Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Algemeen Forum (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Ben jij geinteresseerd in religie? (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=911)

Tranga 02-27-2006 04:36 PM

Quote:

Originally posted by profiel+--><div class='quotetop'>QUOTE(profiel)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-Tranga
Quote:

Ik twijfel aan die \"perfecte\" recitatie.. en ik vraag me af of als een andere woord op die \"perfecte\" manier wordt uitgesproken, wat de trillingen dan doen......
Ja daar heb je een punt...vandaar dat je met het onderzoek het woordje aum omzetten in beeld....dan verschijnt de sri yantra.[/b]
Ik ben oko heel erg benieuwd naar dat "omzetten", hoe dat in zijn werk gaat... ik heb ook weleens gehoord dat bij deze omzetting de swastika verschijnt... weet jij hoe dat in zijn werk gaat?

profiel 02-27-2006 04:41 PM

Quote:

Originally posted by Tranga+--><div class='quotetop'>QUOTE(Tranga)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by profiel@
<!--QuoteBegin-Tranga

Quote:

Quote:

Ik twijfel aan die \"perfecte\" recitatie.. en ik vraag me af of als een andere woord op die \"perfecte\" manier wordt uitgesproken, wat de trillingen dan doen......

Ja daar heb je een punt...vandaar dat je met het onderzoek het woordje aum omzetten in beeld....dan verschijnt de sri yantra.

Ik ben oko heel erg benieuwd naar dat "omzetten", hoe dat in zijn werk gaat... ik heb ook weleens gehoord dat bij deze omzetting de swastika verschijnt... weet jij hoe dat in zijn werk gaat?[/b]
Nee ik zou het niet weten....om 1 of ander manier hebben ze instrumenten waarin ze geluid kunnen omzetten in beeld......bijv zeg auto dan verschijnt er auto.....alleen hier is er sprake van de taal nederlands dus of het werkt denk ik niet.......het sanskriet is de taal van de goden voor ons dus vandaar!

MsLalkie 02-27-2006 06:39 PM

Quote:

Originally posted by Tantric Pandit
Alle religiŽen zullen vast een kern hebben van dat wat altijd was (universele waarden). Maar het Hindoeisme, of beter gezegd Sanatan Dharm voldoet daar inhoudelijk het meest aan.
Op basis waarvan doe je die uitspraak?

Tranga 02-28-2006 01:17 PM

Quote:

Originally posted by MsLalkie+--><div class='quotetop'>QUOTE(MsLalkie)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-Tantric Pandit
Quote:

Alle religiŽen zullen vast een kern hebben van dat wat altijd was (universele waarden). Maar het Hindoeisme, of beter gezegd Sanatan Dharm voldoet daar inhoudelijk het meest aan.
Op basis waarvan doe je die uitspraak?[/b]
Ik denk dat het komt omdat zijn wieg bij een hindu thuis stond :idea:
Hier heeft TP nog niet op geantwoord namelijik.... maar dit is wat ik denk....

Tranga 02-28-2006 01:18 PM

Quote:

Originally posted by profiel+--><div class='quotetop'>QUOTE(profiel)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by Tranga+--><div class='quotetop'>QUOTE(Tranga)
Quote:

<!--QuoteBegin-profiel
Quote:

@
<!--QuoteBegin-Tranga

Quote:

Quote:

Ja daar heb je een punt...vandaar dat je met het onderzoek het woordje aum omzetten in beeld....dan verschijnt de sri yantra.

Ik ben oko heel erg benieuwd naar dat "omzetten", hoe dat in zijn werk gaat... ik heb ook weleens gehoord dat bij deze omzetting de swastika verschijnt... weet jij hoe dat in zijn werk gaat?[/b]
Nee ik zou het niet weten....om 1 of ander manier hebben ze instrumenten waarin ze geluid kunnen omzetten in beeld......bijv zeg auto dan verschijnt er auto.....alleen hier is er sprake van de taal nederlands dus of het werkt denk ik niet.......het sanskriet is de taal van de goden voor ons dus vandaar![/b][/quote]

Het is dus gedefinieerd? Dan had dus ook de swastika gedefinieerd worden :idea:

Nadeem 03-03-2006 05:10 PM

ik intresseer me in het Hindoeisme en de Islam...omdat dat eigenlijk de achtergrond is van het Hindoestaanse cultuur...en omdat het 2 prachtige geloven zijn...

Tantric Pandit 03-04-2006 10:53 PM

Quote:

Originally posted by Tranga+--><div class='quotetop'>QUOTE(Tranga)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by MsLalkie@
<!--QuoteBegin-Tantric Pandit

Quote:

Quote:

Op basis waarvan doe je die uitspraak?
Ik denk dat het komt omdat zijn wieg bij een hindu thuis stond :idea:
Hier heeft TP nog niet op geantwoord namelijik.... maar dit is wat ik denk....[/b]
Als Hindoe voor jou betekent, dat ik genetisch een "Hindoe" zou moeten zijn, ga ik je geen gelijk geven. Ik ben niet bevooroordeeld geweest in mijn jeugd om express richting een bepaalde stroming te trekken.

Logica makes sense, zeggen ze weleens. Op basis daarvan heb ik bovenstaande uitspraak gedaan. :idea:

03-05-2006 01:53 PM

Quote:

Originally posted by Nadeem
ik intresseer me in het Hindoeisme en de Islam...omdat dat eigenlijk de achtergrond is van het Hindoestaanse cultuur...en omdat het 2 prachtige geloven zijn...
Wat? Hoe bedoel je dat? Ik zie niet hoe o.a. de Islam de achtergrond is van het Hindoestaanse cultuur.

Tantric Pandit 03-07-2006 11:34 AM

Vanuit India hebben Islam en Hindoeisme veel trekken "uit" en "van" elkaar. Vergis je niet dat het vroeger allemaal naast elkaar kon bestaan. Hoe de wereld er nu uitziet, is inderdaad vaak anders.

~Mizzy~ 03-07-2006 01:05 PM

Quote:

Originally posted by Tantric Pandit
Vergis je niet dat het vroeger allemaal naast elkaar kon bestaan.
Vroeger? Kan allemaal nog steeds hoor :roll:

All times are GMT. The time now is 11:17 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved