Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-27-2007, 09:56 PM   #1
imported_Gopal
IF-Lid

Default Meeste jongeren (kinderen) negeren hun ouders.

We krijgen maar een keer onze ouders in onze leven. Het is van onschatbare waarde voor ons.
Vaak willen we het niet waarderen (of naar luisteren) op zijn zachts gezegd. En pas als ze niet meer zijn, krijgen we de spijt van.
Maar die zien (vinden) we nooit meer terug in dit leven, misschien in ander leven ook niet.

Waar ligt het aan, volgens U, dat we ze niet willen waarderen.
Is het door onwetendheid, of doen we dit met opzet? En Wat is volgens U de oplossing.
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 03-15-2007, 11:06 PM   #2
imported_Parvati
IF-Beginner

Default Re: Meeste jongeren (kinderen) negeren hun ouders.

is echt irritant en gemeen als kinderen geen respect hebben voor ouders. Helaas is dit vaker te zien.

Reply With Quote
Old 06-06-2007, 11:51 AM   #3
Bhumika
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by Gopal
We krijgen maar een keer onze ouders in onze leven. Het is van onschatbare waarde voor ons.
Vaak willen we het niet waarderen (of naar luisteren) op zijn zachts gezegd. En pas als ze niet meer zijn, krijgen we de spijt van.
Maar die zien (vinden) we nooit meer terug in dit leven, misschien in ander leven ook niet.

Waar ligt het aan, volgens U, dat we ze niet willen waarderen.
Is het door onwetendheid, of doen we dit met opzet? En Wat is volgens U de oplossing.
Beste Gopal,
Ik ben van mening dat het geven en nemen is.....

tuurlijk je moet je ouders geen grote mond geven....

Maar ook oudere kunnen iets leren van jongenren...

Als jongeren maar weten wat ehun Dharm&Sanskaar inhoud :-[

Reply With Quote
Old 06-11-2007, 11:15 AM   #4
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Bhumika
Beste Gopal,
Ik ben van mening dat het geven en nemen is.....

tuurlijk je moet je ouders geen grote mond geven....

Maar ook oudere kunnen iets leren van jongenren...

Als jongeren maar weten wat ehun Dharm & Sanskaar inhoud? :-[
Maar in elk situatie ze blijven je ouders, dus blijven je beschermen op hun eigen manier.? Ze bedoelen altijd goed met je.

Als zij het Dharma & Sanskar niet voldoende bijgebracht hebben, dan kunnen we toch tenminste proberen het ontbrekende gedeelte? bij ons aan te vullen? En dan bewijs je pas wat je Sanskaar is.? Ieder volgel zingt zoals ie gebekt is.

Een man brengt het hart van zijn moeder naar zijn vrouw, die zou pas genezen als ze op het hart van zijn moeder (haar schoonmoeder) zou baden.

Meneer struikelt over iets, het hartje viel op de grond.? komt een stem uit " B?ta tumhe kahi chot to na laga?? Dit is een moeder. Wat is een zoon?? Kunnen we ook misschien dat tonen?

Reply With Quote
Old 06-13-2007, 04:39 PM   #5
Bhumika
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by Gopal
Maar in elk situatie ze blijven je ouders, dus blijven je beschermen op hun eigen manier.? Ze bedoelen altijd goed met je.

Als zij het Dharma & Sanskar niet voldoende bijgebracht hebben, dan kunnen we toch tenminste proberen het ontbrekende gedeelte? bij ons aan te vullen? En dan bewijs je pas wat je Sanskaar is.? Ieder volgel zingt zoals ie gebekt is.

Een man brengt het hart van zijn moeder naar zijn vrouw, die zou pas genezen als ze op het hart van zijn moeder (haar schoonmoeder) zou baden.

Meneer struikelt over iets, het hartje viel op de grond.? komt een stem uit " B?ta tumhe kahi chot to na laga?? Dit is een moeder. Wat is een zoon?? Kunnen we ook misschien dat tonen?

Als ik kijk naar mezelf Gopalji,
Doe ik het best goed :-[
Ondanks alle pijn en verdriet die mensen me hebben aan gedaan heb ik toch me respect jegens hun blijven behouden...

Enkel en alleen omdat ik in de gita ooit heb gelezen dat Krishna Bhagvan zei Als je je ouders niet kan groeten, Wat Kom je Mij groeten..."

En daar ben ik het 100% mee eens...

Bhagvan heeft onze ouders in zijn/haar vorm naar ons gestuurt, zodat hun bepaalde taken kunne overnemen van Hem/Haar...

We Zingen niets voor niets in Om Jai Jagdish "Mata Pita Tum Mere...."

Alleen vergeten meeste mensen dat....

In mijn ogen is een goeie zoon/dochter iemand die zowel haar/zijn eigen dromen kan waar maken als die van de ouders

En dat is mijn streven :)

Thats All I have To Say :)

Reply With Quote
Old 07-10-2007, 10:29 PM   #6
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Bhumika
Als ik kijk naar mezelf Gopalji,
Doe ik het best goed? :-[
Ondanks alle pijn en verdriet die mensen me hebben aan gedaan heb ik toch me respect jegens hun blijven behouden...

Enkel en alleen omdat ik in de gita ooit heb gelezen dat Krishna Bhagvan zei Als je je ouders niet kan groeten, Wat Kom je Mij groeten..."

En daar ben ik het 100% mee eens...

Bhagvan heeft onze ouders in zijn/haar vorm naar ons gestuurt, zodat hun bepaalde taken kunne overnemen van Hem/Haar...

We Zingen niets voor niets in Om Jai Jagdish "Mata Pita Tum Mere...."

Alleen vergeten meeste mensen dat....

In mijn ogen is een goeie zoon/dochter iemand die zowel haar/zijn eigen dromen kan waar maken als die van de ouders

En dat is mijn streven :)

Thats All I have To Say :)
Het klinkt allemaal wel heel erg droevig en? alsof het waar gebeurd is.
Anyway;? het is een onbegonnen zaak om je eigen en van anderen dromen waar te maken.
Want illusie kan je nooit waarmaken.

Reply With Quote
Reply

Tags
hun, jongeren, kinderen, meeste, negeren, ouders
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:25 PM.
Vertalen:

Tags