Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

View Poll Results: Dierenbeulen moeten ook gevangenisstraf kunnen krijgen
Ja 15 93.75%
Nee 1 6.25%
Voters: 16. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-30-2003, 08:09 PM   #11
Reza
IF-Addicted

[quote]
Quote:
. ''Zelfs bij zware mishandelingen komen de daders er vaak met een paar honderd euro vanaf en krijgen zij slechts een voorwaardelijke straf. Dierenmishandeling wordt bestraft alsof je een auto hebt stukgemaakt, maar een dier is geen product''.
Hierom is t zinnig .

Waar moet je dan een grens trekken? Welke dieren kan je wel iets doen en welke dieren niet? Wat is mishandeling? Worden alle moslims die een schaap slachten opgepakt? En waar ligt de norm voor materie? Een auto mag je wel stukmaken en een huis mag je in de fik steken? Daar kom je wel vanaf met een boete? Dan mag je ook wel met je vliegtuigje spelen en een toren omver vliegen. Het is toch maar een torentje. Dat er mensen inzitten is een bijkomstigheid.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 08-30-2003, 08:26 PM   #12
Kailaash
IF-Addicted

Send a message via ICQ to Kailaash

Quote:
Originally posted by Goudappeltje

Waar moet je dan een grens trekken?
Over welke grens heb je het de hele tijd, er is volgens mij al in de wet vastgelegd wat mishandeling is, want hoe krijgen mensne nu dan boetes? Het gaat niet om de grens die je opnieuw zou moeten trekken, maar de straffen die moeten worden herzien.

Reply With Quote
Old 08-30-2003, 08:30 PM   #13
Reza
IF-Addicted

[quote]
Quote:

Over welke grens heb je het de hele tijd, er is volgens mij al in de wet vastgelegd wat mishandeling is, want hoe krijgen mensne nu dan boetes? Het gaat niet om de grens die je opnieuw zou moeten trekken, maar de straffen die moeten worden herzien.

Straffen kan je moeilijk herzien als je de norm niet verlegt. :roll:

Reply With Quote
Old 08-30-2003, 08:53 PM   #14
Kailaash
IF-Addicted

[quote]
Quote:
Quote:

Straffen kan je moeilijk herzien als je de norm niet verlegt. :roll:
Om maar een voorbeeld te geven: volgens jou zou dus nie voor doodslag een maximum van 7 jaar vastgesteld kunne worden ipv Ć©Ć©n van 15 jaar (da is t nu dacht ik). Di heeft toch alleen maar met de herziening van d estraf te maken en nie met herziening van de definitie van doodslag of wa dan ook?

Oeoeoeoeo wacht, ik ga ook zo'n (kaolo (ja, ik vin dit smilietje zo respectloos)) smilie gebruikne: :roll:

Reply With Quote
Old 08-30-2003, 09:04 PM   #15
Reza
IF-Addicted

Jouw voorbeeld klopt niet. Op doodslag zijn bepaalde limieten vastgesteld. Hierdoor bestaat er een reikwijdte waardoor de straf kan oplopen en toch kan variƫren. Ook nu is dat het geval.

Nu mijn voorbeeld:

De straf op het schoppen van je hond, was (bijvoorbeeld) ā‚¬ 100,-- en na de herziende straf gaan ze je nu (bijvoorbeeld) voor een half jaar in de gevangenis gooien! Ten eerste levert dit de staat niks op en ten tweede kost het ons meer geld aangezien de gevangenis een overheidsdienst is en die staande wordt gehouden van onze belastinggelden. Kortom! Economisch is het onverantwoord en ethisch kom je ook in de clinch te liggen daar je niet objectief kunt beoordelen welke dieren onder de normbepaling moeten vallen en welke niet!

Reply With Quote
Old 08-30-2003, 09:16 PM   #16
Kailaash
IF-Addicted

Quote:
Jouw voorbeeld klopt niet. Op doodslag zijn bepaalde limieten vastgesteld. Hierdoor bestaat er een reikwijdte waardoor de straf kan oplopen en toch kan variƫren. Ook nu is dat het geval.

je niet objectief kunt beoordelen welke dieren onder de normbepaling moeten vallen en welke niet!
Uiteraard klopt mn voorbeeld wel, maar daar gaat t nu effe niet over. We kennen elkaar lang genoeg om te weten hoe koppig we allebei zijn, deze discussie gaat dus tot niks leiden :D

Nu is er toch ook vastgelegd wat dierenmishandeling is, die definitie hoeft toch niet te veranderen. Of wil je zeggend at de definitie die nu wordt gehamnteerd ook niet objectief is , maar dat da nie uitmaakt omdat mensen nu niet het risico lopen in d egevangenis terecht te komen?

Reply With Quote
Old 08-30-2003, 09:23 PM   #17
Reza
IF-Addicted

Ik probeer aan te tonen dat ze mensen die een hond schoppen niet in de gevangenis zullen gooien aangezien het teveel kosten meebrengt. Maar wanneer gaan ze die gevangenisstraf dan wel effectueren? Welke norm moet overtreden worden alvorens de geldboete niet meer passend is? Op die manier ga je teveel interpretatieverschillen veroorzaken waardoor er teveel of te weinig mensen, naar ratio gestraft zullen worden.

Reply With Quote
Old 08-30-2003, 09:35 PM   #18
DeSi MaDneSz
IF-Beginner

Send a message via MSN to DeSi MaDneSz

jaaaaa !! ze moeten langzaam gemarteld worden !! :evil:

Reply With Quote
Old 08-30-2003, 11:24 PM   #19
Kailaash
IF-Addicted

Quote:
Welke norm moet overtreden worden alvorens de geldboete niet meer passend is? *

Op die manier ga je teveel interpretatieverschillen veroorzaken waardoor er teveel of te weinig mensen, naar ratio gestraft zullen worden.
Geldboete moet er helemala nie zijn, da probeer ik de hele tijd ana te tonen :D :wink:

Das er nu toch ook al, check hoe t zit met de een die voor moord een lage straf krijgt en de ander die voor moord een hoge straf krijgt. Er zijn wel richtlijnen, maar er zal altijd een interpretatieverschil zijn.

Reply With Quote
Old 08-31-2003, 01:30 PM   #20
Reza
IF-Addicted

Dus een persoon die in het openbaar zijn hond schopt, aangeklaagd wordt door de getuige van het Wereld Natuurfonds, en vervolgens schuldig wordt geacht, zal de gevangenis in moeten draaien, volgens jou?

Daarbij vind ik moord en dierenmishandeling niet op 1 lijn liggen. In sommige landen worden dieren zelfs geofferd voor God. Dit soort tradities tonen toch aan dat het ethische verschil tussen mensenmoord en dierenmoord weldegelijk in ogenschouw genomen moet worden.

Reply With Quote
Reply

Tags
dierenbeulen, lpf, meer, straf, voor, wil

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 07:52 AM.
Vertalen:

Tags