Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-19-2007, 05:20 PM   #21
zidane
IF-Addicted

sommige dieren zijn gewoon gemaakt door god om te eten!
zolang je ze maar zo min mogelijk laat lijden..
Het liefste een pijnlose dood!
Status: Offline

Reply With Quote
Old 04-19-2007, 05:59 PM   #22
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

Ik ga daar niet van uit Zidane.
Ik heb namelijk geen enkele aanknopingspunt om te bedenken dat dat zo zou zijn.

Als ik bijvoorbeeld uitga van het feit dat God alles en iedereen gelijk ziet, houdt van al Zijn schepselen, dan kan ik jouw conclusie niet delen.

Als ik jouw conclusie lees, dan zou dat betekenen dat voor God niet al Zijn schepselen gelijk zijn! Er zou dus verdeeldheid aanwezig zijn in Hem!
En verdeeldheid is iets dat ik niet aan God toeschrijf.

Je schrijft ook dat je die dieren "zo mijn mogelijk" moet laten lijden!
Er is dus lijden aanwezig bij die dieren en dit lijden zou door God toegestaan worden?? Ik kan God niet vereenzelvigen met "toestemming tot lijden".

In mijn simpele denken: als God zou toestaan dat we dieren eten, dan zou hij ervoor gezord hebben dat in dat proces geen leed zit!

Net zoals Hij heeft gedaan bij het eten van granen, vruchten e.d.
Als ik er even bij stil sta dat bij het vergaren van voedsel door vegetariers, niets en niemand lijdt, denk ik: als God iets als voedsel bedoeld heeft, in al Zijn liefde voor al Zijn schepselen, dan moet het dit wel zijn.

In het bijbelboek Genesis staat ook vermeld dat God als voedsel voor de mens bestempeld: "De vruchten en gewassen van de aarde". Deze lijden niet als wij ze consumeren.

Als ik mij ook bedenk dat in het hof van Eden, de lammeen veilig konden liggen bij de leeuwen, dan ontstaat er toch een heel ander beeld van God. Zelfs de roofdieren lieten de lammeren met rust.

Als ik alles loslaat en het geoon van een menselijke standpunt bekijk:
1. Ik kan iets eten dat ik moet doden [met alle pijn die erbij hoort]
2. Ik kan iets eten zonder dat ik het moet doden.

Welke van deze twee klinkt liefdevoller?

Reply With Quote
Old 04-20-2007, 10:29 AM   #23
zidane
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Mahesh
Aum Namah Shivaaya

Ik ga daar niet van uit Zidane.
Ik heb namelijk geen enkele aanknopingspunt om te bedenken dat dat zo zou zijn.

Als ik bijvoorbeeld uitga van het feit dat God alles en iedereen gelijk ziet, houdt van al Zijn schepselen, dan kan ik jouw conclusie niet delen.

Als ik jouw conclusie lees, dan zou dat betekenen dat voor God niet al Zijn schepselen gelijk zijn! Er zou dus verdeeldheid aanwezig zijn in Hem!
En verdeeldheid is iets *dat ik niet aan God toeschrijf.

Je schrijft ook dat je die dieren "zo mijn mogelijk" moet laten lijden!
Er is dus lijden aanwezig bij die dieren en dit lijden zou door God toegestaan worden?? Ik kan God niet vereenzelvigen met "toestemming tot lijden".

In mijn simpele denken: als God zou toestaan dat we dieren eten, dan zou hij ervoor gezord hebben dat in dat proces geen leed zit!

Net zoals Hij heeft gedaan bij het eten van granen, vruchten e.d. *
Als ik er even bij stil sta dat bij het vergaren van voedsel door vegetariers, niets en niemand lijdt, denk ik: als God iets als voedsel bedoeld heeft, in al Zijn liefde voor al Zijn schepselen, dan moet het dit wel zijn.

In het bijbelboek Genesis staat ook vermeld dat God als voedsel voor de mens bestempeld: "De vruchten en gewassen van de aarde". Deze lijden niet als wij ze consumeren.

