Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-03-2008, 10:45 PM   #1
Xera28
Guest

Default Gebroken familie en religie

Hallo allemaal,

Ik zit met raadsels, wie kan me hiebij helpen? Ik heb heel vaak meegemaakt dat er werd gestolen binnen hindustaanse families onderling. Ze stellen zichzelf boven de ander en halen elkaar constant onderuit. Elkaar misgunnen is een gewoonte. Hele families uit elkaar door geld en jaloezie. Hoe zit dat nou, hoe kan geld zo een issue spelen onderling? Is het nooit genoeg? Waar is respect voor je medemens gebleven? Hoe kan je dit zien binnen de religie? Als je dit meemaakt en alle banden heb verbroken met de familie hoe kan je nog het geloof handteren als je het niet ziet binnen je eigen familie?
  Reply With Quote
Sponsors
Old 11-04-2008, 05:13 AM   #2
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by Xera28 View Post
Hallo allemaal,

Ik zit met raadsels, wie kan me hiebij helpen? Ik heb heel vaak meegemaakt dat er werd gestolen binnen hindustaanse families onderling. Ze stellen zichzelf boven de ander en halen elkaar constant onderuit. Elkaar misgunnen is een gewoonte. Hele families uit elkaar door geld en jaloezie. Hoe zit dat nou, hoe kan geld zo een issue spelen onderling? Is het nooit genoeg? Waar is respect voor je medemens gebleven? Hoe kan je dit zien binnen de religie? Als je dit meemaakt en alle banden heb verbroken met de familie hoe kan je nog het geloof handteren als je het niet ziet binnen je eigen familie?

Voor sommige mensen is geld nooit genoeg, nee, helaas...

Het is wel erg huichelachtig om dit soort dingen uit te spoken en dan toch nog met je geloof zwaaien, dat kŠn toch helemaal niet... Dan belijd je het een en je doet het ander.

Blijf trouw aan je eigen normen, al dan niet met geloof (ongelovige mensen kunnen ook fatsoenlijk leven, bedoel ik) daar gaat het om, dat is je eigen verantwoordelijkheid. Als je familieleden anders leven is dat hun verantwoordeljkheid. Zorg dat je jezelf recht in de ogen kan kijken. En zoek steun, er zijn vast wel mensen buiten je familie die jou begrijpen en het met je eens zijn.
  Reply With Quote
Reply

Tags
familie, gebroken, religie

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:09 AM.
Vertalen:

Tags