View Single Post
Old 09-28-2007, 12:29 PM   #2
Zeenat
IF-Beginner

Dit doet mij denken aan de miljoenennota voot het komend jaar. Er is weer extra geld uitgetrokken voor zgn arme wijken.
Uit onderzoeken is gebleken dat in deze wijken de werkloosheid het grootste is; zodra men een gemiddelde inkomen heeft gaat men weg uit zo'n wijk.
Kortom, er wordt weer massaal geld uitgetrokken voor een groep die zelf te vies is om er zelf wat aan te doen.
Ze vervuilen hun wijken zelf, verwaarlozen hun woningen en staan zgn sociaal zwak in de maatschappij om deel te nemen aan het arbeidsproces. Vervolgens wordt er veel maatschappelijk geld uitgegeven om hun puin op te ruimen.
Hoe achterlijk kunnen we niet zijn met z'n allen?

Ik begrijp heus wel dat je het probleem ook niet kan negeren. Alleen ben ik het niet eens met de aanpak.
In mijn buurt worden veegdagen georganiseerd waarbij de buurtbewoners zelf hun buurt schoon maken/houden. Mensen met koopwoningen moeten zelf alle kosten betalen door te gaan reserveren.
Waarom kunnen deze achterwijken dan niet op een dergelijke manier gestimuleerd worden om een steentje bij te dragen?

Toegegeven, het is een complex probleem. Als je het land niet wil laten verloederen, en problijmwijken wil bestrijden moeten er soms rigoreuze beslissingen genomen worden.
Alleen begrijp ik het niet altijd.

Reply With Quote