Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten & TV (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Vrouw als lustobject, Seksualisering vd samenleving!!!!!!!!! (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=2657)

Moonwalker 02-22-2007 11:36 AM

Vrouw als lustobject, Seksualisering vd samenleving!!!!!!!!!

Bron Metro woensdag 21 februari 2007:

Media ( tv, bladen, videogame, clips )zet jonge vrouwen neer als lustobject. Gevolg fysieke en mentale ontwikkeling van meisjes leidt schade. ( Onderzoek American Psychological Association eveneens bekracht door hoogleraar Willy Jansen Universiteit Nijmegen).

Vb van seksualisering:

Jonge popsterren kleeden als lustobjecht
Strings voor 7 tot 10 jarige meisjes
Volwassen modellen gekleed als jonge meiden

Er is sprake van seksualisering wanneer een persoon alleen beoordeeld wordt op basis van zijn of haar seksuele aantrekkelijkheid. Dit kan leiden tot ontevredenheid over het eigen lichaam, depressie en eetstoornis. En de ontwikkeling komt in gevaar.

Bollywood heeft de laatste jaren eveneens hieraan meegedragen.

Talk to me about this kalyoug thing.

Ooooooooooooooooooooooooooooommmmmmmmmmmmmm

A.J. 02-22-2007 11:47 AM

Hahaha geweldige trend "Seksualisering"!

Alles in de zin van seksualisering dat als dwang naar voren wordt gebracht is in mijn ogen verkeerd en taboe.

Seksualisering in de zin dat vrouwen eigen keuzes maken om zich op die manieren te tentoonstellen ligt uiteindelijk in hun vrijheid en hun keuze van expressie. Dat er een markt omheen wordt gecreeerd is logisch.

Bollywood...my god...ene kant een liberalisering ten opzichte van de orthodoxe en hypocriete denkwijze, en aan de andere kant, toch "vrij" maar toch weer beperkt! Om van te kotsen..that's way i'm anti-bolly

*Star* 02-22-2007 01:52 PM

Re: Vrouw als lustobject, Seksualisering vd samenleving!!!!!

Quote:

Originally posted by Moonwalker
Bron Metro woensdag 21 februari 2007:

Strings voor 7 tot 10 jarige meisjes
Volwassen modellen gekleed als jonge meiden

Er is sprake van seksualisering wanneer een persoon alleen beoordeeld wordt op basis van zijn of haar seksuele aantrekkelijkheid. Dit kan leiden tot ontevredenheid over het eigen lichaam, depressie en eetstoornis. En de ontwikkeling komt in gevaar.

Bollywood heeft de laatste jaren eveneens hieraan meegedragen.

Talk to me about this kalyoug thing.

Ooooooooooooooooooooooooooooommmmmmmmmmmmmm

strings voor jongeren gaat inderdaad te ver, waar verkopen ze die? Ligt weer aan de ouders. Ik zou dat nooit toestaan.

Dit is er nou eenmaal, ontevredenheid over eigen lichaam heeft iedereen wel. Ook de heren.

Niet de laaste jaren, oudere vrouwen zie je ook met saritopjes net onder hun borsten (altijd zo geweest). Een stuk open buik en vervolgens een lange rok. Slaat ook nergens op zeg.

Mangolassi 02-23-2007 05:29 PM

Dadelijk wordt de wettelijke grens om seks met iemand te hebben verlaagd naar 12. :?

Nadeem 02-25-2007 06:55 PM

Best jammer, want nu kunnen vrouwen zichzelf meestal niet meer waarderen...zelfvertrouwen gaat omlaag...

Boerhiya 03-02-2007 09:10 AM

Je hebt gelijk. Het is soms echt heel erg als ik met mijn kleinkinderen bijvoorbeeld rustig tv te kijken ben en dan komen dergelijke scenes. Ook mogen ze van mij geen muziekzenders meer kijken. Het is behoorlijk schandalig en vreselijk wat er allemaal vertoont word. Ook indiase films gaan ook zo doen, het is echt jammer.

~Mizzy~ 03-02-2007 12:05 PM

Ben het eens met Boerhiya ..

Op een of ander reden schaam ik me kapot als een bollywoodfilm zulke dingen vertoont in de film. :?

*Star* 03-02-2007 12:56 PM

Kijk dat van bollywoodfilms zat er al aan te komen, ik denk dat Bipasha haar steentje hierbij heeft meegedragen.

Ben het ermee eens van depressies en eetstoornissen. Wie zegt dat een vrouw sexy is als zij zo min mogelijk aan heeft?

Daardoor krijgen tieners steeds minder zelfvertouwen. Ook het volwassen worden, althans het gevoel hiervan gaat hiermee gekoppeld. Meiden kleden zich steeds vrouwelijker vanaf hun 13e, zien er rijper uit voor het mannelijk geslacht en komen al gauw in verkeerde handen terecht. verkeerde aandacht.

A.J. 03-02-2007 02:30 PM

Quote:

Originally posted by *Star*
Kijk dat van bollywoodfilms zat er al aan te komen, ik denk dat Bipasha haar steentje hierbij heeft meegedragen. *

Ben het ermee eens van depressies en eetstoornissen. Wie zegt dat een vrouw sexy is als zij zo min mogelijk aan heeft?

Daardoor krijgen tieners steeds minder zelfvertouwen. Ook het volwassen worden, althans het gevoel hiervan gaat hiermee gekoppeld. Meiden kleden zich steeds vrouwelijker vanaf hun 13e, zien er rijper uit voor het mannelijk geslacht en komen al gauw in verkeerde handen terecht. verkeerde aandacht.

Bad influences, als ouder moet je daar optreden. Anders verpest je je kind.

03-05-2007 07:49 AM

wat is het nut van strings eigelijk :S
ik begrijp nog steeds nie waar die dingen goed voor zijn..... :?

All times are GMT. The time now is 08:48 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved