Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-28-2003, 07:09 PM   #21
Anonymous
Guest

Default zelfmoord hindoemeisjes

volgens mij plegen hindoemeisjes op grote schaal geestelijke zelfmoord als zij een moslimman nemen, want zo een man gaat haar nooit respekteren en alleen misbruiken.

waarom willen hindoemeisjes zichzelf verlagen hiertoe?

waarom willen de meeste hindoemeisjes geen leuke, lieve en moedige hindoejongen meer hebben, om mee te trouwen en veel hindoekinderen te maken?

pandit attry kunt u a.u.b. mij hierover duidelijkheid verschaffen. Ik verzoek u om hindoemeisjes duidelijk te maken om zichzelf niet te verachten of te verlagen, door geestelijk zelfmoord te plegen. onze hindoemeisjes plegen al op grote schaal zelfmoord en wij lachen er alleen maar om, omdat wij onszelf verachten.

pandit attry, geef mij hierover eens een zinnig antwoord, aub.

namaskar,
dewanand

:shock:
  Reply With Quote
Old 12-28-2003, 08:45 PM   #22
Vishal
Guest

[quote]Da vin ik dus zo onzinnig. Die jongen gelooft totaal nie in die dinges di ehij doet en zn geloof heeft al helemala geen respect voor het Hindoeisme, dus wat is het nut?

Wellicht heeft hij respect voor het meisje?
  Reply With Quote
Old 12-28-2003, 08:49 PM   #23
Vishal
Guest

Default Re: zelfmoord hindoemeisjes

Quote:
Originally posted by Dewanand
waarom willen de meeste hindoemeisjes geen leuke, lieve en moedige hindoejongen meer hebben, om mee te trouwen en veel hindoekinderen te maken?
Als ik dit soort postings lees, krijg ik bijna de neiging te zeggen dat dit soort hindoejongens bijna niet meer bestaan... Met deze gedachtengang is het enige verschil tussen jou en de mensen die jij kennelijk veracht het feit dat zij zich moslim noemen en jij je hindoe noemt. Maar qua gedachte verschillen jullie kennelijk niks.
  Reply With Quote
Old 12-28-2003, 09:30 PM   #24
Kailaash
IF-Addicted

Send a message via ICQ to Kailaash

[quote]
Quote:
Da vin ik dus zo onzinnig. Die jongen gelooft totaal nie in die dinges di ehij doet en zn geloof heeft al helemala geen respect voor het Hindoeisme, dus wat is het nut?

Wellicht heeft hij respect voor het meisje?
Ja, dat ontken ik niet, maar dan mot hij zich niet met een activiteit bezig houden die zn religie te laag vindt voor hem. Hij heeft genoeg respect voo rhet meisje om wat van haar geloo ft edoen, maar zijn religie heeft gene respect voor ons geloof en het feit da hij zn religie blijft aanhouden zegt genoeg over hem.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 12-29-2003, 06:19 AM   #25
Moenna
IF-Beginner

[quote]Komend jaar ga ik een huwelijk doen van een moslim jongen en een Hindoe-meisje. De jongen hoeft geen Hindoe te worden.

Graag zou ik van u een mening willen lezen wat u daar nu zelf van vind, al begrijp ik het heel goed als u zich op dat (voor u professionele) vlak neutraal wilt houden.

Zelf ben ik het eens met Koemba; een ritueel volgen wat niet de jouwe is heeft geen waarde in mijn visie. Dan kan je er nog zoveel respect voor hebben maar het feit blijft dat het niet jou ritueel is.

En wat ik nu ga zeggen klinkt misschien heel ouderwets, maar iemand die rund gegeten heeft vind ik evenmin passend tijdens een Bihaa als iemand die varken gegeten heeft tijdens een Nikaa.

Je kan je eigen geloof aanhouden, mensen gaan wel eens te ver om zelfs dat tegen te spreken, of te zeggen dat je je geloof verloochent door met een anders-gelovige te trouwen, maar dat vind ik onzin.
Ik denk dat het grootste goed wat je kan verloochenen 'jezelf' is, als je je liefde of geluk laat varen om een geloofskwestie.

Maar je kind...tuurlijk, in de eerste plaats is het een mens, maar het kan maar 1 geloof hebben, of helemaal niet.
En dát is waar ouders vaak over vallen.

Het verhaal van Ashis over uiterlijk vertoon ondergeschikt maken aan liefde, daar ben ik helemaal voor, ik heb nooit anders gedaan.
Maar rituelen kun je niet half doen.
Ik denk dat Sita daar eerder heel realistisch over was/en is.

Reply With Quote
Old 12-29-2003, 09:36 AM   #26
Attry
Guest

Default Re: zelfmoord hindoemeisjes

Quote:
Originally posted by Dewanand
volgens mij plegen hindoemeisjes op grote schaal geestelijke zelfmoord als zij een moslimman nemen, want zo een man gaat haar nooit respekteren en alleen misbruiken.

waarom willen hindoemeisjes zichzelf verlagen hiertoe?

pandit attry kunt u a.u.b. mij hierover duidelijkheid verschaffen. Ik verzoek u om hindoemeisjes duidelijk te maken om zichzelf niet te verachten of te verlagen, door geestelijk zelfmoord te plegen. onze hindoemeisjes plegen al op grote schaal zelfmoord en wij lachen er alleen maar om, omdat wij onszelf verachten.

pandit attry, geef mij hierover eens een zinnig antwoord, aub.

