Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-22-2006, 07:13 PM   #1
MsLalkie
IF-Crazy

Default Gestudeerde vrouw moet werken

Quote:
PvdA: gestudeerde vrouw moet werken *
De PvdA wil dat hoogopgeleide vrouwen een deel van hun studie terugbetalen als ze besluiten niet te werken. Dat zegt het Kamerlid Dijksma in het blad Forum van de werkgeversorganisatie VNO-NCW. *

Dijksma noemt het kapitaalvernietiging als een hoogopgeleide vrouw niet aan de slag wil. De PvdA wil al langer een 'leenstelsel' invoeren. Een oud-student moet daarin afhankelijk van wat hij of zij verdient, studiekosten terugbetalen. *

Dijksma pleit verder voor samenwerking tussen de werkgevers en vakbonden. Er moet een eind komen aan de keiharde confrontatie tussen beide, vindt ze.
Bron: NOS

In de eerste instantie dacht ik wat belachelijk, wat ik overigens nog steeds vind, hetzij in een gematigde vorm. Het is niet zo dat de hoogopgeleide vrouw niet aan de slag zou willen, er zijn meer factoren die meespelen voor de keuze van de vrouw. Denk aan dure kinderopvang, combinatie werk en prive.

Hoe staan jullie tegenover de ideeen van Sharon Dijksma.

Reply With Quote
Sponsors
Old 03-22-2006, 07:28 PM   #2
bakroe
IF-Crazy

Default Re: Gestudeerde vrouw moet werken

Quote:
Originally posted by MsLalkie
Quote:
De PvdA wil dat hoogopgeleide vrouwen een deel van hun studie terugbetalen als ze besluiten niet te werken. Dat zegt het Kamerlid Dijksma in het blad Forum van de werkgeversorganisatie VNO-NCW. *

Dijksma noemt het kapitaalvernietiging als een hoogopgeleide vrouw niet aan de slag wil. De PvdA wil al langer een 'leenstelsel' invoeren. Een oud-student moet daarin afhankelijk van wat hij of zij verdient, studiekosten terugbetalen. *

Dijksma pleit verder voor samenwerking tussen de werkgevers en vakbonden. Er moet een eind komen aan de keiharde confrontatie tussen beide, vindt ze.

In de eerste instantie dacht ik wat belachelijk, wat ik overigens nog steeds vind, hetzij in een gematigde vorm. Het is niet zo dat de hoogopgeleide vrouw niet aan de slag zou willen, er zijn meer factoren die meespelen voor de keuze van de vrouw. Denk aan dure kinderopvang, combinatie werk en prive.

Betalen al mijn belastinggeld terug :evil: . Goed voor ze, op kosten van de belastingbetalers studeren en dan lekker thuis zitten en de man laten zweten voor inkomen. Heel goed idee
Status: Offline

Reply With Quote
Old 03-22-2006, 07:31 PM   #3
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by baloe
Betalen al mijn belastinggeld terug :evil: . Goed voor ze, op kosten van de belastingbetalers studeren en dan lekker thuis zitten en de man laten zweten voor inkomen. Heel goed idee
Dus je bent een voorstander van dat de man meer taken op zich neemt in de huishouding?

Reply With Quote
Old 03-22-2006, 07:36 PM   #4
bakroe
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by MsLalkie+-->
(MsLalkie)
Old 03-22-2006, 07:36 PM   #5
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by baloe+-->
(baloe)
Quote:
Quote:
Originally posted by MsLalkie@

Reply With Quote
Old 03-22-2006, 07:41 PM   #6
bakroe
IF-Crazy

Quote:
(MsLalkie)
Quote:
Quote:
Originally posted by baloe+-->
(baloe)
Old 03-22-2006, 07:43 PM   #7
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by baloe
De vrouwen brengen de poet in huis en de mannen lekker thuis relaxen to en als ze thuis komt dan bespringen dat ding
Hmm, dat is ook kapitaalvernietiging (ervan uitgaande dat de man ook gestudeerd heeft) en dus zou hij ook terug moeten betalen.

Bespringen.......Ik wist niet dat je je vrouw zag voor een springkussen.

Reply With Quote
Old 03-22-2006, 07:43 PM   #8
Agni
IF-Addicted

Send a message via MSN to Agni

Quote:
Originally posted by MsLalkie
Quote:

Mevrouw Dijksma heeft geen oog voor traditionele rolpatronen. Ik begrijp wel dat in het kader van vrouwenemancipatie de PvdA vrouwen zoveel mogelijk aan het werk wilt krijgen, maar het zegt toch genoeg dat zelfs zelfbewuste hoogopgeleide vrouwen die goed weten wat ze willen een rationele afweging maken om uiteindelijk toch te kiezen voor de zorgtaken binnen het gezin. Moet de politiek nu die keuze voor hun gaan maken?
Status: Offline

Reply With Quote
Old 03-22-2006, 07:47 PM   #9
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Agni
Mevrouw Dijksma heeft geen oog voor traditionele rolpatronen. Ik begrijp wel dat in het kader van vrouwenemancipatie de PvdA vrouwen zoveel mogelijk aan het werk wilt krijgen, maar het zegt toch genoeg dat zelfs zelfbewuste hoogopgeleide vrouwen die goed weten wat ze willen een rationele afweging maken om uiteindelijk toch te kiezen voor de zorgtaken binnen het gezin. Moet de politiek nu die keuze voor hun gaan maken?
Precies, ik denk dat ze dat uit het oog heeft verloren, los van het feit dat naschoolse opvang duur is.

Ik begrijp best dat het tegen 2010 erg lastig wordt mensen voor de arbeidsmarkt te vinden, ik vind dit echter niet de juiste stimulering.

Reply With Quote
Old 03-22-2006, 07:48 PM   #10
bakroe
IF-Crazy

Quote:
QUOTE(MsLalkie)
Reply

Tags
gestudeerde, moet, vrouw, werken

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 08:45 AM.
Vertalen:

Tags