Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-16-2007, 02:48 PM   #11
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

(I C U @ Jul 15 2007, 10:30 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
Het NL woordenboek maakt er 1 synoniem van. Ik zie het toch anders. Menselijk gevoel zal wel doorslaggevend zijn.[/b]

klopt....

Status: Offline

Reply With Quote
Old 07-21-2007, 09:45 AM   #12
valentijn
IF-Crazy

(vissie-j @ Jul 16 2007, 04:48 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
klopt....

[/b]
"Love is a project that can never be realised,
Love is nothing other than the desire to be loved."

(Satre)

Reply With Quote
Old 07-21-2007, 02:28 PM   #13
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

(valentijn @ Jul 21 2007, 09:45 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
"Love is a project that can never be realised,
Love is nothing other than the desire to be loved."

(Satre)[/b]

ofwel?

je zegt (letterlijk vertaald):

De "liefde is een project dat nooit kan worden gerealiseerd,
de Liefde niets buiten de te houden van wens is."

Liefde is een illusie (want je kan het niet realiseren)
en je houdt alleen van iemand anders kan er geen liefde zijn.

Reply With Quote
Old 07-22-2007, 05:33 PM   #14
valentijn
IF-Crazy

(vissie-j @ Jul 21 2007, 04:28 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
ofwel?

je zegt (letterlijk vertaald):

De "liefde is een project dat nooit kan worden gerealiseerd,
de Liefde niets buiten de te houden van wens is."
Liefde is een illusie (want je kan het niet realiseren)
en je houdt alleen van iemand anders kan er geen liefde zijn.[/b]
Liefde is een constante gemoeds toestand waarin men verkeerd,waneer deze wolk,
is opgetrokken blijft er als het goed is een basis over van vriendschap over.
Van uit deze vriendschap met momenten(flitsen) van van de liefde die men samen heeft beleeft,
bouwt men zijn relatie uit tot iets moois.
Blijft men hangen op die roze wolk,dan kom je alleen maar verdriet tegen,want je ergens aan hechten houd in dat je van een ander iets gaat verwachten wat deze je misschien niet zal kunnen geven.
Wij als individu zijn alleen verantwoordelijk voor onze eigen gemoedstoestand.
Liefde is daar 1 antwoord voor te geven,ik zelf denk van niet liefde is een reis die wij allen als individu op ons eigen manier beleven.

Reply With Quote
Old 07-22-2007, 10:25 PM   #15
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

(valentijn @ Jul 22 2007, 05:33 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
Liefde is een constante gemoeds toestand waarin men verkeerd,waneer deze wolk,
is opgetrokken blijft er als het goed is een basis over van vriendschap over.
Van uit deze vriendschap met momenten(flitsen) van van de liefde die men samen heeft beleeft,
bouwt men zijn relatie uit tot iets moois.
Blijft men hangen op die roze wolk,dan kom je alleen maar verdriet tegen,want je ergens aan hechten houd in dat je van een ander iets gaat verwachten wat deze je misschien niet zal kunnen geven.
Wij als individu zijn alleen verantwoordelijk voor onze eigen gemoedstoestand.
Liefde is daar 1 antwoord voor te geven,ik zelf denk van niet liefde is een reis die wij allen als individu op ons eigen manier beleven.[/b]

Misschien zeggen wij het zelfde (wat ik hieronder beschrijf) en misschien ook niet.

Ik heb altijd gezegd, verliefd zijn is een emotie die voort komt uit het onbewuste, je moet iemand lief hebben anders kan je niet leven. mensen zijn eenmaal mensenkudde en moet dus iemand om zich heen hebben. Je hebt dan voor ieder individu mensen die het goede met je hebben of juist het slechte.
Ieder persoon heeft bepaalde eigenschappen dat een ander niet heeft, hierdoor onstaat jaloersheid en andere zaken (omdat de ander die ook zou willen hebben, maar niet heeft).
Om pyaarieaarie te maken denk ik moet je eerst bevriend zijn, als je eenmaal bevriend bent, kan je als het goed klikt goede vrienden worden, als dat uiteindelijk is gelukt, dan pas kan je overgaan tot het zeggen van 'we kennen elkaar door en door', 'we steunen elkaar door en door' enz enz... dan pas kan je spreken van pyaarrieaaarie.

met die band van pyaarieaarie kan je vervolgens 2 dingend doen:
1. uitbloeien en dus meer maken enz.
2. vernietigen en dus die pyaarieaariegevoel tot iets negatiefs brengen (hoeft niet per definitie)

Maar je hoeft natuurlijk niet vanzelfsprekend ineens pyaarieaarie te maken, je kan altijd vrienden of goede vrienden blijven. ligt eraan wat je zelf wilt, het gaat immmers ook om vertrouwen en je eigen geschiedenis.

Een relatie kan je tot iets moois maken, maar ook kan je het slopen, op

Reply With Quote
Old 07-23-2007, 09:03 PM   #16
Panna
IF-Lid

(vissie-j @ Jul 22 2007, 11:25 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
1. A Liefde algemene vorm en

1. B ook liefde geven en nemen,

2. Houden van,

3. verliefd zijn,[/b]

1. Liefde algemene vorm
>> Liefde geven en nemen

2. Houden van..
>> Liefde geven en nemen

3. Verliefd zijn...

(Zo heb ik het even voor mezelf onderscheiden...)

Onder liefde algemene vorm versta ik en dat is wat mijn gevoel mij zegt: Liefde geven en nemen aan de mensen om je heen --> Houden van je vader en moeder, je familie, vrienden, ook je collega's of buren met wie je een goede band hebt en om wie je geeft..

Onder houden van...ga ik ervan uit dat hier over een partner gesproken wordt...iemand met wie je lief en leed deelt...op wie je kan bouwen...iemand met wie je samen door het leven wilt gaan en waarmee je oud wilt worden..
Bij houden van moet er in mijn ogen een basis zijn van respect, vertrouwen en communicatie

Verliefd zijn is de roze wolk waarop je leeft als je iemand leert kennen waarvan je denkt dat het de persoon is met wie je je leven zou willen delen...Je leert elkaar nog niet echt kennen...alles is nog leuk, lief en aardig. Het elkaar leren kennen komt pas als je weer met beide benen op de grond staat.

(Ik heb vandaag een beetje moeite met het zoeken naar de juiste woorden, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is?)

Reply With Quote
Old 07-24-2007, 05:33 PM   #17
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

(Panna @ Jul 23 2007, 09:03 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
(Ik heb vandaag een beetje moeite met het zoeken naar de juiste woorden, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is?)[/b]

het is duidelijk, ik denk dat wij ongeveer op het zelfde niveau zitten kwa denken....

Liefde is een gevoel/emotie. Dat gevoel is naar elk persoon anders. Je hebt een liefde voor je ouders en voor je broers/zussen en andere familieleden. Maar elke liefde naar elk persoon is anders dan wel op de manier als hoe je met iemand omgaat. ook valt hier de liefde voor je grote liefde onder.

Liefde geven en nemen is dus wat kan je geven als persoon en wat verwacht je terug. van je grootste liefde verwacht/eis je niet veel simpel weg omdat die persoon je al een goed gevoel geeft. maar die gevoel kan je laten bloeien of juist slopen. Iemand die je normaal tevriend houd verwacht je ook niet veel, maar je hebt wel bepaalde eisen, waarschijnlijk minder dan de grote liefde. van je grote liefde verwacht je dat die niet vreemd zal gaan, van een normale vriend(in) maakt het wat minder uit, voor sommige kan je een zwakte hebben.
geven en nemen dient in iedergeval in evenwicht te zijn, van de een eis/verwacht je meer dan bij de ander.
Maar de regel is dat het geven en nemen in evenwicht dient te zijn.
Geef je meer dan krijg je minder
neem je meer dan geef je minder
dat is niet goed voor een relatie welke vorm dan ook.

2. Houden van,
Houden van is iets dat voortkomt door hechtingen en/of gebeuren die jij leuk vind. Als je uit die roze wolk komt van de liefde (die ik hieronder ga beschrijven) dan blijft houden van over. je houdt van iemand op de manier zoals die is, zoals die overkomt. als iemand tegen jou zegt als jij je zus en zo gaat gedragen dan is het geen houden van meer, maar dan zit er een voorwaarde aan vast en dat is dan geen houden van meer.
Houden van naar elk persoon is ook naar elk persoon anders. de een houd je van omdat je er makkelijk mee kan praten, van de ander omdat je een goede band met die gene hebt enz.
houden van kan ook vernietigd worde net als liefde.