namaskar,
dewanand

:shock:
Je verzoek begrijp ik wel, al zal ik dat vanuit mijn functie nooit doen, namelijk iemand adviseren in partnerkeuze.
Maar op welke vraag zoek je een zinnig antwoord?
  Reply With Quote
Old 12-29-2003, 09:51 AM   #27
Attry
Guest

Quote:
Originally posted by Moenna

Zelf ben ik het eens met Koemba; een ritueel volgen wat niet de jouwe is heeft geen waarde in mijn visie. Dan kan je er nog zoveel respect voor hebben maar het feit blijft dat het niet jou ritueel is.
Zo'n ritueel heeft veelal geen rituele waarde, maar is een onderdeel van een compromis. Een compromis tussen twee partners die verschillende geloven hebben, maar op zo'n manier wel te kennen geven dat ze de ander in de waarde willen laten en de verschillen op zo'n belangrijk moment ondergeschikt vinden. Zo'n ritueel heeft voor de moslimpartner geen religieus-spirituele waarde, maar kan wel een zeggingskracht hebben van solidariteit.

Quote:
En wat ik nu ga zeggen klinkt misschien heel ouderwets, maar iemand die rund gegeten heeft vind ik evenmin passend tijdens een Bihaa als iemand die varken gegeten heeft tijdens een Nikaa.
Daar zeg je me wat...

Ik kan hierin nog ouderwetser zijn: namelijk tijdens een Vivaah hoort geen alcoholische drank en doksavlees in de kofferbakken van de auto's van de barati's aanwezig te zijn. Want de meeste baraati's nuttigen ze stiekem en komen toch deelnemen aan de Vivaah.....

Quote:
Je kan je eigen geloof aanhouden, mensen gaan wel eens te ver om zelfs dat tegen te spreken, of te zeggen dat je je geloof verloochent door met een anders-gelovige te trouwen, maar dat vind ik onzin.
Ik denk dat het grootste goed wat je kan verloochenen 'jezelf' is, als je je liefde of geluk laat varen om een geloofskwestie.
Hier ben ik het mee eens. Maar het is wel een feit dat mensen die van geloof veranderen vanwege een huwelijk, vaak genoeg zichzelf de vraag stellen waarom ze van geloof zijn veranderd.

Quote:
Maar je kind...tuurlijk, in de eerste plaats is het een mens, maar het kan maar 1 geloof hebben, of helemaal niet.
En dát is waar ouders vaak over vallen.
Dat is ook een probleem. Ouders schuiven dit probleem vaak naar voren door te zeggen dat ze kinderen met twee geloven zullen opvoeden.

Quote:
Het verhaal van Ashis over uiterlijk vertoon ondergeschikt maken aan liefde, daar ben ik helemaal voor, ik heb nooit anders gedaan.
Maar rituelen kun je niet half doen.
Ik denk dat Sita daar eerder heel realistisch over was/en is.
Klopt.
  Reply With Quote
Old 12-29-2003, 07:32 PM   #28
Vishal
Guest

[quote]Ja, dat ontken ik niet, maar dan mot hij zich niet met een activiteit bezig houden die zn religie te laag vindt voor hem. Hij heeft genoeg respect voo rhet meisje om wat van haar geloo ft edoen, maar zijn religie heeft gene respect voor ons geloof en het feit da hij zn religie blijft aanhouden zegt genoeg over hem.

Misschien beleeft/ervaart/interpreteert/volgt/ziet hij zijn religie anders dan jij zijn religie beleeft/ervaart/interpreteert/volgt/ziet?
  Reply With Quote
Old 12-29-2003, 09:25 PM   #29
Kailaash
IF-Addicted

Send a message via ICQ to Kailaash

[quote]
Quote:
Ja, dat ontken ik niet, maar dan mot hij zich niet met een activiteit bezig houden die zn religie te laag vindt voor hem. Hij heeft genoeg respect voo rhet meisje om wat van haar geloo ft edoen, maar zijn religie heeft gene respect voor ons geloof en het feit da hij zn religie blijft aanhouden zegt genoeg over hem.

Misschien beleeft/ervaart/interpreteert/volgt/ziet hij zijn religie anders dan jij zijn religie beleeft/ervaart/interpreteert/volgt/ziet?
Jij weet evengoed als ik da islam alle andere religies afkeurt.

Reply With Quote
Old 12-29-2003, 10:40 PM   #30
Moenna
IF-Beginner

[quote][quote]
Quote:
Ja, dat ontken ik niet, maar dan mot hij zich niet met een activiteit bezig houden die zn religie te laag vindt voor hem. Hij heeft genoeg respect voor het meisje om wat van haar geloof te doen, maar zijn religie heeft gene respect voor ons geloof en het feit da hij zn religie blijft aanhouden zegt genoeg over hem.

Jij weet evengoed als ik da islam alle andere religies afkeurt.

Mmmm.............................................. .............................
Ik krijg een rendéz-vouz met andere fora...
Natuurlijk heb ik hier ook een mening over: (een mening, die ik overigens door meer mensen opgesomd zag)

Koppel de religie los van de persoon. En kijk naar het individu.
Stel dát een religie (welke religie dan ook) iets afkeurt van een andere religie, dan betekent dat niet dat een individu dat ook automatisch doet. Dit, uit liefde voor die persoon, of Pandit's Attry's woorden: ...maar kan wel een zeggingskracht hebben van solidariteit.

Reply With Quote
Reply

Tags
hindumoslim, vraagje, weer

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:28 AM.
Vertalen:

Tags