk bij haar.
Uitvergroot naar het straatbeeld etc. vind ik dat je niet vanwege een willekeurige vreemde, met wie je verder niks te maken hebt, je moet aanpassen gezien diens mening van verlagend. Het kan iemand die met een korte rok loopt kennelijk niets schelen of een vreemde haar verlagend gekleed vindt: gelukkig maar!

1) Respect zal niet altijd lukken maar enige begrip wťl want, iemand die in de modder is geboren en daarin groot is gebracht kan ook niet helpen dat hij/zij conform de daar geldende normen en waarden zich in het openbaar prestenteert.

2) Hierover kan ik heel kort zijn nl. het begint juist in huiselijke kringen c.q. bij de opvoeding!

ps. Heer B.T.R., als jij dat soort uiterlijke verschijningen apricieert, is het jou goed recht! Maar ga dit verderfelijke ideee aub niet propageren.

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 11:46 AM   #23
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Varsham

Maar dat is dan toch een probleem van die broer??? Hij vindt het schijnbaar interessant dat het daarom zijn aandacht trekt!!!
Ik hoop dat je deze uitspraak in een bepaalde opwelling heb gedaan......

Als deze attitude representatief is voor de doorsnee (hindoestaanse) broer, ben ik bang* dat met* in ingang van vandaag het hindoeisme ten dode is opgeschreven.

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 11:57 AM   #24
imported_Devika
IF-Beginner

Send a message via MSN to imported_Devika

hmm...ik vind het ook helemaal niet netjes als men zich gewaagd en bloot gaat kleden. vaak ziet die kleding er gewoon ook lelijk uit, en ik weet niet wat je er mee wil bereiken, maar het kan niet veel goeds zijn. de mensen die het doen moeten het wel zelf weten, zolang ze hier niet te ver in gaan.
maar wat is precies bloot, ik denk dat je best een leuk kort rokje kan dragen en er nog beschaafd en stijlvol uit kunt zien, ik draag zelf ook weleens een rokje boven de knie. en als het warm is, vind ik niet dat je met een lange vest moet rondlopen ofzo...
maar wat je over die broer zegt, neej muntje niet gevallen...een broer zal zijn zusje/zus altijd zo bekijken, anders ligt de fout bij hem. zo iemand kan ik geen echte bhai noemen, maar natuurlijk moet de zus er niet half gewaagd bij rondlopen, als het goed is, ziet de broer dit gewoon niet als gewaagd.

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 12:08 PM   #25
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Devika
hmm...ik vind het ook helemaal niet netjes als men zich gewaagd en bloot gaat kleden. vaak ziet die kleding er gewoon ook lelijk uit, en ik weet niet wat je er mee wil bereiken, maar het kan niet veel goeds zijn. de mensen die het doen moeten het wel zelf weten, zolang ze hier niet te ver in gaan.
maar wat is precies bloot, ik denk dat je best een leuk kort rokje kan dragen en er nog beschaafd en stijlvol uit kunt zien, ik draag zelf ook weleens een rokje boven de knie. en als het warm is, vind ik niet dat je met een lange vest moet rondlopen ofzo...
maar wat je over die broer zegt, neej muntje niet gevallen...een broer zal zijn zusje/zus altijd zo bekijken, anders ligt de fout bij hem. zo iemand kan ik geen echte bhai noemen, maar natuurlijk moet de zus er niet half gewaagd bij rondlopen, als het goed is, zit de broer dit gewoon niet als gewaagd.
Oke, twee zaken: 1) De benen van een doorsnee hindoestaanse vrouw zijn net tandenstokers; in het extreme geval: een bereklauw! (niet negatief bedoeld!!).
2) Een zus HOORT te weten dat haar broer haar beschermer is (mits getrouwd komt haar man op de eerste plaats). Als zij dit ernstige feit niet serieus neemt, kan van de broer niet worden verwacht dat hij haar nog enige bescherming kan bieden.

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 12:16 PM   #26
imported_Devika
IF-Beginner

ik snap er weinig van...waar slaan die opmerkingen op...
tandenstokers...dus?
jah beschermer, dat weet ik maar al te goed, en dat neem ik wel erg serieus( want ik ging even uit van onze thuisituatie, mijn broer heeft 1 zus en 1 zusje) ik zeg: die 2 dingen gaan niet samen...met zulke ogen moet een broer nooit kijken, en haar beschermen altijd. en zoals ik al zei, zich bloot kleden, dat gaat met de consequenties van dien, maar een broer moet zich altijd gedragen als een broer...dus zijn 2 aparte dingen

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 12:20 PM   #27
maggan
IF-Crazy

Quote:
ik snap er weinig van...waar slaan die opmerkingen op...
tandenstokers...dus?
jah beschermer, dat weet ik maar al te goed, en dat neem ik wel erg serieus( want ik ging even uit van onze thuisituatie, mijn broer heeft 1 zus en 1 zusje) ik zeg: die 2 dingen gaan niet samen...met zulke ogen moet een broer nooit kijken, en haar beschermen altijd.* en zoals ik al zei, zich bloot kleden, dat gaat met de consequenties van dien, maar een broer moet zich altijd gedragen als een broer...dus zijn 2 aparte dingen
Ok, nogmaals: als de zus haar verantwoordelijkheid als een nette zus niet inziet, is de broer op een gegeven moment ook 'uitgepraat' en laat haar links liggen! Dus GEEN korte rokken die reacties kunnen uitlokken

