Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

View Poll Results: Invloed van Religie Positief/Negatief?
Positief 7 53.85%
Negatief 6 46.15%
Voters: 13. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-19-2004, 03:06 PM   #21
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by romeo+-->
QUOTE(romeo)
Quote:
Je zegt dat de Abrahamistische geloven zich bezig houden met het bestrijden van de niet abrahamistische religies. Dit klopt niet.[/b]
Waar baseer je dat op?
Quote:
Originally posted by romeo+-->
QUOTE(romeo)
Quote:
Wat zou je dan zeggen van de hindu's in india die nonnen uit kerken slepen en verkrachten, die dorpelingen bedreigen als ze een abrahamistische geloof willen aannemen?

Is het Hindoeisme dan een *geloof dat andere geloven bestrijdt?[/b]
Dit soort dingen moet zien in het grote gehele van de geschiedenis. Het christendom en de islam hebben gedurende de geschiedenis heel erg gewelddadig opgetreden in India tegen de hindoes. De islam doet dat nog steeds. En de christenen proberen met buitengewoon dubieuze methoden (waar je in Frankrijk voor in de gevangenis kunt komen) hindoes te bekeren tot het christendom. En als de hindoes zich verdedigen, dan wordt er ineens schande gesproken over de hindoes.

Reply With Quote
Old 11-19-2004, 03:32 PM   #22
romeo
IF-Lid

[quote]
Quote:
Je zegt dat de Abrahamistische geloven zich bezig houden met het bestrijden van de niet abrahamistische religies. Dit klopt niet.
Waar baseer je dat op?
Quote:
Wat zou je dan zeggen van de hindu's in india die nonnen uit kerken slepen en verkrachten, die dorpelingen bedreigen als ze een abrahamistische geloof willen aannemen?

Is het Hindoeisme dan een geloof dat andere geloven bestrijdt?
Dit soort dingen moet zien in het grote gehele van de geschiedenis. Het christendom en de islam hebben gedurende de geschiedenis heel erg gewelddadig opgetreden in India tegen de hindoes. De islam doet dat nog steeds. En de christenen proberen met buitengewoon dubieuze methoden (waar je in Frankrijk voor in de gevangenis kunt komen) hindoes te bekeren tot het christendom. En als de hindoes zich verdedigen, dan wordt er ineens schande gesproken over de hindoes.
Quote:
Kan je niet beter zeggen dat er MENSEN zijn die andersgelovigen bestrijden?
Je kunt het natuurlijk zo willen zien, maar er zit wel een duidelijk patroon in, en mensen van bepaalde godsdiensten doen dit veel vaker dan mensen van andere godsdiensten.
Quote:
geen enkel geloof kan of zal een ander bestrijden. Zou god met zichzelf vechten?
Volgens de joden, christenen en moslims geloven de hindoes in een andere god dan waar ze zelf in geloven.

Je moet vind ik wel een duidelijk onderscheid maken tussen joden,christenen en moslims. Met name joden+christenen en moslims. Er zit een te groot verschil tussen die groepen. In het vervolg als je hier over praat vermeld dan aub t geloof waar je het specifiek over hebt. Dat is wat duidelijker.

Als we praten over de bijbel en over de woorden van jezus word er nergens gesproken over een (zoals jij hem noemt) een andere god. In de bijbel word er alleen gesproken over 1 god. Er word niet gesproken over andere geloven.

In de bijbel staat juist dat god op verschillende manieren in verschillende vormen kan en zal verschijnen en dat je je dus niet vast moet klampen op 1 beeld van god.

Met andere woorden: De hindoeistische goden ( die eigenlijk 1 god voorstellen) zijn hetzelfde als de christelijke god

by the way: Het verkrachten van christelijke nonnen om christenen weg te pesten, is verdediging?? :think: sorry hoor.. maar doe alsjeblieft normaal.

Het is trouwens het christendom die leert: als iemand je op je linkerwang slaat, keer hem dan ook je rechterwang toe, maar pas NOOIT geweld toe.
Hoe kan het dan aan het geloof liggen?

Zijn het dan niet gewoon de mensen die falen in GELOVIG zijn?

Reply With Quote
Old 11-19-2004, 07:12 PM   #23
Rebel
IF-Lid

[quote][quote]Ik denk dat we Rebel nodig hebben om jou te overtuigen. Daar Is Rebel heel goed in.

Rebel , we hebben jouw eerlijke mening nodig.

Vinod overtuigen? :shiftt: SUCCES :!:
Al moet ik zeggen dat Rebel een hele intelligente man is

Thanks Bubbles en Faya L. Vinod heeft vaak een hele eigen mening en is niet gemakkelijk van zijn standpunt te brengen. Zolang er openheid van luisteren blijft is dat okay natuurlijk. Ik ben er dan ook niet op uit om mijn mening aan iemand anders op te dringen.

