Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-14-2008, 06:20 AM   #11
Sharda1
Guest

Een Kundalini-ervaring is heel indrukwekkend, maar ik weet niet of je daaraan kunt werken. Ik heb twee kleine gehad in pakweg 5 jaar en die kwamen onverwacht en spontaan, ik deed daar niets voor.
Ik heb geen goeroe en ben ook niet de persoon om alles in handen van één persoon te leggen, maar ik luister wel goed naar bepaalde mensen in mijn leven van wie ik een hoge pet opheb.
[quote=info;197141
Hoe herken je een echte Guru, als 99% wolven in schapenkleding zijn?.[/QUOTE]
Nou, als een zgn. goeroe heel duur leeft en bovenmate gehecht is aan materiale zaken (dikke auto, seks, uiterlijk vertoon, mediageilheid) zou ik héél erg achterdochtig worden... Ik heb Krishnamurti altijd heel hoog gehad: die zat gewoon op een houten klapstoeltje onder een boom, weigerde eredoctoraten en bakken geld en extra paspoorten, en voorzever ik weet was hij nooit in een schandaal verwikkeld.
Quote:
Originally Posted by info View Post
[ Het is de universele liefde, naar mijn weten ontspringt die pas als je je hart chakra hebt geactiveerd, siddhi hebt. Nou je kan aannemen van mij dat alleen al je 1e chakra volledig activeren een hele klus opzich is.
Om het (4de) hartchakra open en actief te hebben/krijgen, moeten de onderliggende drie op zijn minst ook redelijk werken... Daarmee ben je nooit klaar. Om van de hoogste drie nog maar te zwijgen...

Ik neem aan dat je met kaliyug het Kali-tijdperk bedoelt? Ja, ach, misschien hebben we pech dat we nu leven... Ik denk dat je gewoon, ongeacht tijd en omstandigheden, altijd je best moet (blijven) doen. Met wisselend succes, natuurlijk. (Ik zei pas op Bhakti-yoga tegen mijn leraar dat iets me écht niet lukte en toen zei hij heel vriendelijk: Je bent de Dalai Lama niet!")
  Reply With Quote
Reply

Tags
allerhoogste, kennis, kriya, van, yog, ziel

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:37 AM.
Vertalen:

Tags