Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-05-2006, 12:46 PM   #21
Preshand
Guest

[quote][quote]Een van de keuzes zoals de keuze van de partner vind ik eigenlijk een veels te belangrijke keuze voor inmenging van de beslissingen van ouders.
Dat een ongehuwde voor veel keuzes staat waar die vaak wordt bijgestaan door zijn ouders, evt. moreel verplicht.

Bij de keuze om een partner te kiezen, is het belangrijk dat de doorslaggevende rol bij de ongehuwde zelf ligt en niet bij de ouders al dan niet in enige mate beiinvloed.
  Reply With Quote
Old 06-05-2006, 12:50 PM   #22
Preshand
Guest

[quote]*Off topic*

[quote]Klopt elitaire Nederlanders willen ook nog weleens een behoorlijk invloed uitoefenen op hun kinderen in mijn ervaring. Vooral in de Successiebelastingartikelen die ik lees dan wordt de anekdote van de ongewenste schoondochter vaak gebruikt als argument om je successieplanning beter te organiseren.

Hoe kun je je schoondochter het beste ontwijken uit de nalatenschap? :lol:

off-topic: hahaha, ja als je het minst verdient wel, ja!
  Reply With Quote
Old 06-05-2006, 12:52 PM   #23
MsLalkie
IF-Crazy

[quote]Dat een ongehuwde voor veel keuzes staat waar die vaak wordt bijgestaan door zijn ouders, evt. moreel verplicht.

Bij de keuze om een partner te kiezen, is het belangrijk dat de doorslaggevende rol bij de ongehuwde zelf ligt en niet bij de ouders al dan niet in enige mate beiinvloed.

Wat zou jij zelf doen?

[quote]off-topic: hahaha, ja als je het minst verdient wel, ja!Het was geen grap...

Reply With Quote
Old 06-05-2006, 01:04 PM   #24
Preshand
Guest

[quote]Dat een ongehuwde voor veel keuzes staat waar die vaak wordt bijgestaan door zijn ouders, evt. moreel verplicht.

Je praat vrij algemeen. De vraag van de topic opener is
[quote]Hoe zijn jullie ermee omgegaan of denken dat te gaan doen als je ooit in zo'n situatie terecht zou komen?
Wat zou jij zelf doen?
Is moeilijk te zeggen, afhankelijk van de situatie.

[quote]off-topic: hahaha, ja als je het minst verdient wel, ja!
Het was geen grap...
Wat een reactie? :shock: Sorry, Ms... :roll:

Heb je mij ook niet horen zeggen, het feit dat ik lach wilt ook niet zeggen dat jij het wel of niet grappig bedoeld zal hebben. Ik vond het echter wel grappig, omdat ik nog iemand ken die dat deed namelijk.
  Reply With Quote
Old 06-05-2006, 01:09 PM   #25
MsLalkie
IF-Crazy

[quote]
Quote:
Wat zou jij zelf doen?
Is moeilijk te zeggen, afhankelijk van de situatie.Vreemd... De casus ligt er. Ik had van jou verwacht dat jij wel een persoonlijke uitspraak zou kunnen doen op de casus., aangezien je zeer praktijkgericht bent met je casussen en voorbeelden. :) Oke, ik laat het hierbij.

[quote]Heb je mij ook niet horen zeggen, het feit dat ik lach wilt ook niet zeggen dat jij het wel of niet grappig bedoeld zal hebben. Ik vond het echter wel grappig, omdat ik nog iemand ken die dat deed namelijk. Nu ken je er twee

Reply With Quote
Old 06-05-2006, 01:12 PM   #26
Aart Tuynman
IF-Crazy

[quote][quote][quote][quote]Jammer dat sommige families dat alleen niet inzien. Moderne gedachte lijkt in sommige families toch behoorlijk taboe te zijn ondanks de moderne jongeren in diezelfde families.
Dat is volgens mij niet alleen bij Hindoestanen zo.

Klopt elitaire Nederlanders willen ook nog weleens een behoorlijk invloed uitoefenen op hun kinderen in mijn ervaring. Vooral in de Successiebelastingartikelen die ik lees dan wordt de anekdote van de ongewenste schoondochter vaak gebruikt als argument om je successieplanning beter te organiseren.

Bij elitaire Nederlanders gaat het er inderdaad vaak om dat de partner van hun kinderen uit hetzelfde soort milieu komt en dus ook tot de elite behoort. Daarbij gaat het er niet eens alleen om dat die partner de bijbehorende portemonnee heeft, maar ook de bijbehorende elitaire cultuur heeft.

Daarnaast is er nog een groep autochtone Nederlanders die zich nogal bemoeien met de partnerkeuze van de kinderen, en dat zijn de reformatorische christenen.

Voor de rest bemoeien Nederlandse ouders zich weinig met de partnerkeuze van hun kinderen. Maar dat betekent niet dat Nederlandse jongeren zelfstandiger zijn in hun partnerkeuze. Ze laten zich dan weer door anderen beinvloeden.

Reply With Quote
Old 06-05-2006, 01:25 PM   #27
Preshand
Guest

[quote][quote][quote][quote][quote]Jammer dat sommige families dat alleen niet inzien. Moderne gedachte lijkt in sommige families toch behoorlijk taboe te zijn ondanks de moderne jongeren in diezelfde families.
Dat is volgens mij niet alleen bij Hindoestanen zo.

Klopt elitaire Nederlanders willen ook nog weleens een behoorlijk invloed uitoefenen op hun kinderen in mijn ervaring. Vooral in de Successiebelastingartikelen die ik lees dan wordt de anekdote van de ongewenste schoondochter vaak gebruikt als argument om je successieplanning beter te organiseren.

Bij elitaire Nederlanders gaat het er inderdaad vaak om dat de partner van hun kinderen uit hetzelfde soort milieu komt en dus ook tot de elite behoort. Daarbij gaat het er niet eens alleen om dat die partner de bijbehorende portemonnee heeft, maar ook de bijbehorende elitaire cultuur heeft.

Daarnaast is er nog een groep autochtone Nederlanders die zich nogal bemoeien met de partnerkeuze van de kinderen, en dat zijn de reformatorische christenen.

Voor de rest bemoeien Nederlandse ouders zich weinig met de partnerkeuze van hun kinderen. Maar dat betekent niet dat Nederlandse jongeren zelfstandiger zijn in hun partnerkeuze. Ze laten zich dan weer door anderen beinvloeden.

Klopt, ik heb me laten vertellen dat het Hindoeisme Janam Kundli doet via o.a. vergelijking van families, door te kijken naar hun parampara's (tradities).

Ik heb altijd al gevonden dat streng Surinaams-Hindoestaanse families veel weg hebben van ouderwetse Hollanders. Elitaire Nederlanders zijn vaak behoorlijk conservatief wat familaire tradities betreft die ook vaak ouderwets zijn.
  Reply With Quote
Old 06-05-2006, 01:30 PM   #28
Aart Tuynman
IF-Crazy

Dat mag misschien zo zijn, maar de achtergrond is totaal anders. Bij elitaire Nederlanders gaat het voornamelijk om het in stand houden van een soort Old Boys Network, en om de belangrijke posities in het bedrijfsleven en in de politiek binnen een kleine kring te houden. Daarom willen dergelijke elitaire Nederlanders niet dat hun zoon of dochter met iemand uit het volk trouwt.

Reply With Quote
Old 06-05-2006, 01:35 PM   #29
Preshand
Guest

[quote]Dat mag misschien zo zijn, maar de achtergrond is totaal anders. Bij elitaire Nederlanders gaat het voornamelijk om het in stand houden van een soort Old Boys Network, en om de belangrijke posities in het bedrijfsleven en in de politiek binnen een kleine kring te houden. Daarom willen dergelijke elitaire Nederlanders niet dat hun zoon of dochter met iemand uit het volk trouwt.
Dit klopt. Exact hetzelfde in Suriname in Hoestaanse families. Niet dat iedereen zich eraan houdt, veel ervan proberen dat wel in ieder geval. Ik zou graag met Hindoestaanse voorbeelden willen komen, maar ik denk dat discretie in deze ook best belangrijk is :roll:

Aan de andere kant een minister in Suriname is tch wat anders dan een minister in Nederland.
  Reply With Quote
Old 06-09-2006, 07:33 AM   #30
...malai
IF-Crazy

Zoiets zal bij mij nooi voorkomen. Mijn ouders en broer en zussen zullen altijd degene met wie ik wil zijn accepteren...ongeacht ras, sekse, leeftijd etc. Voor de rest van de familie, boeit het me niet wat ze denken

Reply With Quote
Reply

Tags
accepteert, als, doe, familie, niet, partner, wat

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 12:12 PM.
Vertalen:

Tags