Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Religie & Spiritualiteit (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Baby in moer geboren (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=2666)

~Sharveena~ 02-27-2007 11:00 AM

Baby in moer geboren

Wat houdt dat precies in? En waarom mag de vader het kindje dan voor een periode niet zien?

Wie weet het?

*Star* 02-27-2007 03:24 PM

bedoel je mul?

...malai 02-27-2007 04:49 PM

Ik vind het altijd zo erg voor die vaders, ik zou het niet kunnen als ik papa zou zijn geworden om dan mn kind een maand niet te zien of vast te houden.

Pandit Attry 02-28-2007 06:51 AM

De vader mag het kind voor een periode van 27 dagen niet zien, indien het kind in mula is geboren. Na 27 dagen kondigt dezelfde sterrenconstellatie (Nakshatra) weer aan, en kan een puja worden gedaan om de mula-dosa weg te halen. Daarna mag de vader het kind als eerste via een spiegeling zien (spiegelbeeld van het kind via een thaali wat met olie is bedekt).

Vijf van de 27 Nakshatra´s worden als de mula-groep genoemd en vijf als de pancak-groep. Wordt iemand geboren in de mula-groep dan wordt dit ongunstig gezien m.b.t. de geestelijke ontwikkeling van het kind. Bij pancak gaat het om het moment van overlijden. Indien iemand overlijdt in pancak, dan volgen er meer overlijdens binnen de familie. Zo wordt er gedacht.

Boerhiya 03-02-2007 09:04 AM

Een sterke goede pandiet kan de moel ook op zich nemen en vernietigen als je hem een ring of ketting geeft van goud.

03-05-2007 10:27 AM

mul

ram ram

maybe is het een heel stomme vraag, maar ik had nooit eerder hiervan gehoord.

Maar meestal is de vader ook bij de bevalling aanwezig, en stel als je niet weet dat je baby in mul geboren is? wat dan? en is dat een bepaalde periode? of tijd? hoe moet ik het eigenlijk zien?

ram ram

Sarasvatie

Mahesh 03-05-2007 04:11 PM

Aum Namah Shivaaya

Quote:

Originally posted by Boerhiya
Een sterke goede pandiet kan de moel ook op zich nemen en vernietigen als je hem een ring of ketting geeft van goud.
Ik vraag me af of dit echt zo is????? :roll:
Dit zou betekenen dat karma, overdraagbaar zou zijn..........

Het levert wel veel goud op! :lol: :lol: :lol:

Mahesh 03-05-2007 04:16 PM

Re: mul

Aum Namah Shivaaya

Quote:

Originally posted by sarasvatie
ram ram *

maybe is het een heel stomme vraag, maar ik had nooit eerder hiervan gehoord.

Maar meestal is de vader ook bij de bevalling aanwezig, en stel als je niet weet dat je baby in mul geboren is? wat dan? en is dat een bepaalde periode? of tijd? hoe moet ik het eigenlijk zien?

ram ram

Sarasvatie

Dit is inderdaad een vaste periode, die ook van te voren uitgezocht kan worden.

Sexy Shanti 03-06-2007 03:34 PM

Ik vind dat mol zo een bijgeloof. Sorry hoor. Als ik ooit een kind krijg, dan bel ik geen enkele pandit. Wat ik hier zo om heen hoor is iedere pasgeborene 9 van 10 keer in mol geboren.

Boerhiya 03-07-2007 06:15 PM

karma kan niet overgedragen worden maar kan wel veranderd worden met behulp van andere, bv. een sterke goede pandiet.

All times are GMT. The time now is 05:35 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved