Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Filosofisch

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-19-2006, 10:19 PM   #1
imported_Gopal
IF-Lid

Default Is dit nu Materieel of Spiritueel........

Wanneer is er sprake van materiele- en wanneer van spirituele activiteiten.

Wat is uw mening.
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 12-27-2006, 10:33 PM   #2
The Gent
IF-Nieuw

Default Re: Is dit nu Materieel of Spiritueel........

Ik denk dat er sprake is van materi?le activiteiten wanneer de drijfveren hierachter het ego of eigen status zijn. En dat je spirituele activiteiten meer doet vanuit je hart, dus onzelfzuchtig en voor je medemens....

Reply With Quote
Old 12-31-2006, 10:53 AM   #3
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by The Gent
Ik denk dat er sprake is van materi?le activiteiten wanneer de drijfveren hierachter? het ego of eigen status zijn. En dat je spirituele activiteiten meer doet vanuit je hart, dus onzelfzuchtig en voor je medemens....

Ik kan me het voorstellen, dat wanneer iemand handelt louter uit eigenbelang, dat dan materieel is of er sprake is van materiele activiteiten.

Maar bedoelt u dat de medemens, voor wie u handelt, spiritueel is en onbaatzuchtig voor hen handelen dan ook spiritueel is?

Reply With Quote
Old 07-02-2007, 11:31 PM   #4
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Gopal
Wanneer is er sprake van materiele- en wanneer van spirituele activiteiten.

Wat is uw mening.
In wezen alles wat door Lord Sri Krsna (God) geschapen is, is spiritueel er bestaat dus niets materieels (Isopanisad.1 & Bg.10-

Gebruikt men daarentegen de "geschapene"? in eigen belang dan materialiseert dat zich.
Dat heet het dan? "materiele activiteiten".? ?Of produceert men iets wat niet bedoelt is voor Krsna (God) dan heet dat dan materiele activiteiten.

Men kan? het weer spiritualiseren door alles wederom? in dienst van Krsna te stellen.

Reply With Quote
Reply

Tags
dit, materieel, spiritueel
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:20 AM.
Vertalen:

Tags