Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-24-2002, 09:33 PM   #11
Anonymous
Guest

Default Re: Smurf.

[quote][quote]Ter plekke!!!?!?!

Voorbeeld: Iedere man op aarde valt op mannen en elke vrouw op vrouwen. Het menselijke ras sterft uit--------> FOUT

wat bedoel je eigenlijk met die pakeezah ??????
  Reply With Quote
Old 09-24-2002, 09:57 PM   #12
Kailaash
IF-Addicted

Send a message via ICQ to Kailaash

Gasten kunnen toch nie meer reageren?
Status: Offline

Reply With Quote
Old 09-24-2002, 10:02 PM   #13
Anonymous
Guest

BLIJKBAAR WEL HE...DUUHHHH

In de Pandit Attry Forum wel...
  Reply With Quote
Old 09-25-2002, 05:07 AM   #14
Kleine Smurf
IF-Lid

Default Smurf.

Quote:
Originally posted by Anonymous
wat bedoel je eigenlijk met die pakeezah ??????
Pakeezah is ook homosexueel vandaar, verbeter me maar als ik het fout heb. Maar deze stelling gaat niet over wie het met de homosexualiteit eens is of niet, maar of twee mannen met elkaar op z'n Hindoestaans kunnen trouwen of niet.

Reply With Quote
Old 09-25-2002, 06:24 AM   #15
Bandarwa
IF-Lid

Even off-topic:

Sommige mannen schijnen soms voor 3 wezens in het bijzondere bang te zijn, lijkt het:
1. (mannelijke) vrouwen
2. vrouwelijke mannen
3. het derde geslacht

We leven in een mannenwereld en misschien zijn die groepen mannen in dat 'beschermde' wereldje bang dat het (=hun) evenwicht zoekraakt?

Over homosexualiteit kan er flink gediscussieerd worden, maar wat te zeggen van een flink aantal mensen die noch mannelijke noch vrouwelijk zijn of tweeslachtig, etc. Over het aantal mensen die flinke geslachtelijke afwijkingen hebben. (we hebben het nu sec over geslacht, laat staan als we het hebben over deformaties, gehandicapten. De medische wereld zou nog vele verrassingen kunnen tonen op dit vlak, aan hen die dit verschijnsel niet kennen).
Een heterosexuele verbintenis is, in de ons bekende wereld, de enige weg naar voortplanting op de biologische manier. We weten niet wat de toekomst zal brengen, met misschien andere varianten als tweeslachtigheid, of medische experimenten, etc. De wereld blijft in ieder geval nooit gelijk.

Kortom de schepping is niet 'perfect', in de ogen van hen die een gedefinieerde/vastomlijnde (eigen) vorm van perfectie zoeken. Andere, minder positief ingestelden zouden eerder spreken van een experiment, met zijn 'successen' en 'mislukkingen' (qua vorm).

Dit besef zou ons misschien wat bescheidener kunnen maken in ons oordeel, en dat accepteren wat is en er met z'n allen het beste van maken. En ons vooral niet bedreigd voelen door dat wat onbekend(er) is. Uiteindelijk blijven we wezenlijk altijd wie we zijn, zolang wijzelf daar maar van bewust zijn, en ons niks laten aanpraten, door angsten of wat dan ook.

On-topic:
Voorop gesteld, ik spreek voor mijzelf. Ik kan me niet voorstellen dat homosexuelen geen rituele inzegening mogen ondergaan. Wij zijn in de eerste plaats zielen, zonder geslacht, zonder vorm. De aarde is een speeltuin waar we speelgoed (ons lichaam als tempel) en enige spelregels (hogere waarden) hebben meegekregen om ons te uiten in het leven. De rest van de regels zijn vooral sociale regels die we met elkaar hebben afgesproken.
Dit spel kan soms gericht zijn op hogere of soms lagere waarden, maar uiteindelijk gaat het om de hogere waarden, om boven het lichemelijke uitstijgende liefde, om te streven naar een zo onvoorwaardelijk mogelijke liefde.

Reply With Quote
Old 09-25-2002, 08:43 AM   #16
Attry
Guest

Default Re: Hindoestanen & homosekualiteit

Quote:
Originally posted by Saajan
Ram Ram panditji *
hoe denkt u en althans de andere mede forumbezoekers over dit onderwerp *
het is heel erg moelijk voor ons hindoes om ervoor uit te komen , en om gewoon door te gaan met je leven *
van huis uit ben ik echt heel erg ouderwets opgegroeid en heb een hele strenge opvoeding gehad *
althans ik heb er vier jaar mee rondgelopen en bijna de helft van me famillie weet het , ik weet ik ben homo maar toch vind ik het niet goed omdat het geloof het afkeurt , *
maar aan de ene kant denk ik van ik ben homo nou en *
god heeft mij nou eenmaal zo gemaakt en geschapen wat kan ik er dan aan doen *
ik kan niks anders doen dan wat van mijn leven te maken *

en mijn tweede vraag is zouden twee manne of twee vrouwen ook in het hindoestaans kunnen trouwen ???? *
het was altijd al mijn droom geweest om alles mee te maken , mijn eigen chekkai ,tilwaan /matkorwah , bhatwan ,biaah enzo ik had altijd gedroomd om gewoon echt alles mee te maken *
maar nu kan het nooit meer *
altijd als ik op een nauta ben moet ik huilen en dan word ik weer verdrietig omdat ik nooit mijn eigen bruiloft mee kan maken *
ik heb altijd al gedroomd om in het hindoestaans te gaan trouwen , netzoals het de droom is van een vrouw/meisje om te gaan trouwen zodra ze de huwbare leeftijd bereikt heeft
- Homo-sexualiteit (Of Bi-sexualiteit) is geen afwijking in je sexualiteit, maar een afwijkend gedrag in een met name hetero-omgeving. Het strookt niet met de klassieke theologische gedachte van seks voor paring, maar het is wel een vorm van sexualiteit. Alles is door God geschapen en beïnvloed door de mensen die zijn schepping bewonen. Afwijkend gedrag is niet door God geschapen, maar het resultaat van ons doen en handelen. Genetische overdracht van eigenschappen of sociaal-genetische overdracht van normen en waarden, zijn slechts enekele dingen waarop de mens invloed heeft. Veranderende normen en sociale rollen zorgen ook voor de sexe-gevoeligheid en sexualiteitsontwikkeling. Homosexualiteit is geen ziekte of keuze, maar een aangeboren geaardheid. Als je overgeeft aan die geaardheid, dan ben je bezig met je Sva-dharma. Daar is dus niets mee. Je omgeving heeft de neiging dat te veroordelen, omdat ze in hun eigen beperkte kader zich onzeker voelen.

- Hier is al eerder een vraag over gesteld. Het huwelijk tussen twee mannen of vrouwen is ritueel gezien mogelijk. Maar ik plaats wel vraagtekens voor wie je zo'n huwelijk wilt doen. Wil je het doen voor de samenleving die je met scheve ogen aankijkt. Dan zou ik zelf niet als pandit willen fungeren. Of doe je het vanuit de liefde voor je partner. Als je dit laatste doet dan denk ik dat ieder vrijdenkend pandit daarin zou mee kunnen gaan.
  Reply With Quote
Old 09-25-2002, 08:07 PM   #17
Bandarwa
IF-Lid

Aansluitend op Attry-ji:

De Hindu maatschappij is dus niet anti-homosexueel. Maar men mag niet vergeten dat de Hindus zich op de heterosexuele wereld hebben gericht. De GrhyaSutras en andere rituelewerken zijn dus primair op heterosexuelen gericht, een meerderheid onder de mensen.

Een huwelijk is van oudsher een heterosexueel ritueel. Het was bedoeld als initiatie voor een gezinsleven met kinderen.

Om een homosexueel ritueel huwelijk af te sluiten zouden sommige Mantras en rituele handelingen enigszins aangepast, andere gecreeerd moeten worden. En ook Pandits aangetrokken/opgeleid moeten worden die zich hierin bekwaamd hebben. Ik vraag me af of het het uiteindelijk allemaal wel waard is. Dat is een afweging voor de homosexuele individuen of groep. Maar onmogelijk is het niet.

Reply With Quote
Old 09-25-2002, 09:30 PM   #18
Anonymous
Guest

Default Hindoestanen & homosekualiteit

als ik het zou doen , dan zou ik sowieso voor de tweede kiezen , als ik met iemand trouw dan doe ik dat uit liefde en mijn hele leven met hem te delen
  Reply With Quote
Old 09-26-2002, 05:43 PM   #19
Saajan
IF-Beginner

Send a message via MSN to Saajan Send a message via Yahoo to Saajan

de bovenstaande reactie als gast die komt van mij
ik dank jullie allemaal dat jullie erop gereageerd hebben en jullie mening hebben gegeven
Apne Pyar to diya Karo,

Moen
I LOVE U
Forever And Ever

Reply With Quote
Old 09-26-2002, 06:04 PM   #20
Ladki420
IF-Nieuw

Beste Pandit,

Nog een vraag...
Het kan dus wel een homohuwelijk..dat wou ik ook al zo lang weten..maar oke....
Maar hoe wilt zo'n pandit dat dan doen..?Als bijv 2 meisjes/vrouwen trouwen...moeten ze dan beide een sari aan enzo..of moet alles zo gebeuren net alsof er een man en een vrouw trouwen..?
Rare vragen...maar ik weet zo niet hoe ik ze moet stellen ik hoop dat u het begrijpt en er een antwoord op heeft...anders probeer ik het wel anders uit te leggen... :?

Reply With Quote
Reply

Tags
hindoestanen, homosekualiteit

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:09 PM.
Vertalen:

Tags