Als ik mij ook bedenk dat in het hof van Eden, de lammeen veilig konden liggen bij de leeuwen, dan ontstaat er toch een heel ander beeld van God. Zelfs de roofdieren lieten de lammeren met rust.

Als ik alles loslaat en het geoon van een menselijke standpunt bekijk:
1. Ik kan iets eten dat ik moet doden [met alle pijn die erbij hoort]
2. Ik kan iets eten zonder dat ik het moet doden.

Welke van deze twee klinkt liefdevoller?
Ik heb het verkeerd gewzegd
maar je kan dieren pijnloos doden door ze op de juiste manier te slachten...
maar ik respecteer jouw mening..

Reply With Quote
Old 04-22-2007, 02:53 PM   #24
Moonwalker
IF-Lid

Het eten van vlees omdat het lekker is, lekker smaakt, is je vergapen aan lust. Lust is oneindig en leidt tot onzin. :cry: :cry: :cry:

Haribol
Haribol
Haribol

ps ik ben geen vegetarier, maar eet steeds minder vlees, mijn doel is mijn leven zo simpel mogelijk doorbrengen op de maan. Ik ben op het pad der verlichting gekomen, maar er moet nog heel veel werk verricht worden in mijzelf.

Haribol
Haribol
Haribol

Reply With Quote
Old 04-22-2007, 05:23 PM   #25
Kamal
IF-Lid

Dus je moet alleen dingen eten die vies smaken?

[quote]Het eten van vlees omdat het lekker is, lekker smaakt, is je vergapen aan lust. Lust is oneindig en leidt tot onzin. :cry: :cry: :cry:

Haribol
Haribol
Haribol

ps ik ben geen vegetarier, maar eet steeds minder vlees, mijn doel is mijn leven zo simpel mogelijk doorbrengen op de maan. Ik ben op het pad der verlichting gekomen, maar er moet nog heel veel werk verricht worden in mijzelf.

Haribol
Haribol
Haribol

Reply With Quote
Old 04-22-2007, 06:49 PM   #26
zidane
IF-Addicted

[quote]Het eten van vlees omdat het lekker is, lekker smaakt, is je vergapen aan lust. Lust is oneindig en leidt tot onzin. :cry: :cry: :cry:

Haribol
Haribol
Haribol

Haribol
Haribol
Haribol
:shock:

Reply With Quote
Old 04-23-2007, 07:55 AM   #27
~Mizzy~
IF-Crazy

Send a message via MSN to ~Mizzy~

Quote:
Originally posted by Moonwalker
Het eten van vlees omdat het lekker is, lekker smaakt, is je vergapen aan lust. Lust is oneindig en leidt tot onzin. :cry: *:cry: *:cry: *
:| Scheve zin .. hoe kom kom je daar zo op.
Iets wat oneindig is kan toch niet ergens naartoe leiden??????? :lol:

Reply With Quote
Old 04-23-2007, 09:59 AM   #28
zidane
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by ~Mizzy~+-->
QUOTE(~Mizzy~)
Old 04-23-2007, 09:19 PM   #29
...malai
IF-Crazy

je bent Hindoe als je gelooft wat er in de heilige boeken staat, of je je er nou aan houd of niet. Soms is de geloof er wel maar de wilskracht ontbreekt nog, die kan nog komen op zijn tijd. Ik heb mezelf altijd als hindoe gezien ookal at ik voreger gewoon vlees, ik at alles wat ik luste en heb dus ook weleens een hamburger gegeten. Vlees is vlees en een kip word ook gedood net zoals de koe, dus ik zie daar geen verschil in.

Reply With Quote
Old 05-07-2007, 11:29 AM   #30
*Star*
IF-Lid

Default Re: Zijn er hier ook hindoes die

Quote:
Originally posted by Hein+-->
QUOTE(Hein)
Quote:
Quote:
Originally posted by *Star*@

Reply With Quote
Reply

Tags
die, hier, hindoes, ook, zijn

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:40 PM.
Vertalen:

Tags