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 12:25 PM   #28
imported_Devika
IF-Beginner

Quote:

Ok, nogmaals: als de zus haar verantwoordelijkheid als een nette zus niet inziet, is de broer op een gegeven moment ook 'uitgepraat' en laat haar links liggen! Dus GEEN korte rokken die reacties kunnen uitlokken
ok, dat is idd een herhaling, en ik snap wat jij zegt...maar dan ben ik het er dus niet mee eens, want het zijn 2 aparte zaken*

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 12:39 PM   #29
maggan
IF-Crazy

Quote:

ok, dat is idd een herhaling, en ik snap wat jij zegt...maar dan ben ik het er dus niet mee eens, want het zijn 2 aparte zaken*
Misschien draai ik een keertje om, goed :)

Reply With Quote
Old 05-05-2004, 08:40 AM   #30
Brahma T.R.
IF-Lid

Send a message via MSN to Brahma T.R.

Quote:
1) Respect zal niet altijd lukken maar enige begrip wťl want, iemand die in de modder is geboren en daarin groot is gebracht kan ook niet helpen dat hij/zij conform de daar geldende normen en waarden zich in het openbaar prestenteert.

2) Hierover kan ik heel kort zijn nl. het begint juist in huiselijke kringen c.q. bij de opvoeding!

ps. Heer B.T.R., als jij dat soort uiterlijke verschijningen apricieert, is het jou goed recht! Maar ga dit verderfelijke ideee aub niet propageren.
ad. 1) Uiteindelijk bevindt iedereen zich in de modder Wie kan begrijpen kan ook respecteren...of je het dan accepteert is een tweede.
ad. 2) De huiselijke kringen zijn idd voedingsbodem voor het kind wat betreft normen en waarden. Echter als deze eenmaal volwassen is, en dus een eigen ego ontwikkelt, moet je (tot op zekere hoogte) het individu in diens waarde laten. Met het dragen van een korte rok wordt er geen inbreuk gedaan op de normen en waarden van een samenleving als geheel. Dat mensen het niet smaakvol vinden: okee... dat ze menen daarom te mogen beslissen hoe een andere individu zich presenteert: nee!
ad. 'ps') Mijn persoonlijke meningen daargelaten (die doen er nu niet toe aangezien ik dit objectief probeer te bekijken ): als het mijn goed recht is het wel/danwel niet te appreciŽren, is het toch ook het goed recht van de vrouwen in kwestie? Mocht ik Łberhaupt iets propageren (???), dan is het in dit geval de qoute van AN: "Live and Let Live"...

Quote:
Ik hoop dat je deze uitspraak in een bepaalde opwelling heb gedaan......

Als deze attitude representatief is voor de doorsnee (hindoestaanse) broer, ben ik bang* dat met* in ingang van vandaag* het hindoeisme ten dode is opgeschreven.
Hoewel cultuur en religie vaak dicht bij elkaar liggen zie ik niet in hoe het HindoeÔsme haar einde tegemoet gaat met een uitspraak zoals die van Varsham (die wellicht onder meer mensen leeft)...

Quote:
... de mensen die het doen moeten het wel zelf weten, zolang ze hier niet te ver in gaan.

...maar wat je over die broer zegt, neej muntje niet gevallen...een broer zal zijn zusje/zus altijd zo bekijken, anders ligt de fout bij hem.
I agree! En wat mij betreft gaat men nu niet te ver.

Quote:
Oke, twee zaken: 1) De benen van een doorsnee hindoestaanse vrouw zijn net tandenstokers; in het extreme geval: een bereklauw! (niet negatief bedoeld!!).
2) Een zus HOORT te weten dat haar broer haar beschermer is (mits getrouwd komt haar man op de eerste plaats). Als zij dit ernstige feit niet serieus neemt, kan van de broer niet worden verwacht dat hij haar nog enige bescherming kan bieden.
ad 1) HUH ??? Dus als je 'tandenstokers' wel mooi had gevonden had je het wel geappreciŽerd en goedgekeurd? (voor alle vrouwen geldt dat sommige mooie benen hebben en andere niet {m.a.w. hindoestaanse vrouwen kunnen ook mooie benen hebben}, dit mag geen onderdeel uitmaken van je oordeel m.b.t. verlagend of niet)
ad 2) Een zus neemt haar broer serieus door een zus te zijn voor haar broer: ook op hem letten. Ookal draagt je zus een korte rok, toch ga je voor haar moeten zorgen.

>B.T.R<[/size]

Reply With Quote
Reply

Tags
afwijkende, door, kledingdracht, verlagen, vrouwen, waarom, zich
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:19 AM.
Vertalen:

Tags