Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-10-2006, 02:31 PM   #11
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

Quote:
Originally posted by Agni
Verschillende soorten mukti, okay. Dat is nieuw voor mij. Is mukti niet hetzelfde als moksha? In ieder geval, het is wel een soort van beloning. En dat snap ik niet. Kansa was een slecht mens, dus hij moet daarvoor toch boeten en geen mukti krijgen? Het is in strijd met de wet van karma.
Mukti is idd hetzelfde als mooksha... wel wil ik er even bij vermelden dat in de meeste gevallen als over moksha gesproken wordt, de kaivalya mukti bedoeld wordt.........

Kans was wel een slecht mens, zo slecht dat God zelf moest needalen om hem te stoppen..... en dat is ook niet niks...

Enne... ze verkrijgen geen kaivalya he... maar doordeat God zelf hen doodt, worden ze wel bijvoorbeeld bevrijd uit de staat waarin ze op dat moment verkeren en gaan een stapje hoger... God heeft nu eenmaal altijd een positieve werking :D

Reply With Quote
Old 03-10-2006, 02:35 PM   #12
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Mahesh
Aum Namah Shivaaya

Wat is er precies vreemd?
Houd ook rekening dat God niet gebonden is door geboorte en dood.... Hij overstijgt dit... Wij zijn ook niet gebonden aan leven en dood *:idea:
Hij creeert iets, het leven, en neemt het ook. Als het goed is weet hij toch ook hoe het zal verlopen....Kan hij dan niet ingrijpen?

Reply With Quote
Old 03-10-2006, 02:40 PM   #13
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

HIj is meer "geinteresseerd" in onze ontwikkeling over het geheel.. dus niet de ontwikkeling binnen een leven..... goed bekeken kunnen we stellen: wat stelt dit ene leven nou voor, vergeleken bij ons eeuwige bestaan?

Enne, dan nog dit: Wat blijft er van ONZE ontwikkeling over als HIJ ingrijpt? Wij hebben een vrije wil en onze ontwikkeling moet wel uit vrije wil geschieden... anders is het toch niet echt?

Reply With Quote
Old 04-02-2006, 06:15 PM   #14
Brandon Boyd
Guest

Pandit!

Waarom trouwde Arjun met de zus van Krishna, terwijl Draupati al zijn vrouw was :o

En hoe zit het nou met het paleis der illussies (maya) en durodhana :o
Op een gegeven moment zag hij water en vuur :o
  Reply With Quote
Old 04-02-2006, 06:22 PM   #15
Ratna
Guest

Quote:
Originally posted by Nidea
:sheepish: *

ik vraag me af waarom duroyodhana opeens in het maya paleis was/
Ik snapte die omschakeling ff niet
ja dat snapte ik ook niet, was om er rond te kijken ofzo? maar hoe kwam hij dan dara opeens? Of lette ik toen niet goed op??

en waarom mag Arjun nog '1001' andere vrouwen hebben? :oops: :oops: :oops:
  Reply With Quote
Old 04-02-2006, 10:23 PM   #16
Rogue
Guest

Ik snap de geografische indeling ( :sheepish: ) niet helemaal meer. De vorige sessie gemist maar nu blijkt Hastinapur ineens in twee delen te zijn verdeeld? Of zeg ik nu iets heel engs. Zo nee, wat was daar de reden voor en op wiens initiatief?
In de samenvatting is daar niets over te vinden...

groetjes,

:sheepish:
  Reply With Quote
Old 04-03-2006, 10:47 AM   #17
Ratna
Guest

Quote:
Originally posted by Rogue
Ik snap de geografische indeling ( :sheepish: ) niet helemaal meer. De vorige sessie gemist maar nu blijkt Hastinapur ineens in twee delen te zijn verdeeld? Of zeg ik nu iets heel engs. Zo nee, wat was daar de reden voor en op wiens initiatief?

groetjes,

Dhritrashtra wist niet wie hij nou tot kroonprins van hastinapur moest benoemen toch? Hij kon niet kiezen tussen Duryodhana en Yudhishtira..

Daarom heeft Dhritrashtra Hastinapur opgedeeld, zodat Duryodhana en Yudhishtira toch koning konden worden.

Yudhishtira is nu al koning van dat land dat ze gingen bewerken, ben de naam vergeten :oops:
Duryodhana wordt koning van Hastinapur, wanneer Dhritrashtra zijn troon wilt afstaan, toch? :oops:

hopelijk heb ik t juist verteld :oops: :oops:
  Reply With Quote
Old 04-03-2006, 10:54 AM   #18
Vishal
Guest

Quote:
Originally posted by Rogue

groetjes,

In de samenvatting is daar niets over te vinden, omdat het gister is uitgelegd :twisted: Die samenvatting krijg je dus nog van me...

En het is zoals Ratna zegt.
  Reply With Quote
Old 04-05-2006, 10:02 AM   #19
Rogue
Guest

aha bedankt !

Quote:
Originally posted by Vishal
In de samenvatting is daar niets over te vinden, omdat het gister is uitgelegd *:twisted:
1 woord: ondertiteling. :sheepish:
  Reply With Quote
Old 04-05-2006, 07:14 PM   #20
Nikki Satisfashion
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Rogue+-->
QUOTE(Rogue)
Quote:
aha bedankt !

Status: Offline

Reply With Quote
Reply

Tags
mahabharathon, nav, op or aanmerkingen, vragen

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:09 PM.
Vertalen:

Tags