Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

View Poll Results: Invloed van Religie Positief/Negatief?
Positief 7 53.85%
Negatief 6 46.15%
Voters: 13. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-19-2004, 07:04 AM   #1
ViNoD
IF-Lid

Send a message via MSN to ViNoD
Default Invloed van Religie Positief/Negatief?

Als we kijken naar de gevolgen die de huidige religies tot nog toe hebben gehad op de mensheid, is de invloed van deze dan gunstig geweest of hebben de religies juist meer verdeeldheid, ruzies en oorlogen met zich meegebracht door de geschiedenis heen?

Wat is jullie mening hierover?
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 11-19-2004, 07:11 AM   #2
Naina
IF-Crazy

Ik denk dat het van beide wel iets heeft. Het ligt er denk ook maar net aan hoe een individu de interpretatie van zijn geloof oppakt. De een gaat er extremer mee om dan de ander.
bodies of those people I had to
kill because they pissed me off!

Reply With Quote
Old 11-19-2004, 07:12 AM   #3
ViNoD
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Naina
Ik denk dat het van beide wel iets heeft. Het ligt er denk ook maar net aan hoe een individu de interpretatie van zijn geloof oppakt. De een gaat er extremer mee om dan de ander.
Maar als er geen religies zouden bestaan, denk je dat er dan meer of minder vrede op de wereld zou zijn? Of zou de wereld er exact hetzelfde uitzien zoals nu?

Reply With Quote
Old 11-19-2004, 07:14 AM   #4
Kleine Smurf
IF-Lid

Quote:
Ik ben het helemaal met je eens.

Daarnaast worden ook meerendeels de negatieve invloeden van de diverse geloven sneller kenbaar gemaakt via de media en zal de burger dat ook sneller als negatief ervaren, terwijl het geloof ook veel positieve invloeden heeft. Alleen wordt er daar weinig over gesproken.

Wees eens eerlijk; als het geoof alleen maar slechte invloeden zou hebben, zou het dan al zo lang meegaan...?

Reply With Quote
Old 11-19-2004, 07:17 AM   #5
Naina
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by ViNoD+-->
QUOTE(ViNoD)
Quote:

Reply With Quote
Old 11-19-2004, 07:20 AM   #6
ViNoD
IF-Lid

Quote:

De oorlogen zijn niet alleen gebaseerd op religie. Veelal zijn oorlogen vaak machtspelletjes. Dus ik denk dat de wereld er nog steeds hetzelfde eruit zou zien. That's the way of life, goed en kwaad zal je altijd houden.
Dus een holocaust zou er ook zijn geweest zonder religies denk je? Of iets soortgelijks?
En de kruistochten dan?

Reply With Quote
Old 11-19-2004, 07:30 AM   #7
Naina
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by ViNoD+-->
QUOTE(ViNoD)
Quote:

Reply With Quote
Old 11-19-2004, 07:43 AM   #8
ViNoD
IF-Lid

Quote:

Dat weet ik eerlijk gezegd echt niet. *

Neem bijv. Kashmir, is geen geloofkwestie maar macht.
Ja Kashmir is idd op de eerste plaats wel een machtsstrijd, maar ik denk dat er veel partijdigheid is ontstaan en belangenverstrengelingen door de vijandigheid tussen moslims en hindoes. (en ook sikhs). Dat blijkt ook uit het feit dat er daar veel 'Jihad' gevoerd wordt...

Reply With Quote
Old 11-19-2004, 07:50 AM   #9
Faya-kroitie
IF-Crazy

Ondanks ik niet religueus ben, vind ik dat religien positief hebben bijgedragen :!: . Elk religie kent regels. Deze regels zijn niet alleen uit de lucht komen vallen (door de engelen) maar zijn door mensen in het leven geroepen om fatsoen aan de barbaren aan te brengen.
Mensen uit 1 en het zelfde geloof leven in harmonie met elkaar. (uitzonderingen op zijn plaats gelaten) Bij misverstanden wordt gebruik gemaakt van de regels uit het geloof.

Verder denk ik dat er veel regels uit de grondwet van een land over genomen zijn uit de heersende religie des lands.

Ellende ontstaat pas als 2 verschillende geloven (stromingen) in botsing komen. Ieder orthodox mens vindt zijn/haar religie het beste. Naar mijn mening is de oorzaak van ellende niet in religie maar in de mens te zoeken :!:

Reply With Quote
Old 11-19-2004, 07:56 AM   #10
ViNoD
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Faya-lobie
Ondanks ik niet religueus ben, vind ik dat religien positief hebben bijgedragen *:!: . Elk religie kent regels. Deze regels zijn niet alleen uit de lucht komen vallen (door de engelen) maar zijn door mensen in het leven geroepen om fatsoen aan de barbaren aan te brengen. *
Mensen uit 1 en het zelfde geloof leven in harmonie met elkaar. (uitzonderingen op zijn plaats gelaten) *Bij misverstanden wordt gebruik gemaakt van de regels uit het geloof.

Verder denk ik dat er veel regels uit de grondwet van een land over genomen zijn uit de heersende religie des lands.

Ellende ontstaat pas als 2 verschillende geloven (stromingen) in botsing komen. Ieder orthodox mens vindt zijn/haar religie *het beste. Naar mijn mening is de oorzaak van ellende niet in religie maar in de mens te zoeken :!: *
Maar volgens mij zijn de verschillende religies sinds hun bestaan continu in botsing geweest...........
Als verschillende religies verschillende groepen in stand weten te houden... was het dan niet beter dan er slechts 1 religie zou bestaan (of geen religie) die ervoor zorgt dat de gehele groep in harmonie met elkaar kon leven??

Reply With Quote
Reply

Tags
invloed, positief or negatief, religie, van

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:34 AM.
Vertalen:

Tags