Wat die mening is m.b.t. deze topic:

In het Hindoeisme wordt de zwaan gezien als een bijzondere vogel. Als je melk met water mengt, zo wordt gezegd, zal de zwaan slechts de pure melk filteren en drinken.
Religie is als melk met water. Er is waarheid en zuiverheid in religie, maar die waarheid is als het ware verdund met het water van de culturele geaardheden van een volk. Iemand bracht melk, waarheid, bij een volk, en de mensen in dat volk vulden dat met hun eigen bewustzijn in en verdunde zo de melk met water. Kunnen wij zijn als de zwaan en alleen de melk drinken? Velen van ons lukt dat helaas nog niet. Daarmee kunnen we afzien van drinken, maar -hoewel in mindere mate- ook met water verdunde melk is voedzaam.
Ook religies, hoewel doorvlochten met culturele aspecten, zijn toch nog steeds een uitstekende voeding voor het ontwikkelen van diep menselijke deugden.

Hoe zit het dan hen die anderen te lijf gaan in naam van hun religie?

Toen de Engelsen Amerika gingen coloniseren ontdekte men daar de aardappel. Men was zo enthousiast dat men een lading aardappelen naar de Engelse koningin stuurde om te proeven.
De kok echter, voor de eerste keer geconfronteerd met de aardappel, gooide de knol weg, en kookte de bladeren. De koningin was niet bijzonder te spreken over de smaak.
Op dezelfde manier zijn er mensen die het waardevolle in hun religie niet herkennen, en juist het niet wezenlijke als voeding tot zich nemen. Maar moeten wij afzien van onze alu-roti omdat de bladeren van de aardappel niet smakelijk zijn? Moet de melk het riool in omdat men het vermengd heeft met water? Halfvolle melk is ook nog voedzaam. Of nog beter, laten we onderscheidingsvermogen ontwikkelen, zoals de zwaan, zodat we de pure melk tot ons kunnen nemen.

Met alle culturele invloeden blijft religie toch nog een uitstekende voeding voor onze ziel.

Er zal inderdaad een tijd in onze ontwikkeling komen dat we geen genoegen meer kunnen nemen met verdunde melk, met gekleurde waarheid. Dan kunnen we religie volledig achter ons laten en steeds meer in zuivere waarheid gaan leven. Tot die tijd echter kunnen we ons nog uitstekend tegoed doen aan zielenvoeding door middel van de religie die ons aanspreekt.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-19-2004, 09:25 PM   #24
Surya
IF-Lid

Aha, nu zie ik waarom Romeo dat ene topic heeft geopend. :o

Reply With Quote
Old 11-21-2004, 08:24 AM   #25
valentijn
IF-Crazy

Het hangt niet af van welke relegie wat dan ook maar van de individu en hoe deze hier mee om gaat of in praktijk brengt... :wink: :wink:

Reply With Quote
Old 02-24-2006, 02:54 PM   #26
Chandika
Guest

volgens mij positief invloed.

Althans van het hinduisme vind ik dit. Ik weet niet zoveel over andere religies om daarover te oordelen. Maar als je het hinduisme goed bestudeert zie je dat er over alles is nagedacht en dat er hele mooie normen en waarden zijn.

Natuurlijk hebben veel mensen hier in de loop van de tijd mee geklooid en zijn sommige dingen nu anders dan oorspronkelijk bedoeld, maar dit ligt volgens mij niet aan de religie maar aan de mensen. oOveral kun je mensen hebben die lak hebben aan hun medemens en alleen naar hun eigen voordeel kijken. Ook tussen de mensen die geen religie aanhangen hem je mensen die anderen het leven zuur weten te maken....
  Reply With Quote
Old 02-24-2006, 09:07 PM   #27
Tantric Pandit
IF-Crazy

Default Re: Invloed van Religie Positief/Negatief?

Quote:
Originally posted by ViNoD
Als we kijken naar de gevolgen die de huidige religies tot nog toe hebben gehad op de mensheid, is de invloed van deze dan gunstig geweest of hebben de religies juist meer verdeeldheid, ruzies en oorlogen met zich meegebracht door de geschiedenis heen?

Wat is jullie mening hierover?
ReligieŽn die goedheid en al dat soort zaken prediken, roepen niet op tot oorlogen. Spirituele waarden en inzichten zijn juist van Goddelijke hand.

Zo is ook de gehele Schepping, hoe perfect hij in elkaar zit, van Gods hand. Oorlogen daar staat God buiten, dat doen mensen zelf. Distantie begint met egocentrisme: jezelf (of je eigen mening/geloof) belangrijker vinden dan dat van een ander.

Spiritualiteit raad ten stelligste af je ego te vergroten. Dat lijkt me duidelijk.

Reply With Quote
Old 02-24-2006, 09:09 PM   #28
Tantric Pandit
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by valentijn
Het hangt niet af van welke relegie wat dan ook maar van de individu en hoe deze hier mee om gaat of in praktijk brengt... :wink: *:wink:
Heb ik je niet eerder gewezen op je spellingsfout: religie!

Reply With Quote
Old 02-27-2006, 08:36 AM   #29
Aghori
Guest

Invloed is naar mijn mening positief, gezien het gros van de gelovigen zijn leven goed inricht en dit volgens de normen en waarden volgens zijn geloof. Geloof/Religie vormt voor vele een rode draad in het leven, het is vaak een houvast in moeilijke tijden. In mijn optiek heeft religie dan ook een positief invloed op de mensen gehad vooral als men kijkt naar de Oosterse religieen en wat daaruit is voortgekomen.

Jai Maha Kali
  Reply With Quote
Reply

Tags
invloed, positief or negatief, religie, van

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 12:02 PM.
Vertalen:

Tags