Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Algemeen Forum (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Ben jij geinteresseerd in religie? (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=911)

profiel 02-27-2006 02:46 PM

Ik denk dat als we de boeken erop naslaan en zeer specifieke en algemene onderzoek gaan doen...dat het hindoeisme zeker het beste zal voldoen.....in geen 1 geloof kan men zoveel wetenschapelijk staven als vanuit het hindoeisme. Daarnaast is er in het hindoeisme veel vijheid...dus als men niet geloof in bijv shiva...maar doet wel japa om namah shivaya...zal toch de effect met deze mantra voelen....dit is maar een voorbeeld.

Tranga 02-27-2006 03:02 PM

Ik neem aan dat de Bijbel en de Koran ook onderzocht worden?

profiel 02-27-2006 04:11 PM

Quote:

Originally posted by Tranga
Ik neem aan dat de Bijbel en de Koran ook onderzocht worden?
Laat me een contreet antwoord geven.

Men had eens het effect van het woordje AUM in perfecte recitatie onderzocht....in deze onderdelen; De tijd waarin deze toon voortbeweegt.
De trillingen die het woord veroorzaakte externe en intern....en het woord aum omzetten in beeld.

De tijd weet ik niet meer...maar dat was enorm snel...miljoenen kilom. per seconde..

de trillingen waren extern zo krachtig dat als je dit zo reciteerd in je huis dat de muren zouden kunnen gaan scheuren....intern had het effect op ons gehele zenuwstelsel.

Het woord aum in beeld omzetten gaf een tekening van de SRI YANTRA. die natuurlijk ook de creatie voorstelt.

Tranga 02-27-2006 04:18 PM

Zijn deze trillingen niet afhankelijk van degene die het uitspreekt?
Uiteindelijk veroorzaken wij deze trillingen.. omdat het simpelweg wij zijn die AUM uitspreken.....

profiel 02-27-2006 04:25 PM

Quote:

Zijn deze trillingen niet afhankelijk van degene die het uitspreekt?
Uiteindelijk veroorzaken wij deze trillingen.. omdat het simpelweg wij zijn die AUM uitspreken.....

Ja dat zeg ik toch ook ....onderzocht bij perfecte recitatie.

Maar het was een concreet voorbeeld van een onderzoek.
Dus uit zon een klein onderzoek kan je al zowat een kwart van de vedas puraans en tantra geschriften als een waarheid aannemen...vanuit wetenschapelijk oogpunt....vanuit daar kijken we nu uit!

02-27-2006 04:26 PM

Perfecte recitatie dat zich leent voor een wetenschappelijk onderzoek?
Zeker ook op google te vinden?

profiel 02-27-2006 04:31 PM

Quote:

Originally posted by Prashant
Perfecte recitatie dat zich leent voor een wetenschappelijk onderzoek?
Zeker ook op google te vinden?

Lees even de gehele topic dan is het misschien wat duidelijker.
Misschien kan je het op google vinden maar dat weet ik niet.....zoek jy het even uit....ik heb het ergens anders vandaan.....trouwens het was in zwitserland volgens mij verricht, het onderzoek.

Tranga 02-27-2006 04:31 PM

Ik twijfel aan die "perfecte" recitatie.. en ik vraag me af of als een andere woord op die "perfecte" manier wordt uitgesproken, wat de trillingen dan doen......

02-27-2006 04:34 PM

Tsjah, het heeft weinig zin te discussiėren over een vaag onderzoek wat momenteel geen poten heeft..., denk ik.

profiel 02-27-2006 04:34 PM

Quote:

Ik twijfel aan die \"perfecte\" recitatie.. en ik vraag me af of als een andere woord op die \"perfecte\" manier wordt uitgesproken, wat de trillingen dan doen......
Ja daar heb je een punt...vandaar dat je met het onderzoek het woordje aum omzetten in beeld....dan verschijnt de sri yantra.

All times are GMT. The time now is 10:06 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved