Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Algemeen Forum (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Ben jij geinteresseerd in religie? (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=911)

romeo 06-23-2005 07:27 PM

Ben jij geinteresseerd in religie?

Zo Ja, Hoe zie jij het dat er zoveel religies zijn. Heeft er 1 gelijk? Heeft er geen gelijk?

Zo Nee, Waar interesseer je je dan wel in?

valentijn 06-23-2005 07:36 PM

Ik heb wel intresse in relegie,maar doe er niet actief aan mee omdat ik nog zoekende ben.
Ik vind dat iedereen gelijk heeft geloven wil niet zeggen dat er een god bestaat het woord geloof benadrukt dit.
Wie wil geloven moet gerespecteerd worden om hem of haar keuze,en dat gebeurd te weinig,omdat iedereen het beter denkt te weten.
Ik zie het zo wij zijn op deze aarde gezonden door 1 en het zelfde god om op deze aarde samen te leven en er wat van te maken.
Hij heeft verschillen geschapen bij de mensheid zoals geloof,huidskleur,afkomst.
Deze verschillen heeft hij geschapen om ons op de proef te stellen,want het uitgangs punt voor de mens moet zijn nederig heid

romeo 06-23-2005 09:01 PM

dus omin keer bekeken ( meer dan 20x) en mensen zijn te lui om op ja of nee te stemmen. Moeilijke vraag noh :shiftt:

ž˛˝a ˝Ó 06-24-2005 06:18 AM

Het kan zijn dat men het zwaar vind om over na te denken, kan ook niet anders als het 33 graden is!
Maar voor mij is er niet ÚÚn beter dan de ander, ik heb respect voor alle geloven/religie's en dat verwacht ik ook terug.
Het zijn niet de religies die onderscheid maken maar het zijn de mensen!

valentijn 06-24-2005 06:31 AM

Quote:

Originally posted by ž˛˝a ˝Ó
Het kan zijn dat men het zwaar vind om over na te denken, kan ook niet anders als het 33 graden is!
Maar voor mij is er niet ÚÚn beter dan de ander, ik heb respect voor alle geloven/religie's en dat verwacht ik ook terug.

De mensen gebruiken de relegie,om te rechtvaardigen voor de onderscheidt die men aan brengt tussen elkaar

romeo 06-24-2005 10:43 AM

:clap:

lil sunshine 06-24-2005 11:45 AM

Quote:

Originally posted by valentijn+--><div class='quotetop'>QUOTE(valentijn)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-ž˛˝a ˝Ó
Quote:

De mensen gebruiken de relegie,om te rechtvaardigen voor de onderscheidt die men aan brengt tussen elkaar[/b]
ja inderdaad..religie wordt tegenwoordig vaak misbruikt..t stomme is religie juist over gelijkheid gaat, terwijl het de ongelijkheid juist in de hand werkt :?

Aart Tuynman 06-25-2005 11:34 AM

Sommige godsdiensten maken juist onderscheid tussen mensen. En dat geldt vooral voor de abrahamitische godsdiensten, dus het jodendom, het christendom en het mohammedanisme. Deze godsdiensten zijn juist gebaseerd op het onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen.

romeo 06-25-2005 10:10 PM

[quote]Sommige godsdiensten maken juist onderscheid tussen mensen. En dat geldt vooral voor de abrahamitische godsdiensten, dus het jodendom, het christendom en het mohammedanisme. Deze godsdiensten zijn juist gebaseerd op het onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen.

ja ? noem eens een voorbeeld van elk van de 3 godsdiensten die je net genoemd hebt.

Shagohod 06-26-2005 11:12 AM

[b]Ik heb best wel interesse voor m'n geloof.
en ga regelmatig naar de Moskee om steeds wat meer te leren over de Islam.

Het voelt gewoon stukken beter, en het voelt alsof je dichter bij God bent..

Nikki Satisfashion 06-26-2005 11:50 AM

[quote]Sommige godsdiensten maken juist onderscheid tussen mensen. En dat geldt vooral voor de abrahamitische godsdiensten, dus het jodendom, het christendom en het mohammedanisme. Deze godsdiensten zijn juist gebaseerd op het onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen.

romeo 06-26-2005 12:30 PM

[quote][quote]Sommige godsdiensten maken juist onderscheid tussen mensen. En dat geldt vooral voor de abrahamitische godsdiensten, dus het jodendom, het christendom en het mohammedanisme. Deze godsdiensten zijn juist gebaseerd op het onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen.

Ze maken geen onderscheid.

Het is slechts wat Aart zegt/vindt. Als hij zegt dat alle blanken stom zijn geloof je t toch ook niet meteen? Een onderbouwing zou zijn punt moeten verduidelijken.

Of kan jij misschien zijn standpunt verduidelijken?

romeo 06-26-2005 12:31 PM

[quote][b]Ik heb best wel interesse voor m'n geloof.
en ga regelmatig naar de Moskee om steeds wat meer te leren over de Islam.

Het voelt gewoon stukken beter, en het voelt alsof je dichter bij God bent..

ja man zo hoort het

06-26-2005 05:12 PM

Ik vind het interessant om met anderen te praten over religie, hoe zij dat beleven, wat het voor hun inhoudt en in hoeverre het invloed heeft op hun leven.

Nikki Satisfashion 06-26-2005 07:37 PM

[quote][quote]
Quote:

Sommige godsdiensten maken juist onderscheid tussen mensen. En dat geldt vooral voor de abrahamitische godsdiensten, dus het jodendom, het christendom en het mohammedanisme. Deze godsdiensten zijn juist gebaseerd op het onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen.

Het is slechts wat Aart zegt/vindt. Als hij zegt dat alle blanken stom zijn geloof je t toch ook niet meteen? Een onderbouwing zou zijn punt moeten verduidelijken.

Nee, ik kan helaas zijn standpunt niet verduidelijken, dat kan hij beter zelf doen.

Ik denk dat een religie op verschillende gezien en ge´nterpreteerd kan worden, waardoor er diverse stromingen binnen een religie ontstaan. Dat zou je misschien als een onderscheiding kunnen zien. Persoonlijk denk ik van niet. De grens tussen de stromingen zijn vrij dun.

romeo 06-26-2005 10:57 PM

[quote][quote][quote]
Quote:

Nee, ik kan helaas zijn standpunt niet verduidelijken, dat kan hij beter zelf doen.

Ik denk dat een religie op verschillende gezien en ge´nterpreteerd kan worden, waardoor er diverse stromingen binnen een religie ontstaan. Dat zou je misschien als een onderscheiding kunnen zien. Persoonlijk denk ik van niet. De grens tussen de stromingen zijn vrij dun.

ja he..

Godsdienst is de schakel tussen mensen en God. De verschillende godsdiensten zijn allen Ĺwegen naar Godĺ. Hun vorm is afhankelijk van plaats en tijd, maar allen hebben ze Godsrealisatie of Zelfverwerkelijking als uiterste doel.

We moeten geen nieuwe godsdiensten stichten, maar mensen terug brengen naar de kern van zijn of haar eigen godsdienst. "Als je christen bent, word een beter christen; als je moslim bent, word een betere moslim; als je hindoe bent, word een betere hindoe, als je boeddhist bent, word een betere boeddhist. Verwerkelijk je ware, innerlijke Zelf."

Het zoeken naar je ware aard is een ieder aangeboren. De vraag "Wie ben ik?" is de belangrijkste vraag die iemand zich stellen kan en het antwoord daarop, al of niet bewust, is bepalend voor je manier van leven. Uiteindelijk kom je terecht bij je ware, goddelijke kern. Deze manifesteert zich als de vijf menselijke waarden: waarheid, rechtschapenheid, vrede, liefde en geweldloosheid. Deze zijn ook terug te vinden in alle godsdiensten. De ene legt meer de nadruk hierop, een andere meer daarop. Maar allen hebben ze liefde als kern.

Er is geen een foute religie, maar vele foute belijders van de religie

****heterosexual VIKI**** 06-27-2005 12:37 AM

Klopt 100 procent.

Angeleyez 06-27-2005 08:42 AM

Namaste,

Ik heb ja gestemd. Ik heb interesse in religie.

Ik denk dat er meer is dan alleen de mens als hoogste "wezen".
Mijn mening is dat een ieder zelf kan bepalen welk geloof men belijdt.
Het blijft toch iets persoonlijks. Er zijn meer wegen die naar God leiden. Het gaat er meer om hoe je in je hart bent en minder welk geloof je aanhangt.

Angel

Nadeem 07-13-2005 07:38 AM

Ik intresseer me alleen in mijn eigen geloof en het Hindoe´sme, Islam omdat het mijn geloof van geboorte is..en het Hindoe´sme omdat DAT een onderdeel is van de Hindoestaanse cultuur EN omdat dat een prachtige religie is in mijn ogen...

Pyaarie20 07-20-2005 06:08 PM

Religie

Ja het geloof komt bij mij op nummer 1:

Ik ben hindoe en leef heel bewust: ga niet uit, rook niet, drink niet, ben veganist, doe iedere dag puja/yoga surya namaskar.

Ik zie het zo Bhagwan is je toekomst, daarom besteed ik er veel tijd/aandacht en energie aan. Wat voor de rest op de wereld gebeurd alle ellende, wordt veroorzaakt door de mens zelf. Ik probeer er het beste van te maken en vind veel steun bij Bhagwan.

Groetjes Lakshmi

Faya-kroitie 07-21-2005 07:47 AM

Re: Religie

Quote:

Originally posted by Pyaarie20

Ik ben hindoe en leef heel bewust: ga niet uit, rook niet, drink niet, ben veganist, doe iedere dag puja/yoga surya namaskar.

Ik zie het zo Bhagwan is je toekomst, daarom besteed ik er veel tijd/aandacht en energie aan. Wat voor de rest op de wereld gebeurd alle ellende, wordt veroorzaakt door de mens zelf. Ik probeer er het beste van te maken en vind veel steun bij Bhagwan.

Groetjes Lakshmi

Ik heb respect voor mensen die zeggen dat ze een geloof hebben en vooral daar naar leven.

Mag ik je een vraag stellen?
- Als je zo actief bent in je geloof heb je nog tijd om te werken zodat je inkomsten heb om voor je eigen te zorgen???

Hein 07-21-2005 07:52 AM

Quote:

Groetjes Lakshmi

Zijn dat de kenmerken van een goed hindoe en een heel bewust leven??
Mag ik je ook vragen hoe je Bhagwan als je toekomst ziet? What about je man, je kinderen je omgeving je maatschappij waar je je in begeeft.

MsLalkie 07-21-2005 08:58 AM

Quote:

Groetjes Lakshmi

Als jij vrede hebt met je huidige levenswijze is dat heel mooi. Ik zou het zelf niet kunnen. :oops: Klasse......

Ik beleef mij geloof op mijn manier. Ik wil ook genieten van het leven, lol maken. Daarbij ben ik wel bewust van goed en niet goed is in mijn ogen.

Hein 07-21-2005 09:01 AM

Quote:

Originally posted by MsLalkie+--><div class='quotetop'>QUOTE(MsLalkie)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-Pyaarie20
Quote:

Groetjes Lakshmi

Als jij vrede hebt met je huidige levenswijze is dat heel mooi. Ik zou het zelf niet kunnen. :oops: Klasse......

Ik beleef mij geloof op mijn manier. Ik wil ook genieten van het leven, lol maken. Daarbij ben ik wel bewust van goed en niet goed is in mijn ogen.[/b]
Is dat bij een niet gelovige dan anders???

MsLalkie 07-21-2005 09:02 AM

Quote:

Originally posted by Hein
Dat zeg ik niet. Ik probeer aan te geven dat ik niet helemaal aan mij geloof hoef te wijden om een goed mens te zijn.

Hein 07-21-2005 09:05 AM

Quote:

Originally posted by MsLalkie+--><div class='quotetop'>QUOTE(MsLalkie)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-Hein
Quote:

Dat zeg ik niet. Ik probeer aan te geven dat ik niet helemaal aan mij geloof hoef te wijden om een goed mens te zijn.[/b]

Ik zeg ook neit dat jij dat zegt
ik vroeg het me alleen af 8)

Faya-kroitie 07-21-2005 10:13 AM

Quote:

Originally posted by Hein+--><div class='quotetop'>QUOTE(Hein)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by MsLalkie@
<!--QuoteBegin-Hein

Quote:

Quote:

Dat zeg ik niet. Ik probeer aan te geven dat ik niet helemaal aan mij geloof hoef te wijden om een goed mens te zijn.

Ik zeg ook neit dat jij dat zegt
ik vroeg het me alleen af 8)[/b]
:laughing: ...............Gezelliggggggggggg.

Anand 07-21-2005 10:32 AM

Quote:

als je maar gelukkig bent 8)

ik rook en drink ook niet
dat vinden mensen raar

maar ik vind het zonde om mijn lichaam nog meer te vervuilen
ik vervuil hem al met pizza en cola :mrgreen:
en als je zoveel traint als ik kun je niet roken en drinken erbij
tenminste ik niet

Faya-kroitie 07-21-2005 10:36 AM

Quote:

Originally posted by Anand+--><div class='quotetop'>QUOTE(Anand)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-Pyaarie20
Quote:

als je maar gelukkig bent 8)

ik rook en drink ook niet
dat vinden mensen raar

maar ik vind het zonde om mijn lichaam nog meer te vervuilen
ik vervuil hem al met pizza en cola :mrgreen:
en als je zoveel traint als ik kun je niet roken en drinken erbij
tenminste ik niet[/b]
Dat is zijn wens niet. Zijn wens is Hindoe zijn.

Anand 07-21-2005 10:57 AM

Quote:

Originally posted by Faya-lobie
is Pyaarie een hij?
ik dacht een zij.........
ze heet Lakshmi

mischien is ze gelukkig met haar wens een hindoe te zijn
en niet uit te gaan enzo :)

Hein 07-21-2005 10:58 AM

Quote:

Quote:

<!--QuoteBegin-Faya-lobie
Quote:

is Pyaarie een hij?
ze heet Lakshmi

en niet uit te gaan enzo :)[/b]

Maar wat heeft dan haar wenst een hindoe te zijn met niet uit gaan te maken :think:

Anand 07-21-2005 11:04 AM

Quote:

Originally posted by Hein
Maar wat heeft dan haar wenst een hindoe te zijn met niet uit gaan te maken *:think:
mischien komt ze dan in de verleiding om met jongens mee te gaan
of te gaan drinken offzo
weet ik het :|

mischien kan ze daar zelf antwoord op geven waarom ze niet uitgaat

Hein 07-21-2005 11:06 AM

Quote:

Quote:

<!--QuoteBegin-Hein
Quote:

Maar wat heeft dan haar wenst een hindoe te zijn met niet uit gaan te maken *:think:
of te gaan drinken offzo

mischien kan ze daar zelf antwoord op geven waarom ze niet uitgaat[/b]

Ja heb het ook gevraagd ben benieuwd ja

maar als je een sterk persoonlijkheid bent zal je die verleidingen ook kunnen weerstaan toch 8)

Faya-kroitie 07-21-2005 11:39 AM

Quote:

Quote:

Quote:

Originally posted by Anand@
<!--QuoteBegin-Hein

Quote:

Quote:

of te gaan drinken offzo

mischien kan ze daar zelf antwoord op geven waarom ze niet uitgaat

Ja heb het ook gevraagd ben benieuwd ja

maar als je een sterk persoonlijkheid bent zal je die verleidingen ook kunnen weerstaan toch 8)[/b]
ze heeft geen visum van pa en ma :lol:

Anand 07-21-2005 12:08 PM

Quote:

Originally posted by Faya-lobie
ze heeft geen visum van pa en ma :lol:
mischien wil ze zelf niet uitgaan
maar ze is nu online

Quote:

Originally posted by romeo
dus omin keer bekeken ( meer dan 20x) en mensen zijn te lui om op ja of nee te stemmen. Moeilijke vraag noh :shiftt:
ik heb gereageert foofur skatjuh... :lol:

hoe ali masi het ook zegt: wat is ur aan du hand romeouh... we gaan die dinguh samuh makuh :lol:

Pyaarie20 07-22-2005 07:42 PM

Quote:

Originally posted by Faya-lobie+--><div class='quotetop'>QUOTE(Faya-lobie)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-Pyaarie20
Quote:

Groetjes Lakshmi

Ik heb respect voor mensen die zeggen dat ze een geloof hebben en vooral daar naar leven.

Mag ik je een vraag stellen?
- Als je zo actief bent in je geloof heb je nog tijd om te werken zodat je inkomsten heb om voor je eigen te zorgen???[/b]

Ja hoor ik werk gewoon 4 dagen per week en ik ga 1 dag per week naar school. Ik sta wel iedere dag 5 uur op, om Puja te doen:)

Groetjes van Lakshmi

Pyaarie20 07-22-2005 07:45 PM

Quote:

Quote:

<!--QuoteBegin-Pyaarie20
Quote:

Groetjes Lakshmi

Zijn dat de kenmerken van een goed hindoe en een heel bewust leven??
Mag ik je ook vragen hoe je Bhagwan als je toekomst ziet? What about je man, je kinderen je omgeving je maatschappij waar je je in begeeft.[/b]

Ik bedoel hiermee, dat we allemaal uiteindelijk deze wereld gaan verlaten, dan laat je alles achter je en dan ga je naar Bhagwan uiteindelijk. Natuurlijk wil ik ook een man/kinderen en ik geniet ook wel van me leven en ben erg gelukkig hoor. :)

Groetjes Lakshmi

Pyaarie20 07-22-2005 07:49 PM

Quote:

Quote:

Quote:

Originally posted by Anand@
<!--QuoteBegin-Faya-lobie

Quote:

Quote:

is Pyaarie een hij?
ze heet Lakshmi

en niet uit te gaan enzo :)

Maar wat heeft dan haar wenst een hindoe te zijn met niet uit gaan te maken :think:[/b]
Kijk de reden dat ik niet uit ga is mijn eigen keuze. Ik kan er niet tegen als mensen dronken zijn en me lastig vallen. Ik ben voorheen wel een aantal keren geweest maar had het al snel gezien. Ruzies, dronken mensen ze kunnen wat ik je drankje gooien, rooklucht. En ik slaap altijd vroeg. Ik ben gewoon geen type om uit te gaan, ik zoek deze problemen liever niet hoor. Ik hoor daar niet thuis.

Maar ik geniet wel, gewoon naar familie of eens naar de bios. Dit is mijn levensvisie en de mensn die uit willen gaan moeten dat gewoon doen

Groetjes Lakshmi

Anand 07-23-2005 08:46 AM

Quote:

Kijk de reden dat ik niet uit ga is mijn eigen keuze. Ik kan er niet tegen als mensen dronken zijn en me lastig vallen. Ik ben voorheen wel een aantal keren geweest maar had het al snel gezien. Ruzies, dronken mensen ze kunnen wat ik je drankje gooien, rooklucht. En ik slaap altijd vroeg. Ik ben gewoon geen type om uit te gaan, ik zoek deze problemen liever niet hoor. Ik hoor daar niet thuis.

Maar ik geniet wel, gewoon naar familie of eens naar de bios. Dit is mijn levensvisie en de mensn die uit willen gaan moeten dat gewoon doen

Groetjes Lakshmi

gelijk heb je
gewoon doen wat je zelf wil

nog 1 vraag:
waarom gebruik je zulke grote letters :shock:

All times are GMT. The time now is 01:11 AM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved