Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Sport (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Waarom doen Hindoestanen zo weinig aan sport? (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=2188)

11-15-2006 07:27 PM

[quote]Originally posted by ~Mizzy~+--><div class='quotetop'>QUOTE(~Mizzy~)</div>[quote]
Quote:

Originally posted by BHooT+--><div class='quotetop'>QUOTE(BHooT)
[quote][quote]Originally posted by ~Mizzy~
[b]<!--QuoteBegin-Raj.G
@
[b]<!--QuoteBegin-~Mizzy~

[b]Dik zijn of mollig zijn hoeft niet pers

~Mizzy~ 11-15-2006 07:41 PM

Is goed ... :D

11-16-2006 10:28 AM

Re: Waarom doen Hindoestanen zo weinig aan sport?

[quote]
Quote:

Ps. tip voor een nieuwe topic: waarom zijn hindoestanen zo slecht in de Nederlandse taal? :wink:
Goede tip! Waarom open jij hem dan niet? :D

Ik zou het zelf wel willen doen, maar voel me belemmerd, nu het jou idee is. :oops:

Ik maak teveel fouten yaar, doe jij! doe jij! doe jij! :oops: :oops: :oops:

11-16-2006 10:29 AM

[quote]Originally posted by ~Mizzy~
[b]Dik zijn of mollig zijn hoeft niet pers

knuffeltje 11-28-2006 01:11 AM

Quote:

Originally posted by Elmo
Ik kom fitness inderdaad veel tegen, maar zijn er ook mensen die toevallig aan Oosterse sporten doen in de richting van martial arts? Ikzelf doe dit al sinds mijn 7e en ik heb er nog steeds heel veel plezier in. Bij ons in de sportschool is het echt heel gemengd wat afkomst betreft. Toevallig zitten er *niet zo veel hindoestanen bij ons maar eigenlijk van alles wat. *

Als het goed is kun je door gezonde beweging juist veel beter ontspannen. Ik voel me veel beter in m'n vel als ik regelmatig sport en datzelfde hoor ik van meer mensen

Uhmm telt dans ook als sport

Ik heb ooit aan martial sport gedaan, alleen ik heb er een tick aan overgehouden.. probeer er vanaf te komen juist... maar Ik probeer nu cardio en fitness te doen en als het mooi weer is te gaan joggen. Van sporten krijg je juist energie. Moeheid komt pas later dan kan je veel beter slapen.
Trouwens ik vind juist dat de gemiddelde hindustaan kwa verzorging er steeds beter uit is gaan zien. Maar dat is een persoonlijke mening
.

Dharwin 11-28-2006 01:29 PM

Hmm wel grappig allemaal, maar wat vinden jullie dan van wat er eerder werd gestate door ik dacht Hein (ben te lui om terug te kijke :P) Van, dat er niet/nauwelijks een aantal hindoestanen meedoen aan sport op topniveau? Wat zou de reden hierachter zijn? Zou het met cultuur te maken hebben dat als je je zelf uit in een sport dat het meer bedoeld is voor recreatie of hebben hindoestanen gewoon niet de genen / wilskracht er voor of boeit het ze gewoon niet omdat er geen geld in zit als je het half"assed" doet?

Ook wel leuk dat bijvoorbeeld een land als India zo veel mensen heeft, (ook al is 60% arm) en dat er zo weinig representives zijn op olympische spelen oid?.. Er zijn wel een paar toppers maar.. die horen ook niet bepaald bij de top..

Hein 11-28-2006 05:44 PM

Quote:

Originally posted by Dharwin
Hmm wel grappig allemaal, maar wat vinden jullie dan van wat er eerder werd gestate door ik dacht Hein (ben te lui om terug te kijke :P) Van, dat er niet/nauwelijks een aantal hindoestanen meedoen aan sport op topniveau? Wat zou de reden hierachter zijn? Zou het met cultuur te maken hebben dat als je je zelf uit in een sport dat het meer bedoeld is voor recreatie of hebben hindoestanen gewoon niet de genen / wilskracht er voor of boeit het ze gewoon niet omdat er geen geld in zit als je het half\"assed\" doet? *

Ook wel leuk dat bijvoorbeeld een land als India zo veel mensen heeft, (ook al is 60% arm) en dat er zo weinig representives zijn op olympische spelen oid?.. Er zijn wel een paar toppers maar.. die horen ook niet bepaald bij de top..

Zijn idd mijn woorden 8)

En in mijn ogen is het heel simpel te verklaren. Een voornaamste reden is dat de naaste omgeving van een Hindoestaan niet achter een carriere als topsporter staat....ze hebben liever dat hun kind universitair afgestudeerd is en een carriere als arts, advocaat etc begint.

Faya-kroitie 11-28-2006 05:57 PM

Ik heb een poging gewaagd om top sporter te worden, maar kwam jaren later achter dat ik de eigenschappen en kwaliteiten ervoor niet bezit.

Veel hindoestanen doen aan sport !!! Iemand die de gave voor heeft, hoef niet lang te wachten om uit te breken. Hij/zij wordt al ontdekt voor zijn vijftiende jaar of eerder zelfs. Ondanks er geen onderzoek hiernaar is verricht, heb ik de neiging om te zeggen dat wij hinds de relevante eigenschappen niet bezitten om de top te bereiken.

Hein 11-28-2006 06:27 PM

Quote:

Originally posted by JB-007
Ik heb een poging gewaagd om top sporter te worden, maar kwam jaren later achter dat ik de eigenschappen en kwaliteiten ervoor niet bezit.

Veel hindoestanen doen aan sport !!! Iemand die de gave voor heeft, hoef niet lang te wachten om uit te breken. Hij/zij wordt al ontdekt voor zijn vijftiende jaar of eerder zelfs. Ondanks er geen onderzoek hiernaar is verricht, heb ik de neiging om te zeggen dat wij hinds de relevante eigenschappen niet bezitten om de top te bereiken.

Is het onze life style dat de das om doet? want ik ben van mening dat we juist wel de eigenschappen ervoor hebben wij zijn vooruit strevend en ondernemend :idea: en de kwaliteit heb je wel degelijk als je maar samen met je naaste omgeving er ook 100% achter sta in wat je wilt bereiken!

Laten we wel voorop stellen dat je niet zomaar een topsporter wordt, de kans om ontdekt te worden is ook zeer klein al heb je veel kwaliteiten voor je 10de. Het is en samenhang van geluk (op de juiste plek bij de juiste mensen) en doorzettingsvermogen...

Onze ouders willen niet dat wij die onzekere wereld van topsport bewandelen maar het als recreatie sport naast ons studie doen...dat is een wat zekere pad die toekomst biedt.

Faya-kroitie 11-28-2006 06:36 PM

Ik denk dat elke ouder een zoon zou willen hebben ala Maradonna, ronaldinho, Ronaldo, Romario, cruijff, kluivert, bergkamp, Pele , Zidane en ga maar even door (even bij voetbal te blijven).

Er zijn genoeg vaders die hun volle medewerking geven zodat zoontje een topvoetballer kan worden. Helaas zit het niet in bij de jongens.

Wat betreft ontdekt worden, dat komt automatisch als je goed ben. Kijk eens naar de creoolse voetballers.

BTW: De creoolse voetballers hebben minder steun van hun vaders, want die zijn er meestal niet in huis.

All times are GMT. The time now is 11:04 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved