Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Algemeen Forum (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De Islam: Een religie als alle anderen! (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=485)

MsLalkie 11-10-2004 01:29 PM

Quote:

Originally posted by pooja.
waarom 622 jaar later een andere boodschap en een ander geschrift?
Omdat er weinig gehoor werd gegeven aan de eerdere openbaringen.

Rebel 11-10-2004 01:39 PM

In alles kan je zien wat je wilt zien.

Mijn persoonlijke instelling is dat ik me open wil stellen als iemand iets wat hem/haar bezig houdt met me wil delen. Niet om het verhaal nu helemaal te analyseren, maar gewoon om oprecht aandacht te schenken aan de begaanheid van die persoon met dat bepaalde onderwerp. Mijn vragen richt ik dan om te leren hoe de ander het ziet, en niet om zijn/haar zienswijze onderuit te halen...

:)

Faya-kroitie 11-10-2004 01:51 PM

Shaan,
bedankt voor de uitleg.

"Geweld met geweld" dat is begrijpelijk, maar van moslims heb ik eens gehoord dat ook geweld (zelfs de dood staat) voor degene die de islam in beledeging brengt. (S.Rushdie :!: gaat een lampje bij jou branden)?

Quote:

\"La Ilaha Il Allah ho Mohammed doer Rasoel Allah\" *

(er is geen God dan Allah en Mohammed is zijn profeet)

Er zijn zoveel profeten geweest van Adam tot Mohammed. Ik begrijp dan niet dat in bovenstaande Mohammed is zijn profeet staat:
- als Moh. de laaste is dan had het woord "laatste" bij moeten staan.
- De andere profeten zijn die niet meer belangrijk? Als eentje wordt genoemd voor het zelfde opdracht waarom de rest niet. Moh. loopt hier met de eer weg.
- Moh. staat op 1 en zelfde regel als Allah, terwijl Moh. een profeet (Godsgezant) was en niet Allah zijn gelijke.
Als Moh. de boodschapper is waarom wordt hij ook aanbeden?

Faya-kroitie 11-10-2004 02:00 PM

Quote:

Originally posted by Rebel
In alles kan je zien wat je wilt zien. *

Mijn persoonlijke instelling is dat ik me open wil stellen als iemand iets wat hem/haar bezig houdt met me wil delen. Niet om het verhaal nu helemaal te analyseren, maar gewoon om oprecht aandacht te schenken aan de begaanheid van die persoon met dat bepaalde onderwerp. Mijn vragen richt ik dan om te leren hoe de ander het ziet, en niet om zijn/haar zienswijze onderuit te halen...

BRAVO...................................weer iets goed van een ander geleerd.

Reza 11-10-2004 02:14 PM

Quote:

Originally posted by Rebel
In alles kan je zien wat je wilt zien. *

Thanks, dat is een mooie stellingname en vooral 1 met een oprechte intentie om de ander te respecteren en tolereren met al zijn gebreken van dien. Voel me daarom geroepen om je te bedanken. :oops:

Ik kom er later weer op terug maar heb nu weer andere dingen te doen. Duty calls! :P

Jeannette 11-10-2004 03:05 PM

Re: De Islam: Een religie als alle anderen!

Quote:

Originally posted by Shaan B

Weten jullie bijvoorbeeld wie de eerste profeet in de Islam is en weten jullie ook hoe de basis van de Islam gelegd is? Het ontstaan van de Islam zoeken we namelijk vaak in de geboorte van Mohammed en diens overleveringen maar dit is niet geheel waar.

Volgens mij is dat Abraham.

Gianni Versace 11-10-2004 04:04 PM

HAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

11-10-2004 05:24 PM

Quote:

Originally posted by Reza B
Dat is wel zo. Misschien dat die band een beetje valt te verklaren met die tussen Boeddhisme en Hindoeïsme. Ze beschrijven een hoop overeenkomstige regels en levenswijzes maar tegelijkertijd verschillen ze ook essentieel van elkaar. Soms zijn bepaalde boodschappen zelfs identiek wat betreft formulering maar zijn ze inhoudelijk geheel verschillend.
Boeddhisme is een vorm van Hindoeisme.

Aart Tuynman 11-11-2004 11:46 AM

Quote:

Originally posted by Reza B
Profeten als Jezus, Noach, Mozes, Zoroaster en vele anderen worden allen door de Islam erkend en in de Koran worden ze ook moslims genoemd.
De joodse profeten van het Oude Testament en Jezus worden inderdaad in de Koran genoemd als profeet. Maar waar haal je vandaan dat Zoroaster ook als profeet erkend wordt?

pokiewokie 11-12-2004 09:23 AM

Mitsdien heeft een terdege onderzoek onlangs uitgewezen dat moslims nooit douchen. http://images.scholieren.com/images/smilies/thumbup.gif

All times are GMT. The time now is 11:04 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved