Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Filosofisch (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=107)
-   -   "TE" religieus zijn........ KAN DAT? (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=6471)

Winand 09-19-2004 03:24 PM

"TE" religieus zijn........ KAN DAT?

Ken je mensen die "te" gelovig/religieus/vegetarisch zijn?

Kan iemand uberhaubt "te" gelovig/religieus/etc zijn?

imported_MiKe 09-19-2004 03:44 PM

Re: "TE" religieus zijn........ KAN DAT?

Quote:

Originally Posted by Winand

Ja

Quote:

Op zich niet, zelf maak ik denk ik wel een soort van onderscheid tot normaal beleven en extremisme... als het schadelijke gevolgen voor jezelf of anderen zou kunnen hebben zou ik dat classificeren als "te",

San 09-20-2004 09:28 AM

Een hele grote JA. Wat ik dan jammer vind is dat mensen zich dan ook gelijk belangrijker vinden als een ander.

BonBonnetje 09-20-2004 11:17 AM

De vraag hierbij snel is ' Wat is TE??'

ik denk dat ieder moet doen wat hij of zij wilt... wat betreft vegetarisch of geloof.. wat het in mijn ogen te maakt is dat je ermee tekoop staat en van alle daken af loopt te schreeuwen.. als je zoiets wilt doen doe het dan vanuit je eigen overutiging en niet om het een ander te laten zien..

imported_AN 09-20-2004 11:38 AM

Ik heb er niet zoveel problemen mee als mensen religieus zijn, dus kunnen ze in mijn ogen ook niet Te religieus zijn.
Ik vind dat een ieder voor zichzelf moet bepalen wat voor rol religie voor hem of haar speelt, en in hoeverre ze die religie een plaats in hun leven geven. Dat is in elke situatie anders.
Waar ik wel problemen mee heb, is wanneer mensen neerkijken op andere mensen, bijvoorbeeld doordat ze vinden dat de ander niet religieus genoeg is, of omdat ze vinden dat mensen hun religie uiten, of geloven op een manier waar zij niet achter staan. Live and let live...

Varsham 09-20-2004 12:28 PM

Mensen zijn niet te religieus, als ze gewoon hunzelf blijven. Maar zodra ze echt ermee gaan showen van kijk naar mij ik ben vegetarier en ik doe dit en dat dan heb ik ook zoiets van doe even normaal. Iedereen moet zelf beslissen waar hij/zij voor staat en dat er dan mensen zijn die zich automatisch hoger zien dan de rest is verkeerd. Dan hebben ze 1 ding binnen de religie niet goed geleerd. Dat is dat elk mens gelijk is!!!

Chandra 09-23-2004 01:10 PM

Quote:

Ja

Quote:

Nee, is je eigen zoektocht naar God. Bepaal je zelf

the devil 09-24-2004 04:58 PM

Quote:

Originally Posted by San
Een hele grote JA. Wat ik dan jammer vind is dat mensen zich dan ook gelijk belangrijker vinden als een ander.

aaaaaaaii mang
en er zijn heeeel veeeel van zulke mensen.
ik vind ze gewoon zielig........

imported_Sonko 09-24-2004 11:28 PM

Quote:

Originally Posted by Dna

Ja

Nee, is je eigen zoektocht naar God. Bepaal je zelf

eh..je spreekt jezelf tegen, je kent wel mensen die "te..." zijn maar je vind ook dat je eigenlijk nooit "te..." kan zijn..ik vind zelf dat je wel mensen hebt die te gelovig zijn...om maar een voorbeeld te geven: djihaad vind ik dus echt slecht..mensen die echt serieus geloven die zijn dus bereid een djihaad te gaan voeren terwijl ze als ze echt goed nadenken misschien zelf ook snappen dat God vast niet wil dat er mensen uitgemoord worden alleen omdat ze anders denken. Maar het vegetarische dinges heeft daar niks mee te maken natuurlijk...daar heb ik ook geen problemen mee ofzo...van mij mag iedereen geloven wat ie wil als je maar over de gevolgen van je acties nadenkt.

Chandra 09-25-2004 02:49 PM

Quote:

Originally Posted by Sonko

eh..je spreekt jezelf tegen, je kent wel mensen die "te..." zijn maar je vind ook dat je eigenlijk nooit "te..." kan zijn..ik vind zelf dat je wel mensen hebt die te gelovig zijn...om maar een voorbeeld te geven: djihaad vind ik dus echt slecht..mensen die echt serieus geloven die zijn dus bereid een djihaad te gaan voeren terwijl ze als ze echt goed nadenken misschien zelf ook snappen dat God vast niet wil dat er mensen uitgemoord worden alleen omdat ze anders denken. Maar het vegetarische dinges heeft daar niks mee te maken natuurlijk...daar heb ik ook geen problemen mee ofzo...van mij mag iedereen geloven wat ie wil als je maar over de gevolgen van je acties nadenkt.

Ik bedoelde dus eigenlijk, ik ken mensen die veg zijn.
Ik denk niet dat er mensen zijn die te gelovig zijn. En ja er is een verschil tussen veg zijn en mensen uitmoorden zogenaamd in de naam van God.

All times are GMT. The time now is 04:10 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved