Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-17-2003, 02:05 AM   #31
Bhakta Michel
IF-Nieuw

Default Waarom krijgt de ziel een menselijk lichaam?

Quote:
Originally Posted by Michel
Ik ken hem persoonlijk. Moeilijke man.

Accepteer alstublieft mijn nederige eerbetuigingen.
Alle eer aan A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada!
Alle eer aan Sri Guru & Sri Gauranga!

Beste gebruikers van dit forum,

Dit is de eerste keer dat ik hier een kijkje neem, omdat ik via Visvarup dasa vernam dat er onder de namen "Michel" & "Oemar" berichten waren geplaatst. Om verwarring te voorkomen wil ik hierbij aangeven dat het geen berichten zijn die geplaatst zijn door bhakta Oemar en bhakta Michel van de ISKCON Nama Hatta Rotterdam, Proveniersstraat 9b.

Bhagavad Gita Zoals-Ze-Is:
yam hi na uyathayanty ete
purusam purusarsabha
sama-duhkha-sukham dhiram
so'mrtatvaya kalpate

O beste onder de mensen (Arjun), wie zich door geluk noch verdriet
uit zijn doen laat brengen en altijd evenwichtig blijft, kan voorzeker
zijn bevrijding bereiken.

Waar ZH Srila Prabhupada in de betekenisverklaring uitlegt:
Een ieder die vastbesloten onderweg is naar het gevorderde stadium der geestelijke zelfverwerkelijking en niet toegeeft aan emotionele uitbarstingen van geluk of verdriet, komt er beslist voor in aanmerking, te worden verlost.

Citaat uit lezing: Dan weer overkomt ons iets vervelends, dan weer iets prettigs.
Hitte en koude, voorspoed en tegenspoed, een zelfverwerkelijkte ziel is het om het even. Bezie een ieder als een ziel, ongeacht of deze een brahmana, vrouw, hondenvleeseter of een hond is. Dat is een transcendentale kijk op het leven. Dat is het geheim waardoor vrede mogelijk is. Ik hoop daarom mildheid zal zegevieren, communiceer op een nette manier met elkaar, etiquette......................................... ................

chant

Hare Krsna Hare Krsna Krsna Krsna Hare Hare
Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare

en wees gelukkig!

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Status: Offline

Reply With Quote
Old 12-17-2003, 09:23 PM   #32
visvarupdas
IF-Lid

Default Waarom krijgt de ziel een menselijk lichaam?

Quote:
Originally Posted by Bhakta Michel

Accepteer alstublieft mijn nederige eerbetuigingen.
Alle eer aan A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada!
Alle eer aan Sri Guru & Sri Gauranga!

Beste gebruikers van dit forum,

Dit is de eerste keer dat ik hier een kijkje neem, omdat ik via Visvarup dasa vernam dat er onder de namen "Michel" & "Oemar" berichten waren geplaatst. Om verwarring te voorkomen wil ik hierbij aangeven dat het geen berichten zijn die geplaatst zijn door bhakta Oemar en bhakta Michel van de ISKCON Nama Hatta Rotterdam, Proveniersstraat 9b.

Bhagavad Gita Zoals-Ze-Is:
yam hi na uyathayanty ete
purusam purusarsabha
sama-duhkha-sukham dhiram
so'mrtatvaya kalpate

O beste onder de mensen (Arjun), wie zich door geluk noch verdriet
uit zijn doen laat brengen en altijd evenwichtig blijft, kan voorzeker
zijn bevrijding bereiken.

Waar ZH Srila Prabhupada in de betekenisverklaring uitlegt:
Een ieder die vastbesloten onderweg is naar het gevorderde stadium der geestelijke zelfverwerkelijking en niet toegeeft aan emotionele uitbarstingen van geluk of verdriet, komt er beslist voor in aanmerking, te worden verlost.

Citaat uit lezing: Dan weer overkomt ons iets vervelends, dan weer iets prettigs.
Hitte en koude, voorspoed en tegenspoed, een zelfverwerkelijkte ziel is het om het even. Bezie een ieder als een ziel, ongeacht of deze een brahmana, vrouw, hondenvleeseter of een hond is. Dat is een transcendentale kijk op het leven. Dat is het geheim waardoor vrede mogelijk is. Ik hoop daarom mildheid zal zegevieren, communiceer op een nette manier met elkaar, etiquette......................................... ................

chant

Hare Krsna Hare Krsna Krsna Krsna Hare Hare
Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare

en wees gelukkig!

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Bhakta michel Prabhu bedankt voor uw reactie.

Je ziet het er is toch iemand die onder valse namen op deze forum schrijft.
Ik vindt het persoonlijk zeer laf en onbehoorlijk opgevoede manier.

Ik hoop dat de webmaster dit soort figuren eruit smijt.

Nogmaals mijn dank voor je reactie.
Status: Offline

Reply With Quote
Reply

Tags
een, krijgt, lichaam, menselijk, waarom, ziel
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 08:26 AM.
Vertalen:

Tags