Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-19-2007, 06:51 PM   #21
Anchu
IF-Addicted

Default Re: Ouders zijn engelen

Quote:
Originally posted by bakroe
Suriehind ouders offeren hun leven overdreven voor hun kinderen het lijkt meer op slavernij enne dankbaarheid is vaak ver zoek.

ofniet..
Helemaal mee eens , maar toch twijfel ik zo een beetje .. oke bij velen zie je wel dat ze hun ouders als dieren behandelen, maar mijn ouders zijn heilig voor mij!
Velen respecteren hun ouders idd niet. Heel laf!
Status: Offline

Reply With Quote
Old 03-11-2007, 06:40 PM   #22
zidane
IF-Addicted

Mijn ouders zijn echt van onschatbare waarde voor mij.
We hebben wel eens, meningsverschillen maar ze staan altijd voor mij klaar.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 04-12-2007, 04:46 PM   #23
Aart Tuynman
IF-Crazy

Sommige ouders zijn beslist engelen voor hun kinderen. Helaas heb ik het wat minder getroffen. Mijn ouders, zowel mijn vader als mijn moeder, hebben me in mijn leven heel veel pijn gedaan. Het liefst wil ik ze ook nooit meer zien. Ik zal ook geen verdriet hebben als ze op een gegeven moment dood zijn, ik zal me eerder opgelucht voelen.

Reply With Quote
Old 04-13-2007, 08:04 AM   #24
A.J.
IF-Addicted

Send a message via MSN to A.J.

Mijn ouders hebben het prachtige suriname verlaten om ons kansen te gunnen die zij zelf nooit hebben gekregen. Ondanks de ontzettende moeilijke en zware tijden waar mijn ouders doorheen zijn gegaan, ben ik ze vooralsnog ontzettend dankbaar dat zij Suriname hebben opgeofferd voor ons :wink:

Over x aantal jaren wanneer het financieel perfect gaat, koop ik een huis voor ze in Suriname :oops:

Reply With Quote
Old 04-21-2007, 10:39 PM   #25
Faya-kroitie
IF-Crazy

Quote:
Suriehind ouders offeren hun leven overdreven voor hun kinderen het lijkt meer op slavernij enne dankbaarheid is vaak ver zoek.

ofniet..
spijt me vriend..............ik ben het niet met je eens. ik vind suri-ouders schijnhelige. Zelf hebben ze niks gebakken van hun leven en eisen zoveel van hun kinderen. ik haaaaaaaat zulle ouders.

zal ik wat voorbeelden noemen:

=de ouders hebben hun eigen zus en nicht bij de naam genoemd en eisen van de kinderen dat ze de rest met didi en boeboe aanspreekt.
= ze hebben niks gebakken op school en eisen van de kinderen dat ze zo hun best doen op school.
= zelf doen ze geen bal aan het geloof. ze kunnen alleen maar groeten en eisen van de kinderen dat de les nemen en enorm religues worden.

een lang verhaal samenvattend: zulke ouders kunnen voor mij dood vallen.

Reply With Quote
Old 06-09-2007, 06:11 PM   #26
Vysya
IF-Lid

Quote:

ofniet..
Iedere lieve/goedbedoelde ouder zal alles in het werk stellen zijn/haar kind te zien opgroeien onder goede omstandigheden.

Slavernij?? Weet je eigenlijk wel waar je over praat?? :? Wat heeft slavernij hier in godsnaam mee te maken? of ben je zelf een djoeka dat je hier over slavernij komt praten?? Want met name de creolen zijn voor dit onderwerp uiterst gevoelig! :roll: Blijf je sikkeneuren om het verleden, of stap je positief de toekomst in? Per slot van rekening kun je niet een ieder over 1 kam scheren! :)

Als een kind een ouder niet dankbaar is, kan het ook aan de opvoeding en/of het karakter liggen.

De waarden/normen die jij aan je kind meegeeft en als je je kind vol met liefde grootbrengt, krijg je ongetwijfeld die liefde/aandacht terug!

Als een kind je verwaarloost en/of egoistisch is, dan moet je je als ouder zijnde toch ook even afvragen, wat jij zo'n kind hebt meegegeven in haar jonge jaren? :o
Per slot van rekening nemen wij kinderen een hoop van ons ouders over, hetzij bewust hetzij onbewust.

Tot slot: je ouders behoor je te beschouwen als je guru in het leven. Zij geven je iets mee, wat niemand, maar dan ook niemand jou ooit zal geven, te weten vertrouwen, loyaliteit etc. Maar dan heb ik het wel over de ouders die hun kinderen op de juiste wijze opvoeden en liefde geven.

Ouders moeten niet vergeten dat je met kinderen, dus (in met name de eerste levensjaren) te maken hebt met onwetenden, jij kunt ze evt. maken/breken.

Reply With Quote
Old 07-06-2007, 11:42 AM   #27
I C U
IF-Lid

met 1 'B'ervoor

Reply With Quote
Reply

Tags
engelen, ouders, zijn

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 09:29 PM.
Vertalen:

Tags