3. verliefd zijn,
Verliefd zijn is een gevoel. deze gevoel komt voort omdat je van iemand houd maar

Reply With Quote
Old 07-24-2007, 08:35 PM   #18
Panna
IF-Lid

(vissie-j @ Jul 24 2007, 06:33 PM) <{POST_SNAPBACK}>
het is duidelijk, ik denk dat wij ongeveer op het zelfde niveau zitten kwa denken....

Liefde is een gevoel/emotie. Dat gevoel is naar elk persoon anders. Je hebt een liefde voor je ouders en voor je broers/zussen en andere familieleden. Maar elke liefde naar elk persoon is anders dan wel op de manier als hoe je met iemand omgaat. ook valt hier de liefde voor je grote liefde onder.

Liefde geven en nemen is dus wat kan je geven als persoon en wat verwacht je terug. van je grootste liefde verwacht/eis je niet veel simpel weg omdat die persoon je al een goed gevoel geeft. maar die gevoel kan je laten bloeien of juist slopen. Iemand die je normaal tevriend houd verwacht je ook niet veel, maar je hebt wel bepaalde eisen, waarschijnlijk minder dan de grote liefde. van je grote liefde verwacht je dat die niet vreemd zal gaan, van een normale vriend(in) maakt het wat minder uit, voor sommige kan je een zwakte hebben.
geven en nemen dient in iedergeval in evenwicht te zijn, van de een eis/verwacht je meer dan bij de ander.
Maar de regel is dat het geven en nemen in evenwicht dient te zijn.
Geef je meer dan krijg je minder
neem je meer dan geef je minder
dat is niet goed voor een relatie welke vorm dan ook.
2. Houden van,
Houden van is iets dat voortkomt door hechtingen en/of gebeuren die jij leuk vind. Als je uit die roze wolk komt van de liefde (die ik hieronder ga beschrijven) dan blijft houden van over. je houdt van iemand op de manier zoals die is, zoals die overkomt. als iemand tegen jou zegt als jij je zus en zo gaat gedragen dan is het geen houden van meer, maar dan zit er een voorwaarde aan vast en dat is dan geen houden van meer.
Houden van naar elk persoon is ook naar elk persoon anders. de een houd je van omdat je er makkelijk mee kan praten, van de ander omdat je een goede band met die gene hebt enz.
houden van kan ook vernietigd worde net als liefde.

3. verliefd zijn,
Verliefd zijn is een gevoel. deze gevoel komt voort omdat je van iemand houd maar

Reply With Quote
Old 07-24-2007, 09:07 PM   #19
valentijn
IF-Crazy

Liefde heeft geen vaste vorm,daarom kent liefde geen grenzen.
Liefde hoor je te geven,en niet te nemen.
2. Houden van,
Houden van is zorgen voor.
3. verliefd zijn,
Veliefd zijn is een heerlijk gevoel waar je vooral van moet genieten.

Reply With Quote
Old 07-25-2007, 10:05 AM   #20
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

(valentijn @ Jul 24 2007, 09:07 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
Liefde heeft geen vaste vorm,daarom kent liefde geen grenzen.
Liefde hoor je te geven,en niet te nemen.
2. Houden van,
Houden van is zorgen voor.
3. verliefd zijn,
Veliefd zijn is een heerlijk gevoel waar je vooral van moet genieten.[/b]

Liefde is idd geen vorm,
liefde kent idd geen grenzen, maar er zit wel een maximum (lijkt mij?) (waar een begin zit zit ook een eind)
alleen niet iedereen kent de maximale liefde die hij/zij kan geven

liefde geven en nemen,
je dient idd te geven, maar zoals jij het zegt zeg jij dus dat je over je heen moet laten lopen?
dus iemand lief hebben die het slechtste met je wilt doen?
iemand lief hebbend die jou hardcore mishandelt e.d.

Houden van
jij zegt zorgen voor...
zorgen voor wat?

Verliefd zijn
is een heerlijk gevoel, dat kan,
maar jammer genoeg ken ik ook de pijnlijke versie van verliefd zijn
dus het is niet altijd zo heerlijk als jij zegt

dus kun je wat specifieker zijn?

Reply With Quote
Reply

Tags
houden, liefde, van, verliefd, zijn

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 12:58 AM.
Vertalen:

Tags