Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-04-2006, 03:14 PM   #51
MahaGyani Pandit Ji
IF-Addicted

Ik neem voorlopig wel een standpunt aan en ben ook niet bang als het later onjuist blijkt te zijn. Hoeveel jaar ben je van plan hier onderzoek naar te doen?
Status: Offline

Reply With Quote
Old 07-04-2006, 03:20 PM   #52
Tantric Pandit
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Deepak
Ik neem voorlopig wel een standpunt aan en ben ook niet bang als het later onjuist blijkt te zijn. Hoeveel jaar ben je van plan hier onderzoek naar te doen?
Dus je neemt een standpunt aan op basis van "lucht"? Dat vind ik wel interessant.

Zoals wij evenmin, zoals de feiten ons individueel bekend zijn, kunnen erkennen dat dit waarheid is, ookzo evenmin, kunnen wij stellig overtuigd zijn dat deze feiten niet de waarheid zijn.

Het haalt niets uit om een standpunt in te nemen. Lucht kunnen we in veel vormen brengen. Als we daarover standpunten moeten uitwisselen blijft het subjectief:

Partij 1: Ik ben het eens;
Partij 2: Ik ben het niet eens.

Grondslag?
Ja uhm, ik heb nog geen bewijs gezien. :lol: Vraag: Heb je wel tegenbewijs gezien? Antwoord: Nee ook niet. :oops:

Antwoord: Aha, dus je bedoelt de hemel groen is inplaats van blauw? Interessant. :roll:

Reply With Quote
Old 07-04-2006, 03:24 PM   #53
Tantric Pandit
IF-Crazy

Quote:
Hoeveel jaar ben je van plan hier onderzoek naar te doen?
Ik zal trachten mij hierover zoveel mogelijk in te lezen. Ik ben geen schriftgeleerde van beroep die nieuwe dingen moet ontdekken. De feiten liggen al op tafel, alleen zijn mij nog niet bekend.

En als het mij niet bekend is moet ik zorgen dat het mij bekend wordt. Niet lopen roepen terwijl je noch bewijs noch tegenbewijs hebt kunnen aanschouwen.

Die aanschouwing komt pas na een actieve zoektocht. Hoeveel jaar? Ik schat dat dit niet meer dan een paar maanden moet kosten. Iets wat anderen uitgekauwt hebben hoef je niet jarenlang over te doen.

Reply With Quote
Old 07-04-2006, 03:33 PM   #54
MahaGyani Pandit Ji
IF-Addicted

Succes met je onderzoek. :wink:

Ik ben niet van mening dat ik alles nauwkeurig moet onderzoeken waar ik een standpunt over inneem. Ik vind het onderwerp niet belangrijk genoeg om er maanden onderzoek naar te doen.

Reply With Quote
Old 07-04-2006, 03:39 PM   #55
Tantric Pandit
IF-Crazy

Quote:
Succes met je onderzoek. *:wink: *

Ik ben niet van mening dat ik alles nauwkeurig moet onderzoeken waar ik een standpunt over inneem. Ik vind het onderwerp niet belangrijk genoeg om er maanden onderzoek naar te doen.
Ach, je kunt het een onderzoek noemen. Ik vind dat wel groots klinken. Het heeft allemaal te maken met het opdoen van spirituele wijsheden.

Geen enkel mens in dit land kan zeggen dat hij nooit onderwijs heeft gevolgt of dat iets leren te lang duurt. Het hele leven in tenslotte 1 les. Klagen over de inbeslagneming van de factor "tijd" die met het leren gepaard gaat vind ik vreemd. Al weet ik natuurlijk niet wat je studeert. Alles kost "tijd" nietwaar? :lol:

Zo ken ik ook mensen die het pijnlijk vinden om een stukje te wandelen. Die pakken liever de auto. Nou kan toch? Ik kijk bij stellinginname echter meer naar ratio: what makes sense.

Ik ben niet "vies" van trainen, leren of energie stoppen om mijn ratio te vergroten. Zo'n houding verwacht het bedrijfsleven uiteraard ook.

Rusten kan wat mij betreft na de dood.

Reply With Quote
Old 11-09-2006, 11:04 PM   #56
Soedesh
IF-Lid

Namashkar,

Hier is een korte passage uit een boek die ik momenteel aan het lezen ben:

Het is alom bekend dat hij diverse leringen accepteerde, inwijdingen onderging en de zogenoemde heilige mysterien, ritualistische vormen en ceremonieen bestudeerde, tot hij in contact kwam met de leringen van Osiris. die werden hem verklaard door een priester die zich afzijdig had gehouden van alle ritualistische, monastieke en materialistische vormen van verering. Deze priester was een aanhanger van Koning Toth, van de eerste Dynastie van Egyptische Koningen.

Nadat Jezus aandachtig naar deze priester en zijn onderricht had geluisterd, herkende hij de diepe, innerlijke betekenis ervan. Hij begreep ook, door het inzicht dat hij aan Boeddistische leringen had ontleend, dat beide in hoge mate overeenstemden. vervolgens besloot hij naar India te gaan via de karavaanroute van destijds. Daar bestudeerde hij de boeddhistische leer, die redelijk zuiver was gebleven. Hij begreep dat religie, ondanks de ritualistische vormen en dogma's die door de mens waren opgelegd, maar een bron had en dat die bron de innerlijke God was, die Hij aanduidde als zijn Vader en de Vader van iedereen.Daarna sloeg hij als het ware alle vormen in de wind en wendde zich rechtstreeks tot God. Hij ondervond weldra dat dit geen jaren vergde van moeizame geploeter door dogma's, rituelen, credo's en inwijdingen die het priesterschap het volk opdrong om het onwetendheid, en dus afhankelijk te houden. Hij wist dat wat hij zocht (het Christus Bewustzijn/ Hogere Bewustzijn) gewoon net als bij iedereen, in zichzelf te vinden was. Hij verklaarde ook dat hij geen wonderen kon verrichten, maar slechts zijn hogere bewustzijn gebruikt die in ons allen te vinden is, maar eerst dient te worden gerealiseerd.

Osiris is meer dan 35.000 jaar geleden geboren in Atlantis. De kroniekschrijvers noemden hem een God, vanwege zijn wonderbaarlijke werken. Hij was een afstammeling in de rechte lijn van de hogerdenkenden. De kroniekschrijvers vergoddelijkten Osiris en begonnen vervolgens beelden van hem te creeren. Aanvankelijk vertegenwoordigden deze beelden slechts waar hij voor stond. Daarna zetten de beelden zich geleidelijk vast in de geest, werd het ideaal vergeten en bleef de lege afgod over.

Ook Boeddha werd lang na zijn tijd door de kroniekschrijvers vergoddelijkt. Neem nota van de beeltenissen van hem die zijn gecreeerd, met als gevolg dat de beeltenis wordt vereerd in plaats van het ideaal. Opnieuw een lege afgod. Het onderricht dat Boeddha kreeg, had dezelfde bron als dat van Osiris, maar bereikte hem op een andere manier.

Ze hadden allemaal de zelfde ervaringen in de zin dat hun volgelingen hen tot Koning van een wereldrijk koninkrijk wilden kronen; daar wilden ze echter niets van weten, waarbij ieder dezelfde gedachte in bijna dezelfde woorden uitdrukte: "mijn koninkrijk is niet van stof, het is van de geest"

Reply With Quote
Old 12-14-2006, 03:26 PM   #57
Chandika
Guest

hey aapie bedoel je dit boek

Reply With Quote
Reply

Tags
als, christus, jogi

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 06:30 PM.
Vertalen:

Tags