Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-28-2006, 02:20 PM   #11
a
IF-Crazy

Ik ben erg benieuwd. Bedankt voor je toelichting en ik lees het nog.

Reply With Quote
Old 04-28-2006, 03:56 PM   #12
AnantSriVibhushitParmHans
Guest

De Garbha-gita en Garbhaopanishad stellen dat de ziel heel snel na conceptie haar intrede doet. Niets voor niets is de garbhadaan-sanskaar aanbevolen voor de conceptie, deze zorgt voor aantrekking van een vrome ziel en zuivering van onszelf (zuivering van onze cellen).

Het is dus een fractie van seconden en minuten en daarom erg lastig aan te geven...

Tweede punt:
Ik heb nergens gelezen dat abortus niet erg zou zijn. De shaastra's zeggen overal heel duidelijk dat abortus (bruunahathyaa) een zeer grote zonde is en enkel gerechtvaardigd zou zijn wanneer blijkt dat bij de bevalling het leven van de moeder in gevaar zou worden gebracht.
  Reply With Quote
Old 04-28-2006, 04:05 PM   #13
profiel
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Prashant
De Garbha-gita en Garbhaopanishad stellen dat de ziel heel snel na conceptie haar intrede doet. Niets voor niets is de garbhadaan-sanskaar aanbevolen voor de conceptie, deze zorgt voor aantrekking van een vrome ziel en zuivering van onszelf (zuivering van onze cellen).

Het is dus een fractie van seconden en minuten en daarom erg lastig aan te geven...

Tweede punt:
Ik heb nergens gelezen dat abortus niet erg zou zijn. De shaastra's zeggen overal heel duidelijk dat abortus (bruunahathyaa) een zeer grote zonde is en enkel gerechtvaardigd zou zijn wanneer blijkt dat bij de bevalling het leven van de moeder in gevaar zou worden gebracht.
Ben het met je over het 1e punt wel eens.

Alleen het 2e punt kun je aangeven in welke boeken dit wordt gezegd?
Want als we dit, de abortus, in perspectief plaatsen van dharm...word het niet verboden...of het een zonde is daar ben ik het mee eens...dat heb ik ook gezegd in mijn 1e post, het zal je karma beinvloeden.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 04-28-2006, 06:41 PM   #14
Anil Patandin
IF-Addicted

Send a message via MSN to Anil Patandin

Zonder 'leven' is er geen groei mogelijk (what's live?).

Wanneer een zaad & eicel samensmelten en er komt geen ... element bij dan komt er ook geen vervolg.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 05-09-2006, 09:39 AM   #15
IrieChant
IF-Lid

Default Re: Ziel

Quote:
Originally posted by Hein+-->
QUOTE(Hein)
Quote:

Reply With Quote
Reply

Tags
ziel

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:43 AM.
Vertalen:

Tags