Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-15-2003, 07:19 AM   #11
Attry
Guest

Quote:
Originally posted by Guess
Ik denk persoonlijk ook dat het komt doordat sommige ouders hun kinderen dwingen om te gaan trouwen.. dus uithuwelijken. De jongeren van tegenwoordig willen meer vrijheid. Sommige willen meer vrijheid om de \"slechte\" dingen te doen en sommige jongeren willen meer vrijheid om zichzelf te ontplooien, maar die kans krijgen ze niet. Die ouders zijn zo streng dat veel, vooral meisjes denken als ik snel uit huis ga dan ben ik van al dat gezeur af. Als ze dan getrouwd zijn gaat het natuulijk niet goed, omdat ze met iemand zijn getrouwd waar ze het eigenlijk helemaal niet mee kunnen vinden.. en ja dan komt de scheiding.
Wat kan je hier dan tegen doen??? Je kan moeilijk bij elkaar blijven als het eigelijk helemaal niet iemand is waar jij je leven mee wilt delen....
Vaak is een huwelijk een legitieme manier om uit huis te gaan. Zeker voor jonge meisjes. Veel mensen trouwen daarom ook op een zeer jonge leeftijd. De keuzes die dan worden gemaakt lijken achteraf niet altijd weloverwogen keuzes te zijn geweest. Om te voorkomen dat zulke huwelijken uitmonden in echtscheidingen, zouden ouders en jongeren met elkaar moeten gaan praten en nadenken over wat ze verstaan onder het huwelijk. In zulke gevallen lijkt het alsof de ouders zo snel mogelijk van hun dochter af willen komen en de dochters zo snel mogelijk een nieuw leven willen beginnen. Het lijkt alsof ze met elkaar opgezadeld zijn. Ik kan zoiets niet plaatsen onder gezin en liefde.
  Reply With Quote
Old 06-15-2003, 09:00 PM   #12
Guess
IF-Nieuw

Precies wat je zegt.. maar ik denk dat het heel moeilijk is voor jonge meisjes of hindoestaanse meisjes om tegen hun ouders in te gaan. Dan vinden ze weer dat je een "grote mond" hebt als je niet doet wat zij van jou verlangen.
Ik denk dat de volgende generatie hier minder problemen mee zal krijgen, want die zijn wat meer open in relaties en dat zal denk ik ook zo gaan bij die kinderen.

Reply With Quote
Old 02-23-2004, 08:49 AM   #13
Chilly
IF-Beginner

Paailgie Pandit,

Als eerst wil ik even kwijt dat ik het echt goed vind dat zich asl pandit beschikbaar stelt op het internet voor jongeren met brandende vragen, zoals ik. Ik heb een relatie gehad, ben geen maagd meer en heb nu een nieuwe vriend. Hij is niet helemaal hindu qua geloof, maar heeft het als kind wel meegekregen. Ook heeft hij een hindustaanse naam. Genetisch is hij een kwart indonesch en de rest hollandse. Zijn moeder is wel hindu.
Hij zelf heeft ook een relatie gehad en is ook geen maagd meer. Mijn moeder wilt graag dat ik trouw als brabhan. Mogen wij met elkaar trouwen in het hindustaans, uiteraard met weggelaten ceremonies? Wat zijn onze mogelijkheden?
Alvast hartelijk bedankt voor uw antwoord, Chilly
Status: Offline

Reply With Quote
Reply

Tags
maatschappij, religie, thema

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:43 AM.
Vertalen:

Tags