Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 10-18-2004, 06:17 AM   #1 (permalink)
IF-Lid

Credits: 346
Default Sarnami Hindustani leren?

Weet iemand misschien of er een cursus en/of boeken zijn om het sarnami te leren??

ik wil het heel graag leren mang..

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
Sponsors
Old 10-18-2004, 09:19 AM   #2 (permalink)
poes zegt miauw
Guest

Credits: 0 [Check]

Aan de Universiteit Leiden geven ze de enige echte sarnami cursus,
de meeste hindoestaanse organisaties geven hindi cursussen.
Dus als je informeert bij indologie kan je vast wat info krijgen.

Oefenen met familie kan natuurlijk ook.

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
Old 10-18-2004, 09:23 AM   #3 (permalink)
Avish
Guest

Klopt...diezelfde hindoestanen die hindi cursussen geven vinden het sarnami vaan een inferieure taal......

Reply With Quote
Old 10-18-2004, 09:25 AM   #4 (permalink)
poes zegt miauw
Guest

Quote:
Originally posted by Avish.nl
Klopt...diezelfde hindoestanen die hindi cursussen geven vinden het sarnami vaan een inferieure taal......

Dat dus,
maar gelukkig dat die bakras nog wel sarnami cursussen willen verzorgen,
voor ons surinaamse hindoestanen.

de wereld op zijn kop

Reply With Quote
Old 10-18-2004, 09:27 AM   #5 (permalink)
Vishal
Guest

Je moet ff contact opnemen met Dr. Theo Damsteeg, email: t.damsteegt@let.leidenuniv.nl :)

Reply With Quote
Old 10-18-2004, 12:14 PM   #6 (permalink)
IF-Addicted

Credits: 2,289

Quote:
Originally posted by Vishal
Je moet ff contact opnemen met Dr. Theo Damsteeg, email: t.damsteegt@let.leidenuniv.nl :)
Worden die cursussen doordeweeks gegeven ? En op welke tijden?

Reply With Quote
Old 10-18-2004, 01:32 PM   #7 (permalink)
IF-Addicted

Ik vraag me wel af of het mogelijk is voor iemand die nooit sarnami heeft geleerd om sarnami op latere leeftijd te leren? Ik heb zelf nooit sarnami leren spreken. Er werd bij ons thuis nederlands gesproken. Ook mijn ouders spraken nederlands met elkaar. Dat ik het wel versta heeft te maken met overige familieleden die wel sarnami met elkaar spreken. Je volgt hun gesprekken. Ook het kijken naar hind. films zorgde er bij mij voor dat ik Hindi kan verstaan. Het blijft bij het verstaan.

Reply With Quote
Old 10-18-2004, 01:57 PM   #8 (permalink)
Vishal
Guest

Quote:
Originally posted by Jeannette
Worden die cursussen doordeweeks gegeven ? En op welke tijden?
Ik weet dat het doordeweeks savonds werd gegeven een aantal jaren geleden. Weet niet hoe het nu is... Gewoon de doctor mailen

Reply With Quote
Old 10-18-2004, 01:58 PM   #9 (permalink)
Vishal
Guest

Quote:
Originally posted by Jeannette
Ik vraag me wel af of het mogelijk is voor iemand die nooit sarnami heeft geleerd om sarnami op latere leeftijd te leren?
Tuurlijk kan dat, je bent nooit te oud om te leren!

Reply With Quote
Old 10-18-2004, 02:05 PM   #10 (permalink)
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Vishal+-->
QUOTE(Vishal)
Quote:

Reply With Quote
Reply

Tags
hindustani, leren, sarnami

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 08:50 PM.
Vertalen:

vBCredits v1.4 Copyright ©2007 - 2008, PixelFX Studios

Tags
achternaam betekenis achternamen betekenis betekenis achternaam betekenis achternamen betekenis van achternamen bollywood liedjes bollywood news divali gedicht divali gedichten diwali gedicht diwali gedichten fa2 betekenis favoriete uitspraken filmsterren van vroeger filmsterren vrouwen filosofische uitspraken forum.indianfeelings.com grove moppen hindi gedichten hindoe sex hindoestaanse babynamen hindoestaanse gedichten hindoestaanse liedjes hindoestaanse moppen hindoestaanse sex indianfeelings indiase sieraden moeran gedichten moeran kaarten moeran liedjes mooie vrouwen mooiste vrouw ter wereld mooiste vrouwen ter wereld msn nick naakte vrouwen naam betekenis onregelmatige menstruatie ram kapoor family sanaya irani interview shweta gulati shweta gulati husband shweta gulati married sonia singh televergelijk televergelijk.nl top 10 mooiste vrouwen trouwliedjes waarom liegen mensen www.olympischespelen.nl www.televergelijk.nl