Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Algemeen Forum (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De Islam: Een religie als alle anderen! (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=485)

01-07-2005 11:19 AM

Quote:

Originally posted by Anand+--><div class='quotetop'>QUOTE(Anand)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by Kannadiga+--><div class='quotetop'>QUOTE(Kannadiga)
Quote:

<!--QuoteBegin-Anand
Quote:

@
<!--QuoteBegin-Kannadiga

Quote:

Quote:

De meeste Marokkanen die de traditionele volksislam beleiden zullen echt niemand bedreigen.

hoe weet jij dat dan
het zijn in Nederland wel meestal mocros die andere bedreigen

Ik bedoel in de zin van religieus fanatisme. Van andere criminele activiteiten kan ik niets zeggen.[/b]
ik vind marokanen fanatieker dan hindustanen[/b][/quote] nou sommige hindustanen zijn echt fanatiek hoor...ze willen erbij horen! :lol:

Anand 01-14-2005 01:53 PM

Quote:

Originally posted by Kurahat
nou sommige hindustanen zijn echt fanatiek hoor...ze willen erbij horen! *:lol:
aay je hebt gelijk
sommige hindustanen overdrijven gewoon :lol:
maar hindustanen zijn meestal relaxter dan mocros denk ik

rachaad 01-28-2005 09:11 AM

Sherazade, dit neemt me meer tijd in beslag dan me lief is, ik heb op verschillende sites gekeken, en heb idd het verhaal hetgeen jij voorlegde gezien, echter kan ik geen goed bronnen hiervoor aanhalen.
Momenteel volg ik tevens het werk van Prof. dr. Fred Leemhuis, degene die de Nederlandse versie van de Quran heeft gemaakt ( tevens in samenwerking met mn vader).
Hij is nu aan hetzelfde onderwerp bezig, alhoewel het een zeer groot onderwerp blijkt.
Ik weet niet wanneer, maar hij zal er een publicatie over geven.
Vooralsnog kan ik dus je stelling niet weerleggen, noch bevestigen.

Sherazade 02-13-2005 11:34 PM

Quote:

Originally posted by rachaad
Sherazade, dit neemt me meer tijd in beslag dan me lief is, ik heb op verschillende sites gekeken, en heb idd het verhaal hetgeen jij voorlegde gezien, echter kan ik geen goed bronnen hiervoor aanhalen.
Hmm... je kiest er zelf voor om websites (geen goede bronnen) te raadplegen en dan geef je als antwoord dat je geen goede bronnen kunt aanhalen... Vreemd.
Je hebt overigens blijkbaar wel mijn "verhaal" bevestigd gezien op die sites en niet jouw "verhaal"... :)

Even terug:
Quote:

Originally posted by Sherazade+--><div class='quotetop'>QUOTE(Sherazade)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by rachaad@
Sherazade, ik zou graag meer willen weten over je mening danwel hetgeen waar je het niet mee eens bent,
Ik hoop dat je hieroe bereid bent, alhoewel je niet weet waar je precies moet beginnen :P

Rachaad, alsnog een reactie op je vraag. :)
Hiermee ben ik het niet eens:
<!--QuoteBegin-rachaad
Quote:

De Quraan zijn de woorden die Allah ons gezonden heeft, alhoewel er geen eind of begin van is, is deze door onze profeet Mohammad (s.a.w.) in ong 1 maand(de Ramadan) tijd tot hem gebracht *

Los van de vraag of de gehele Koran (100%) letterlijk het woord van God is: de Koran reageert in bepaalde ayat op de Slag bij Badr, de Slag bij Uhud, zijn huwelijk met Zayneb enz...dat is niet in 1 maand tijd gebeurd en ook niet in 1 maand tijd tot hem gebracht. Wat je zelf ook al schreef: Iqra! (Lees!) was het eerste woord dat aan hem geopenbaard is, maar dat zou in 610 of 611 (meningen over het exacte jaartal verschillen) hebben plaatsgevonden. Tot zijn dood in 632 zou hij nog openbaringen hebben gekregen. Dat beslaat een periode van meer dan 20 jaar...In Lailatul Qadr (of 'Qadr') in de Ramadan heeft volgens de islam wel de eerste openbaring plaatsgevonden, hoewel eigenlijk de laatste 10 nachten van de Ramadan al in acht worden genomen.[/b]
Je gaat op geen enkel argument van mij in, terwijl je toch nadrukkelijk naar mijn mening vroeg. Er is geen controverse over in de islamitische wereld dat de Koran in een tijdsbestek van minstens 20 jaar is geopenbaard, dus het is niet moeilijk na te gaan in andere (betere) bronnen dan websites, zoals in de Koran zelf. Wat professor Leemhuis betreft: hij zal echt niet ineens gaan zeggen dat de Koran maar in één maand tijd is gebracht. Je kunt het hem anders zelf vragen als je wilt.

rachaad 02-21-2005 02:27 PM

Quote:

Originally posted by Sherazade

Hmm... je kiest er zelf voor om websites (geen goede bronnen) te raadplegen en dan geef je als antwoord dat je geen goede bronnen kunt aanhalen... Vreemd. *
Je hebt overigens blijkbaar wel mijn \"verhaal\" bevestigd gezien op die sites en niet jouw \"verhaal\"... :)

Quote:

Originally posted by rachaad
De Quraan zijn de woorden die Allah ons gezonden heeft, alhoewel er geen eind of begin van is, is deze door onze profeet Mohammad (s.a.w.) in ong 1 maand(de Ramadan) tijd tot hem gebracht
Dit zal ik idd terugnemen, daar heb je gelijk in.

Ik was er eerst van overtuigd dat dat je verhaal klopte,tijdens het zoeken naar sites die je verhaal ondersteunen, en bracht nogal een tweestrijd in mij op.

Echter, toen ik dus in onraad zat met mij zelf, vroeg ik mijn vader wat hij hiervan vond,(je mening van het incompleet zijn van de Quran) en gaf me toen een (gedeeltelijke) publicatie van Prof. Leemhuis.
De site waar ik je verhaal bevestigd had gezien, was van een sjiitische beweging,
Ook op bv deze site op een forum islam.startkabel.nl/forum/?id=36912&n=1&sub=2
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er mee aan moet, ene kant ziet het er inderdaad uit alsof er surah's missen, of gedeelten, en het zou ook goed mogelijk zijn natuurlijk.
Maar mijn inziens, ook al heb ik sites gebruikt, verslaat een universitaire verklaring die van het internet

Sherazade 02-23-2005 08:54 PM

Quote:

Originally posted by rachaad+--><div class='quotetop'>QUOTE(rachaad)</div>
Quote:

Ik was er eerst van overtuigd dat dat je verhaal klopte,tijdens het zoeken naar sites die je verhaal ondersteunen, en bracht nogal een tweestrijd in mij op.

Echter, toen ik dus in onraad zat met mij zelf, vroeg ik mijn vader wat hij hiervan vond,(je mening van het incompleet zijn van de Quran) *
[/b]
?
Ik heb in mijn post geschreven over het tijdsbestek waarin de openbaringen zouden hebben plaatsgevonden en ook even terzijde de vraag opgeworpen of de Koran inderdaad letterlijk het woord van God is...maar volgens mij heb ik tot nu toe niets gezegd over de volledigheid of onvolledigheid van de Koran, of ik moet me vergissen. Kun je aangeven waar in mijn post ik iets heb geschreven over het compleet of incompleet zijn van de Koran?

<!--QuoteBegin-Sherazade

Los van de vraag of de gehele Koran (100%) letterlijk het woord van God is: de Koran reageert in bepaalde ayat op de Slag bij Badr, de Slag bij Uhud, zijn huwelijk met Zayneb enz...dat is niet in 1 maand tijd gebeurd en ook niet in 1 maand tijd tot hem gebracht. Wat je zelf ook al schreef: Iqra! (Lees!) was het eerste woord dat aan hem geopenbaard is, maar dat zou in 610 of 611 (meningen over het exacte jaartal verschillen) hebben plaatsgevonden. Tot zijn dood in 632 zou hij nog openbaringen hebben gekregen. Dat beslaat een periode van meer dan 20 jaar...In Lailatul Qadr (of 'Qadr') in de Ramadan heeft volgens de islam wel de eerste openbaring plaatsgevonden, hoewel eigenlijk de laatste 10 nachten van de Ramadan al in acht worden genomen.

Sherazade 02-23-2005 08:56 PM

Quote:

Originally posted by rachaad+--><div class='quotetop'>QUOTE(rachaad)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-rachaad
Quote:

De Quraan zijn de woorden die Allah ons gezonden heeft, alhoewel er geen eind of begin van is, is deze door onze profeet Mohammad (s.a.w.) in ong 1 maand(de Ramadan) tijd tot hem gebracht
Dit zal ik idd terugnemen, daar heb je gelijk in.[/b]
Prima, dat was ook het enige punt wat ik in mijn post wilde maken. :)

Abdul-Rasheed 02-25-2005 09:40 AM

De eerste profeet

De eerste profeet was Hazrat Adam a.s. ( aleyhi wa selam )
Verder wou ik vertellen dat islam niet een jong geloof is.
Dat de koran later kwam dan de bijbel dat geef ik toe.
Alle profeten waren moslims, denk maar aan hazrat Isa a.s ( jezus ),
Ibrahim as ( Abraham ),musa a.s ( mozes ), Zakaria a.s ( zacheraria ), Izaaq as ( izaak,
Dawud as ( david ) en zo zijn er nog meer.
De koran is 1400 jaar oud maar islam bestaat al vanaf voor de tijd van Abraham. Adam a.s. is de eerste profeet en eerste moslim.

Allah had boeken neergezonden op de mens zodat ze daar de kennis en de leefwijze uit konden halen. Zo Had allah de Taurat ( tora ) nedergezonden, Injiel ( Nieuwe Testament ), Zaboer ( Psalmen ) en het laatste en enigste ware boek "de koran'.

Taurat werd geopenbaard aan Musa as, zaboer aan Dawud a.s , Injiel aan Isa a.s en de heilige koran aan Muhammad s.a.w ( salla la hu aleyhi wa selim ) . Moge vrede op hem zijn.

De moslims volgen alleen de heilige koran omdat de mensen de oudere neergezonden boeken hebben veranderd en gewijzigt. Het zijn slechts interpretaties gegeven door respectievelijke volgelingen in latere eeuwen.

Omdat de mensen de boeken veranderden had allah de koran neergezonden op profeet muhammad s.a.w. De koran kan niet veranderd worden omdat de tekst in arabisch is, en arabisch is een taal wat na al die jaren nog steeds het zelfde arabisch is van tegenwoordig.
Profeet Muhammad s.a.w leerde de verzen van de koran die hij te weten kreeg door de engel jibriel en nadat hij alle verzen kenden liet hij het op schrijven.
Wat leerd de heilige koran ?
De heilige koran leerd je om niemand anders te aanbidden dan de almachtige allah, zijn bevelen te gehoorzamen en de leer van de profeet muhammad s.a.w te volgen om anderen goed te doen.
De koran bied een volledige leidraad voor de juiste begeleiding van je leven

Vanita 02-25-2005 09:54 AM

Re: De eerste profeet

Quote:

Originally posted by Abdul-Rasheed

De moslims volgen alleen de heilige koran omdat de mensen de oudere neergezonden boeken hebben veranderd en gewijzigt. *Het zijn slechts interpretaties gegeven door respectievelijke volgelingen in latere eeuwen.

Omdat de mensen de boeken *veranderden had allah de koran neergezonden op profeet muhammad s.a.w. De koran kan niet veranderd worden omdat de tekst in arabisch is, en arabisch is een taal wat na al die jaren nog steeds het zelfde arabisch is van tegenwoordig. *

De oudere boeken zijn volgens jou veranderd, omdat er interpretaties gegeven zijn.
Maar waar is jouw bewijs dat er geen interpretatie gegeven is in de Koran? ook al is de taal niet veranderd, zienswijzen, oftewel interpretaties veranderen met de jaren!

Mariachi 02-25-2005 09:57 AM

Mee eens V ik vind dat ook een vaag en kortzichtig argument :?

All times are GMT. The time now is 10:55 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved