Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Algemeen Forum (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De Islam: Een religie als alle anderen! (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=485)

03-10-2005 09:01 PM

ik heb me laten vertellen dat vroeger in sranang er geen (of weinig)spanningen waren tussen hindoestanen met verschillende godsdiensten. het lijkt wel of hindoestanen (en andere migranten) in nederland fanatieker zijn geworden met religie. is dit een vorm van zoeken naar een identiteit?

valentijn 03-11-2005 08:51 AM

Quote:

Originally posted by koemba
ik heb me laten vertellen dat vroeger in sranang er geen (of weinig)spanningen waren tussen hindoestanen met verschillende godsdiensten. het lijkt wel of hindoestanen (en andere migranten) in nederland fanatieker zijn geworden met religie. is dit een vorm van zoeken naar een identiteit?
Dat is nog steeds zo daar gaan verschillende relegies hand in hand :wink:

Faya-kroitie 03-11-2005 08:57 AM

Quote:

Als men de buik vol heeft, gaat men zijn religie belangrijk vinden. Vervolgens gaan ze de anderen onderuit halen.

valentijn 03-11-2005 09:02 AM

[quote]
Quote:

Als men de buik vol heeft, gaat men zijn religie belangrijk vinden. Vervolgens gaan ze de anderen onderuit halen.
Een waarheid die staat als een huis :wink:

Ghost... 03-11-2005 09:38 AM

De situatie die zich afspeelt in India, dat moslims hindoes verplichten tot de Islam, komt niet vanuit de Islam zelf! De mensen die het geloof belijden maken daar een boel van.
Straks komen jullie nog zeggen dat eerwraak in Marokko of Turkije of vrouwenbesnijdenis ook door de Islam wordt goedgekeurd.

Ik weet genoeg van de Islam af. Mij is geleerd dat de Islam niemand dwingt tot de Islam te bekeren. Dat hoort nogmaals in je hart te zitten. De Islam is er natuurlijk wel trots op dat het geloof zich uitbreidt. De Islam staat voor vrede, als men dat niet wist, maar de mensen, die dingen doen uit de naam van God, zullen branden in hel, omdat hun juist laten zien dat dit wel een deel is van de Islam, terwijl dit helemaal niet zo is.

Ik heb ook negatieve dingen meegemaakt met hindoes. Zie je mij daarover boos worden? Zie je mij hindoes uitschelden voor varkens?
En nogmaals, ik heb niet gezegd dat hij alle moslims uitmaakte voor varkens! Ik vind dit alleen laag, dat je mensen gaat uitmaken en het de naam moslims geeft.
Als ik hindoes zou uitschelden, zou je halve forum boven op me zitten.
Ik heb gemerkt dat als de moslims worden aangevallen er heel soepel mee wordt omgegaan, maar wilt iemand de Islam verdedigen, luistert niemand daar naartoe.

Ik hoef en ga geen adviezen aannemen, van niemand niet. IK blijf bij mijn standpunt en zal er over blijven discussieren. Vind je dat niets, heb ik liever dat je je mening voor je houdt, dan mij uitmaken voor iemand die er nergens van afweet, want ik weet er degelijk wel wat van!

Nogmaals wil ik duidelijk maken dat de gelovigen een geloof opfokken, en niet dat een geloof slecht is.
De Islam verplicht NIEMAND tot het bekeren!
En dat religie iets belangrijks is in het leven van een mens, is niks mis mee.

Hein 03-11-2005 10:02 AM

Quote:

Originally posted by Ghost...
De situatie die zich afspeelt in India, dat moslims hindoes verplichten tot de Islam, komt niet vanuit de Islam zelf! De mensen die het geloof belijden maken daar een boel van.
Straks komen jullie nog zeggen dat eerwraak in Marokko of Turkije of vrouwenbesnijdenis ook door de Islam wordt goedgekeurd.

Ik weet genoeg van de Islam af. Mij is geleerd dat de Islam niemand dwingt tot de Islam te bekeren. Dat hoort nogmaals in je hart te zitten. De Islam is er natuurlijk wel trots op dat het geloof zich uitbreidt. De Islam staat voor vrede, als men dat niet wist, maar de mensen, die dingen doen uit de naam van God, zullen branden in hel, omdat hun juist laten zien dat dit wel een deel is van de Islam, terwijl dit helemaal niet zo is.

Ik heb ook negatieve dingen meegemaakt met hindoes. Zie je mij daarover boos worden? Zie je mij hindoes uitschelden voor varkens?
En nogmaals, ik heb niet gezegd dat hij alle moslims uitmaakte voor varkens! Ik vind dit alleen laag, dat je mensen gaat uitmaken en het de naam moslims geeft.
Ik heb gemerkt dat als de moslims worden aangevallen er heel soepel mee wordt omgegaan, maar wilt iemand de Islam verdedigen, luistert niemand daar naartoe.

Ik hoef en ga geen adviezen aannemen, van niemand niet. IK blijf bij mijn standpunt en zal er over blijven discussieren. Vind je dat niets, heb ik liever dat je je mening voor je houdt, dan mij uitmaken voor iemand die er nergens van afweet, want ik weet er degelijk wel wat van!

Nogmaals wil ik duidelijk maken dat de gelovigen een geloof opfokken, en niet dat een geloof slecht is.

Ghost, je hebt helemaal gelijk :wink:
Ik wil bij deze ook mijn excuus aanbieden voor wat ik Moslims heb uitgemaakt. Het was niet mijn bedoeling alleen liet ik mijn emotie de loop ghost omdat ik dus wel degelijk dingen heb meegemaakt van anderen.

En ik mag niet iedereen over een kam scheren en ik besef ook dat er bij alle culturen en rassen dit soort dingen gebeuren.

Maar ik wil wel 1 opmerking maken en dat is dat de situatie zich dus niet alleen in India afspeeld maar overal ter wereld.

O ja en ik ben een hindoestaan maar heb geen Hindoeisme als geloof.
Maar ik ben christen.

Vanita 03-11-2005 10:30 AM

Quote:

Originally posted by Ghost...

Mee eens! :!:

Vijai 03-11-2005 10:33 AM

je hoort altijd dezefde argumenten: de koran is niet geod vertaald, het is de godsdienst van liefde....nou als ik om me heen kijk dan zie ik heel wat anders hoor..

Namira 03-11-2005 10:41 AM

Quote:

Originally posted by Heineken+--><div class='quotetop'>QUOTE(Heineken)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-Ghost...
Quote:

Ghost, je hebt helemaal gelijk :wink:
Ik wil bij deze ook mijn excuus aanbieden voor wat ik Moslims heb uitgemaakt. Het was niet mijn bedoeling alleen liet ik mijn emotie de loop ghost omdat ik dus wel degelijk dingen heb meegemaakt van anderen.

En ik mag niet iedereen over een kam scheren en ik besef ook dat er bij alle culturen en rassen dit soort dingen gebeuren.

Maar ik wil wel 1 opmerking maken en dat is dat de situatie zich dus niet alleen in India afspeeld maar overal ter wereld.

O ja en ik ben een hindoestaan maar heb geen Hindoeisme als geloof.
Maar ik ben christen.[/b]
Ga is een kijkje nemen in India wat die missionarissen daar doen :wink:

Faya-kroitie 03-11-2005 10:50 AM

Ghost tot nu toe ben je niet geslaagd om uitleg te geven over jouw bewering (islam verplicht niet om ........). Als je zo zeker bent van je bewering zou je uitleg willen geven en vergeet niet in je uitleg mee te nemen de betekenis van de islamitiche huwelijk (Nikaah) en vooral het begrip "Zienna". (zoals je ziet heb ik me goed laten inlichten). Succes. :wink:

Anonymous 03-11-2005 10:51 AM

Quote:

Originally posted by Bijoy
je hoort altijd dezefde argumenten: de koran is niet geod vertaald, het is de godsdienst van liefde....nou als ik om me heen kijk dan zie ik heel wat anders hoor..
:nod:

Hein 03-11-2005 10:55 AM

Quote:

Originally posted by Namira

Ga is een kijkje nemen in India wat die missionarissen daar doen :wink:

Ik zeg toch dat het niet alleen in India gebeurd maar overal :wink:

En ik ga nergens kijken :wink:

NiniBeebie 03-11-2005 11:00 AM

Quote:

Dit heb ik ook vaker gehoord...

valentijn 03-11-2005 11:15 AM

Quote:

Originally posted by Bijoy
Men ziet alleen wat men wil zien :roll:

valentijn 03-11-2005 11:18 AM

[quote] Ghost tot nu toe ben je niet geslaagd om uitleg te geven over jouw bewering (islam verplicht niet om ........). Als je zo zeker bent van je bewering zou je uitleg willen geven en vergeet niet in je uitleg mee te nemen de betekenis van de islamitiche huwelijk (Nikaah) en vooral het begrip "Zienna". (zoals je ziet heb ik me goed laten inlichten). Succes.
Het intreseert je wel he de islam pas maar op dalijk word je nog moslim en dan ga je ook beweren dat de moslims op deze forum je hebben gedwongen :roll:

NiniBeebie 03-11-2005 11:27 AM

Vele moslim's hier in Nederland hebben vaak de neiging om anderen kafier te noemen. Volgens vele ben ik ook geen goeie moslim...
Ze kijken niet naar zichzelf... ik ken veel moslims die zo heilig spelen maar liegen, stelen als geen ander. Ik heb geleerd als moslim zijnde dat je een ander geen kafier mag noemen. Je hart moet rein zijn. Je mag geen moorden plegen... de enige die het leven van iemand mag nemen is God. Vrouwen zijn gelijk aan mannen... Als iemand vind dat ik geen moslim ben door mijn denkwijze... dan is dat niet mijn probleem.

Ahmaddia's worden gezien als ongelovigen door de soennieten... Ahmaddiya's zijn moslim's maar gaan met de tijd mee...

Waarom zien wij (Ahmaddiya's) de soennieten wel als moslim terwijl de soennieten ons zien als kafier (ongelovigen) ?

Ik hoor wel eens dat er een fatwah is uitgeroepen dat Ahmaddiya's geen moslim zijn... nu is mijn vraag... DOOR WIE is die Fatwah uitgeroepen?? Juist door de Soennieten. Een mens kan niet voor een ander beslissen wat hij wel of niet is.

Waarom weten de soennieten altijd alles?? Ik heb weleens iets gehoord wat een "geleerde" Soenniet zei over Hindoe's "waarom worden hindoe's gecremeerd? Ze worden daar boven toch verbrand in de hel" Ik kan me daar zo ongelooflijk kwaad om maken. Waarom weten Soennie's alstijd alles??

Soennieten hebben geen respect voor de mens...maar willen wel respect krijgen.
Dit zeg ik omdat ik veel dingen heb meegemaakt als Ahmaddiya zijnde...

Ik lok geen onenigheid uit maar ik spreek uit eigen ervaring...

http://islamforum.vrijspraak.org/viewtopic.php?t=1878

Faya-kroitie 03-11-2005 11:31 AM

Quote:

Originally posted by valentijn

Het intreseert je wel he de islam pas maar op dalijk word je nog moslim en dan ga je ook beweren dat de moslims op deze forum je hebben gedwongen :roll:

Ik zal niet inhoudelijk op reageren want ik weet wat je antwoord dan is.

.............namelijk: LOL.

Hein 03-11-2005 11:32 AM

Quote:

Originally posted by Faya-lobie+--><div class='quotetop'>QUOTE(Faya-lobie)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-valentijn
Quote:

.............namelijk: LOL. [/b]

FAYA ik eis van je dat je nu moslim wordt ja :x :lol:

Naina 03-11-2005 11:34 AM

Quote:

Originally posted by NiniBeebie
Vele moslim's hier in Nederland hebben vaak de neiging om anderen kafier te noemen. Volgens vele ben ik ook geen goeie moslim... *
Ze kijken niet naar zichzelf... ik ken veel moslims die zo heilig spelen maar liegen, stelen als geen ander. Ik heb geleerd als moslim zijnde dat je een ander geen kafier mag noemen. Je hart moet rein zijn. Je mag geen moorden plegen... de enige die het leven van iemand mag nemen is God. Vrouwen zijn gelijk aan mannen... Als iemand vind dat ik geen moslim ben door mijn denkwijze... dan is dat niet mijn probleem.

Ahmaddia's worden gezien als ongelovigen door de soennieten... *Ahmaddiya's zijn moslim's maar gaan met de tijd mee... *

Waarom zien wij (Ahmaddiya's) de soennieten wel als moslim terwijl de soennieten ons zien als kafier (ongelovigen) ?

Ik hoor wel eens dat er een fatwah is uitgeroepen dat Ahmaddiya's geen moslim zijn... nu is mijn vraag... DOOR WIE is die Fatwah uitgeroepen?? Juist door de Soennieten. Een mens kan niet voor een ander beslissen wat hij wel of niet is. *

Waarom weten de soennieten altijd alles?? Ik heb weleens iets gehoord wat een \"geleerde\" Soenniet zei over Hindoe's \"waarom worden hindoe's gecremeerd? Ze worden daar boven toch verbrand in de hel\" Ik kan me daar zo ongelooflijk kwaad om maken. Waarom weten Soennie's alstijd alles?? *

Soennieten hebben geen respect voor de mens...maar willen wel respect krijgen. *
Dit zeg ik omdat ik veel dingen heb meegemaakt als Ahmaddiya zijnde... *

Ik lok geen onenigheid uit maar ik spreek uit eigen ervaring...

http://islamforum.vrijspraak.org/viewtopic.php?t=1878

Ik zag hier pas een docu over op ned. 1 over de soenies en de amadya's.
Soenies hebben echt een extreme denkwijze. Ik schrok er wel van. Terwijl de amadya's ongeveer dezelfde denkwijze hebben zoals de hindoes. Dat was mijn conclusie.

valentijn 03-11-2005 11:34 AM

Quote:

Quote:

Quote:

Originally posted by Faya-lobie@
<!--QuoteBegin-valentijn

Quote:

Quote:

FAYA ik eis van je dat je nu moslim wordt ja :x :lol:[/b]
Volgens mij nee ik weet het zeker als ik zijn postings lees hij is moslim hahaha :roll:

Hein 03-11-2005 11:43 AM

Quote:

Originally posted by valentijn+--><div class='quotetop'>QUOTE(valentijn)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by Heineken+--><div class='quotetop'>QUOTE(Heineken)
Quote:

<!--QuoteBegin-Faya-lobie
Quote:

@
<!--QuoteBegin-valentijn

Quote:

Quote:

FAYA ik eis van je dat je nu moslim wordt ja :x :lol:[/b]
Volgens mij nee ik weet het zeker als ik zijn postings lees hij is moslim hahaha :roll:[/b][/quote]

Hey Val maar het kan toch wel zijn dat een ander ras ook veel of zelfs net zoveel weet over de Islam dan een echte Moslim?

Faya-kroitie 03-11-2005 11:43 AM

:pray:

valentijn 03-11-2005 11:47 AM

Quote:

Quote:

Quote:

Originally posted by valentijn+--><div class='quotetop'>QUOTE(valentijn)
Quote:

Quote:

Originally posted by Heineken

Quote:

Quote:

@
<!--QuoteBegin-valentijn

Quote:

Quote:

Quote:

Volgens mij nee ik weet het zeker als ik zijn postings lees hij is moslim hahaha :roll:[/b]
Hey Val maar het kan toch wel zijn dat een ander ras ook veel of zelfs net zoveel weet over de Islam dan een echte Moslim?[/b][/quote]
Waarom nou zou serieus HEIN je weet toch lol maken moet kunnen :roll:

valentijn 03-11-2005 11:50 AM

Quote:

Originally posted by Faya-lobie
:pray:
Ik hoop dat jij wel de lol ervan inziet je krijgt er op deze topic misschien nieuwe diccussie punten door anders blijf je in die cirkel hangen :wink:

Hein 03-11-2005 11:54 AM

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

@
<!--QuoteBegin-valentijn

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Volgens mij nee ik weet het zeker als ik zijn postings lees hij is moslim hahaha :roll:

Hey Val maar het kan toch wel zijn dat een ander ras ook veel of zelfs net zoveel weet over de Islam dan een echte Moslim?[/b]
Waarom nou zou serieus HEIN je weet toch lol maken moet kunnen :roll:[/b][/quote]

huh niet is geen chit chat dus ik dacht hier moet je serieus zijn :roll:
maar het is een vraag die jij ook mag beantwoorden

valentijn 03-11-2005 02:10 PM

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

@
<!--QuoteBegin-valentijn

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Hey Val maar het kan toch wel zijn dat een ander ras ook veel of zelfs net zoveel weet over de Islam dan een echte Moslim?

Waarom nou zou serieus HEIN je weet toch lol maken moet kunnen :roll:[/b]
maar het is een vraag die jij ook mag beantwoorden[/b][/quote]
Zelfs in serieuse onderwerpen moet een lolletje kunnen toch heeft toch niets met chitchat te maken zie het zo het zou verfrissend kunnen werken :wink:

Hein 03-11-2005 02:22 PM

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

@
<!--QuoteBegin-valentijn

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

maar het is een vraag die jij ook mag beantwoorden[/b]
Zelfs in serieuse onderwerpen moet een lolletje kunnen toch heeft toch niets met chitchat te maken zie het zo het zou verfrissend kunnen werken :wink:[/b][/quote]

Ben blij dat je dat zegt :P

valentijn 03-11-2005 02:25 PM

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

@
<!--QuoteBegin-valentijn

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

maar het is een vraag die jij ook mag beantwoorden

Zelfs in serieuse onderwerpen moet een lolletje kunnen toch heeft toch niets met chitchat te maken zie het zo het zou verfrissend kunnen werken :wink:[/b]
Ben blij dat je dat zegt :P[/b][/quote]
8)

rachaad 03-11-2005 02:39 PM

Quote:

Originally posted by Naina

Ik zag hier pas een docu over op ned. 1 over de soenies en de amadya's.
Soenies hebben echt een extreme denkwijze. Ik schrok er wel van. Terwijl de amadya's ongeveer dezelfde denkwijze hebben zoals de hindoes. Dat was mijn conclusie.

Jij hebt zeker niet gekeken naar "De Leugen Regeert",
http://omroep.vara.nl/tvradiointernet_deta...9&detail=124705

Kannadiga 03-11-2005 10:31 PM

Quote:

De Islam staat voor vrede, als men dat niet wist, maar de mensen, die dingen doen uit de naam van God, zullen branden in hel, omdat hun juist laten zien dat dit wel een deel is van de Islam, terwijl dit helemaal niet zo is.

Hoe kan de Islam staan voor vrede als die religie mensen laat branden in de hel? Ik vind dit nogal tegenstrijdig.

Chaand 03-11-2005 11:25 PM

Quote:

Originally posted by Kannadiga
Quote:

De Islam staat voor vrede, als men dat niet wist, maar de mensen, die dingen doen uit de naam van God, zullen branden in hel, omdat hun juist laten zien dat dit wel een deel is van de Islam, terwijl dit helemaal niet zo is.

Hoe kan de Islam staan voor vrede als die religie mensen laat branden in de hel? Ik vind dit nogal tegenstrijdig.

5 min afkoelen. 8)

pokiewokie 03-12-2005 01:01 PM

Quote:

Voor vrede zijn en zondaars straffen sluit elkaar niet uit, gaat prima samen zelfs.

Anwar Puttarjee 03-13-2005 01:44 AM

Quote:

Originally posted by pokiewokie+--><div class='quotetop'>QUOTE(pokiewokie)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-Kannadiga
Quote:

Voor vrede zijn en zondaars straffen sluit elkaar niet uit, gaat prima samen zelfs.[/b]
:clap:

Kannadiga 03-13-2005 09:24 AM

Quote:

Originally posted by pokiewokie+--><div class='quotetop'>QUOTE(pokiewokie)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-Kannadiga
Quote:

Voor vrede zijn en zondaars straffen sluit elkaar niet uit, gaat prima samen zelfs.[/b]
Ik kan het nut ervan niet in zien. Vrede krijg je niet door angst aan te praten met hellestraffen. Ik vind het persoonlijk een kinderlijke voorsteling. Een wrede god die zijn kinderen eeuwig laat branden, en dan alleen omdat ze niet in hem geloven. Dat doet een democratische regering niet eens met zijn "onderdanen". Laat staan een god van vrede.

Hein 03-13-2005 11:54 AM

Quote:

Originally posted by Anwar Puttarjee+--><div class='quotetop'>QUOTE(Anwar Puttarjee)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by pokiewokie@
<!--QuoteBegin-Kannadiga

Quote:

Quote:

Voor vrede zijn en zondaars straffen sluit elkaar niet uit, gaat prima samen zelfs.

:clap:[/b]
Maar wie zijn de zondaars de ongelovige (niet islamieten) toch :?
Dus over welke vrede hebben ze niet de vrde onder de mensen maar alleen onder hun religie toch?

DeSi MaDneSz 03-13-2005 12:39 PM

Quote:

Originally posted by Kannadiga+--><div class='quotetop'>QUOTE(Kannadiga)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by pokiewokie@
<!--QuoteBegin-Kannadiga

Quote:

Quote:

Ik kan het nut ervan niet in zien. Vrede krijg je niet door angst aan te praten met hellestraffen. Ik vind het persoonlijk een kinderlijke voorsteling. Een wrede god die zijn kinderen eeuwig laat branden, en dan alleen omdat ze niet in hem geloven. Dat doet een democratische regering niet eens met zijn "onderdanen". Laat staan een god van vrede.[/b]
jah hoor alsof er alleen volgens de islam een hel bestaat... *zucht*...

pokiewokie 03-13-2005 01:00 PM

Quote:

Ik kan het nut ervan niet in zien.

Ik wel. Houdt het volk enigszinds in het gareel, werkt al duizenden jaren. Daar veranderen lamers als jij weinig aan. :)

pokiewokie 03-13-2005 01:01 PM

Quote:

Originally posted by DeSi MaDneSz

jah hoor alsof er alleen volgens de islam een hel bestaat... *zucht*...

leef jij ook nog

Kannadiga 03-13-2005 02:29 PM

Quote:

Quote:

<!--QuoteBegin-Kannadiga
Quote:

Ik kan het nut ervan niet in zien.

Ik wel. Houdt het volk enigszinds in het gareel, werkt al duizenden jaren. Daar veranderen lamers als jij weinig aan. :)[/b]
Houdt het volk dom en onderdrukt. Als dit religie is ben ik 1000 maal liever atheist. Mensen die hun leven geven voor hun god om zo in een verzonnen hemel te komen. Al die dreigingen van hemel en hel (in wat voor religie ook) is de bron van heel veel kwaad.

pokiewokie 03-13-2005 02:51 PM

Nee.
Moraalloos-atheisme is dé bron van al het kwaad.
Heb trouwens meer sympathie voor mensen die hun leven geven voor god, dan voor laffe collaborateurs.

Go mujahideen! 8)

All times are GMT. The time now is 05:20 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved