Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Algemeen Forum (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De Islam: Een religie als alle anderen! (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=485)

farah.. 11-16-2004 01:09 PM

Quote:

Originally posted by Actual Amanat+--><div class='quotetop'>QUOTE(Actual Amanat)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by farah..+--><div class='quotetop'>QUOTE(farah..)
Quote:

<!--QuoteBegin-Actual Amanat
Quote:

@
<!--QuoteBegin-farah..

Quote:

Quote:

Nou ik vind het ten eerste niet streng....
wat is streng voor jou volgens de Koran???

ten 2e je kan je geloof toch niet fftjes aanpassen omdat het beter past bij je moderne leven? *
zo van ow dat schrappen we ff want dat deden ze in de middeleeuwen, en dat doen we ook maar niet want dat past niet in deze tijd....

dan ben je toch geen moslim meer??

Wie heeft dat bepaald ?

Stel ik zou moslim worden (ik ben hindoe) en ik zou zeggen ik geloof in Allah... en vervolgens zou ik niet vasten omdat ik dar geenzin inheb en ik zou bnog elke weekend een wijntje drinken...dan zou niemand mij toch moslim kunnen noemen...[/b]
Wie zegt dat ? In mijn omgeving heb ik Ahmadiya vrienden en Soenie vrienden, maar zij vasten ook niet. Het hele punt is dus dat je zelf in staat bent om je geloof te belijden hoe jij dat wilt.[/b][/quote]

ja maar in de koran staat dat je niet luchtig over god moet denken maar VREZEN... hoe kan je dan wel moslim zijn maar toch het een en ander niet serieus nemen

kijk wees dan geen moslim

Salma 11-16-2004 01:10 PM

Quote:

Originally posted by Actual Amanat+--><div class='quotetop'>QUOTE(Actual Amanat)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by Heineken@

Quote:

Quote:

Kijk dat is het verschil; Ik zie het overgrote deel van de moslims als zelfdenkende mensen. Niet mensen die in deze tijd nog leven volgens de strenge regels van de Koran. *
En hoewel er vast wel moslims zijn die zo streng leven, wil dat niet zeggen dat elke moslim zo is. *
En ik denk dat moslims voor zichzelf kunnen bepalen wanneer zij een goeie moslim zijn.

Goed of niet maar daar gaat het niet om
is de koran heilig ja of de nee voor de moslims ja dus

De Koran zal vast heilig zijn voor moslims, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat zij alles wat er in de Koran staat klakkeloos moeten overnemen, lijkt mij. Vooral niet in de cultuur waarin zij tegenwoordig leven is dat praktisch onmogelijk.[/b]
De koran is voor alle tijden. Het is wel mogelijk om als moslim in deze samenleving te leven.

Actual Amanat 11-16-2004 01:11 PM

Quote:

Quote:

hoe kan je nou weer zeggen dat geloof door de mens is gemaakt?!?!?!

alle verzen uit de koran heeft de engel gabriel via god aan mohammed vzmh gegeven..

en al die verzen zijn origineel gebleven

dus jij wilt nu gaan beweren dat het een verzinsel van de mens is ofzo?!?!?!
Hoe weet jij dat???? was jij erbij???? was er uberhaut iemand erbij?????

En dit zou wel eens goed de waarheid zijn[/quote]
idd

Salma 11-16-2004 01:11 PM

Quote:

Originally posted by farah..+--><div class='quotetop'>QUOTE(farah..)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by Actual Amanat+--><div class='quotetop'>QUOTE(Actual Amanat)
Quote:

Quote:

Originally posted by farah..

Quote:

Quote:

@
<!--QuoteBegin-farah..

Quote:

Quote:

Quote:

ten 2e je kan je geloof toch niet fftjes aanpassen omdat het beter past bij je moderne leven? *
zo van ow dat schrappen we ff want dat deden ze in de middeleeuwen, en dat doen we ook maar niet want dat past niet in deze tijd....

Wie heeft dat bepaald ?

Stel ik zou moslim worden (ik ben hindoe) en ik zou zeggen ik geloof in Allah... en vervolgens zou ik niet vasten omdat ik dar geenzin inheb en ik zou bnog elke weekend een wijntje drinken...dan zou niemand mij toch moslim kunnen noemen...

Wie zegt dat ? In mijn omgeving heb ik Ahmadiya vrienden en Soenie vrienden, maar zij vasten ook niet. Het hele punt is dus dat je zelf in staat bent om je geloof te belijden hoe jij dat wilt.[/b]
ja maar in de koran staat dat je niet luchtig over god moet denken maar VREZEN... hoe kan je dan wel moslim zijn maar toch het een en ander niet serieus nemen

kijk wees dan geen moslim[/b][/quote]

Ik vind deze discussie die jullie voeren echt zinloos. Of iemand moslim is of niet kan alleen Allah [swt] beslissen.

Salma 11-16-2004 01:12 PM

Quote:

ten 2e je kan je geloof toch niet fftjes aanpassen omdat het beter past bij je moderne leven? zo van ow dat schrappen we ff want dat deden ze in de middeleeuwen, en dat doen we ook maar niet want dat past niet in deze tijd....

Zoals ik al zei: de koran is voor alle tijden.

Actual Amanat 11-16-2004 01:12 PM

Quote:

Originally posted by farah..+--><div class='quotetop'>QUOTE(farah..)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by Actual Amanat+--><div class='quotetop'>QUOTE(Actual Amanat)
Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

@
<!--QuoteBegin-farah..

Quote:

Quote:

Quote:

Wie heeft dat bepaald ?

Stel ik zou moslim worden (ik ben hindoe) en ik zou zeggen ik geloof in Allah... en vervolgens zou ik niet vasten omdat ik dar geenzin inheb en ik zou bnog elke weekend een wijntje drinken...dan zou niemand mij toch moslim kunnen noemen...

Wie zegt dat ? In mijn omgeving heb ik Ahmadiya vrienden en Soenie vrienden, maar zij vasten ook niet. Het hele punt is dus dat je zelf in staat bent om je geloof te belijden hoe jij dat wilt.[/b]

kijk wees dan geen moslim[/b][/quote]

whahaha zo kortzichtig maak ik ze niet vaak mee. Jij bent hindoe toch. Als er in de Bhagvat Gita staat dat een hindoemeisje wiens vriend de Koran leest zelfmoord moet plegen, doe je dat dan ook ?
Nee want je belijdt je geloof volgens eigen normen en eigen mogelijkheden

farah.. 11-16-2004 01:13 PM

Quote:

Quote:

Quote:

alle verzen uit de koran heeft de engel gabriel via god aan mohammed vzmh gegeven..

En dit zou wel eens goed de waarheid zijn
idd[/quote]

als je moslim bent geloof je dat.... zo is de koran toch ontstaan? of zit ik nu te ijlen?

Actual Amanat 11-16-2004 01:15 PM

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

idd
als je moslim bent geloof je dat.... zo is de koran toch ontstaan? of zit ik nu te ijlen?[/quote]

Beetje n inkoppertje

Hein 11-16-2004 01:17 PM

Quote:

Quote:

Quote:

idd[/quote]

:shock: :shock: :shock: eindelijk ben je ergens eens met me :lol: :lol: :lol:

Actual Amanat 11-16-2004 01:18 PM

TUurlijk, we zijn toch vrienden :lol:

All times are GMT. The time now is 11:46 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved