Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-12-2003, 08:22 PM   #11
shyaam
IF-Beginner

Default Is er enige verschil tussen ziel en de Superziel.

Quote:
Originally Posted by visvarupdas
Shyama Prabhu,
Dus u zegt dat er zijn twee zielen. Éen ziel en één superziel, paramatma.
Ik zeg nergens dat er 2 zielen zijn. Er zijn biljarden zielen, misschien wel meer. Mi no sabi. Maar er is enkel 1 Paramatma.

Quote:
En wat is hun positie volgens de geschriften?
Nogmaals; mi no sabi...ik ben geen schriftgeleerde... :-\
Maar volgens mij geef je het in je laatste post zelf aan; de een is meester en de rest zijn Zijn dienaren...

Reply With Quote
Old 11-12-2003, 08:47 PM   #12
visvarupdas
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Shyaam
Ik zeg nergens dat er 2 zielen zijn. Er zijn biljarden zielen, misschien wel meer. Mi no sabi. Maar er is enkel 1 Paramatma.Nogmaals; mi no sabi...ik ben geen schriftgeleerde... :-\
Maar volgens mij geef je het in je laatste post zelf aan; de een is meester en de rest zijn Zijn dienaren...
Beste Shyaam Prabhu,
U hebt het helemaal gelijk er zijn onbegrenst aantal zielen. Maar wat ik bedoel te zeggen is, dat er de éne atma is en de andere paramatma, mischien( paramatma is ook een ziel, but supreme soul). En hun functie dan?

Ik ben geen schriftgeleerde alles wat ik beheers is wat ik van anderen heb gehoord en van mijn Guru. Niet van een "Kang Guru"
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-13-2003, 08:51 AM   #13
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Varsham Prabhu,
maar hoe kan het dan dat de ene dienaar is en de andere meester?
Dat de een de dienaar is en de ander de meester, heeft meer met karakter te maken dan met de ziel. Een dienaar maakt zichelf ondergeschikt aan de meester.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 12-10-2003, 11:00 PM   #14
visvarupdas
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Varsham
Dat de een de dienaar is en de ander de meester, heeft meer met karakter te maken dan met de ziel. Een dienaar maakt zichelf ondergeschikt aan de meester.
prachtige stelling prabhu maar het gaat niet op.
De ziel is integraal deeltje van God en vormd tussen energie van onze lieve Heer.
De ziel is altijd afhankelijk van God in elk opzicht en zijn dienaar (Brahma samhita 5-1).

De moleculaire deeltje van de Zon is altijd ondergeschikt aan de Zon en in elk opzicht afhankelijk van Hem.

Reply With Quote
Reply

Tags
enige, superziel, tussen, verschil, ziel
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:32 PM.
Vertalen:

Tags