Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Algemeen Forum (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Nederlands moet je overal spreken? (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=592)

Moergie 01-17-2005 10:30 AM

Nederlands moet je overal spreken?

Een discussie op tv.

Het begon met de stelling dat op school Nederlands gesproken moet worden, ook op het schoolplein en kantine. Waar ik het wel mee eens ben.
Maar sommige vonden dat je ook bv in de tram Nederlands moest spreken. Hij vond het vreselijk irritant (hij begreep nl niet waar het over ging) dat als er bv 2 mensen voor hem zitten en marokaans of surinaams praten. Ook thuis moeten allochtonen maar Nederlands praten ipv eigen taal, want Nederlands is de moedertaal van de 2de en 3de generatie.

Wat vinden jullie van zo een argument?

Tomasson 01-17-2005 10:36 AM

Re: Nederlands moet je overal spreken?

Quote:

Originally posted by Moergie
Een discussie op tv.

Het begon met de stelling dat op school Nederlands gesproken moet worden, ook op het schoolplein en kantine. Waar ik het wel mee eens ben.
Maar sommige vonden dat je ook bv in de tram Nederlands moest spreken. Hij vond het vreselijk irritant (hij begreep nl niet waar het over ging) dat als er bv 2 mensen voor hem zitten en marokaans of surinaams praten. Ook thuis moeten allochtonen maar Nederlands praten ipv eigen taal, want Nederlands is de moedertaal van de 2de en 3de generatie.

Wat vinden jullie van zo een argument?

Ja daaaag!
Waarom moeten ze zonodig weten waar anderen in de tram over praten? Waarom willen ze meeluisteren?

01-17-2005 10:45 AM

In de klas hoort Nederlands gesproken te worden, voor de rest is iedereen hier vrij in. Ik bepaal zelf wel wat ik thuis, op straat, in de tram of onderling met vrienden praat.

Shaya 01-17-2005 10:53 AM

Op school hoor je nederlands te spreken, daar ben ik het mee eens, maar ik bepaal zelf wat ik in de tram of thuis spreek. Niemand komt mij vertellen welke taal ik in de tram of thuis spreek.....zal toch niet gekker worden hier...

a 01-17-2005 11:06 AM

[quote]Op school hoor je nederlands te spreken, daar ben ik het mee eens, maar ik bepaal zelf wat ik in de tram of thuis spreek. Niemand komt mij vertellen welke taal ik in de tram of thuis spreek.....zal toch niet gekker worden hier...

Dut dat!!!
Ze zijn gek aan het worden hier......Boeroe's!!

Tomasson 01-17-2005 01:14 PM

Integreren mensen :!:

Sonayna 01-17-2005 02:43 PM

[quote]Integreren mensen :!:

Als ik thuis hindoestaans wil praten, houdt dat dan in dat ik niet geintergreerd ben?

Moslimstaan 01-17-2005 02:45 PM

Nederlands altijd en overal, ook op zon en feestdagen.

Tomasson 01-17-2005 02:45 PM

[quote]
Quote:

Als ik thuis hindoestaans wil praten, houdt dat dan in dat ik niet geintergreerd ben?
Nee dat is niet mijn mening, maar volgens sommige mensen vooral hollanders dan, belemmerd dat de integratie.

Sonayna 01-17-2005 02:48 PM

[quote][quote]
Quote:

Nee dat is niet mijn mening, maar volgens sommige mensen vooral hollanders dan, belemmerd dat de integratie.

Ach zo, vind het zware nonsens.
Mijn kinderen leren eerst nederland en daarna hindoestaans.
Moet wel de wortelen in handen houden, anders verlies je jezelf en je cultuur.

All times are GMT. The time now is 05:54 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved