Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Algemeen Forum (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De Islam: Een religie als alle anderen! (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=485)

NiniBeebie 03-16-2005 06:48 PM

Quote:

Originally posted by Heineken+--><div class='quotetop'>QUOTE(Heineken)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by NiniBeebie@
<!--QuoteBegin-Heineken

Quote:

Quote:

Waar is ghost ik mis haar......

Is het een haar?? :lol:

weet nie zo'n gevoel kreeg ik wel :roll: :roll: :roll: :roll:[/b]
Ik wacht ook nog steeds op antwoord... :roll:

Hein 03-16-2005 06:49 PM

Quote:

Originally posted by NiniBeebie+--><div class='quotetop'>QUOTE(NiniBeebie)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by Heineken+--><div class='quotetop'>QUOTE(Heineken)
Quote:

<!--QuoteBegin-NiniBeebie
Quote:

@
<!--QuoteBegin-Heineken

Quote:

Quote:

Waar is ghost ik mis haar......

Is het een haar?? :lol:

weet nie zo'n gevoel kreeg ik wel :roll: :roll: :roll: :roll:[/b]
Ik wacht ook nog steeds op antwoord... :roll:[/b][/quote]

zal ik maar niet doen als ik jou was
ik ga ook weg nu laterzzzzzzz

Ghost... 03-17-2005 12:06 AM

Ik zal maar de volwassene zijn en je vragen die je gesteld hebt, beantwoorden sinds je de mijne niet durft te beantwoorden. Wel ja, misschien hierna wel, hoewel ik dat betwijfel.

Geen extreme denkwijze????
Waarom zien en noemen ze niet moslims dan kafier? Waarom worden vrouwen zo onderdrukt bij de soennieten?? Waarom zo een haat tegen homo's????

Zoals je zelf hier zegt: Waarom noemen de soennieten niet-moslims kafier? Kafier betekent ongelovige. Niet moslims betekent mensen die geen moslims zijn, dus ongelovige zijn, dus kafier zijn, toch?
Vrouwen worden niet onderdrukt. Als jij denkt dat zij dat wel worden, wil ik hier graag voorbeelden van. Je hoeft niet aan te komen met familie gebeurtenissen, dat het is voorgekomen in je familie. Ik wil echte feiten zien. Het komt weleens voor dat een allochtoon iemand in mekar mept, maar dat wil dan niet zeggen dat alle allochtonen zo zijn.
En waarom haat tegenover homo's? Ik zou het geen haat noemen. De Islam heeft zo zijn regels over het geslacht en Allah (swt) heeft niet voor niets Adam (as) en Eva geschapen. Volgens mij niet 2 Adam (as) of 2 Eva
Als iemand homo's haat tot aan het bot, moet je bij de marokkanen en turken kijken.

Respect??????????????????? Waar is jullie respect gebleven??

Welk respect? Respect voor wie? Respect voor amaddiya's? Hebben ahmaddiya's respect dan?
Waar is jullie respect nogmaals voor onze Heilige Profeet (saw)?

http://www.alislam.org/

Het spijt me dat ik het zeg, maar ik heb het niet verder gelezen, want meteen op de front page heb je die zogenaamde messiah. Bedoel, dat moet genoeg zeggen.
Wil je met een site komen, kom met een goeie!
Ik ken ook zo die sites voor je zoeken van dit niveau.

eet jij alleen hallal???

Ja, ik eet halal. k koop mijn vleeswaren bij een islamtische slagerij. Ik kijk eerst goed wat in de producten zit alvorens ik het koop. En mocht ik thuiskomen en ik zie alsnog dat het of kippen of runder extract bevat, aarzel ik er niet over en gooi het gewoon weg.
Bepaalde producten hier in NL zijn halal. Juist omdat NL zoveel moslim inwoner hebben, wordt daar mee rekening gehouden en dan komt zo iemand op het forum zeggen dat het in alle producten dierlijke vetten zitten. Ik zou zeggen, ga elke product na en dan zul je vanzelf zien dat je ongelijk hebt.
Er zijn natuurlijk wel moslims die bij KFC zitten of een chicken/ham burger smullen bij de MAC, maar die zullen daar zelf voor moeten boeten.
Als je iets onbewust doet, zul je daar niet gestraft voor worden. Maar iets bewust doen, valt tig malen zwaarder. Dat is en maak ik mijn probleem niet.
Mag ik dus aannemen dat dat jouw argument was, dat het dan oke zou zijn om haram te eten, omdat het toch zogenaamd in 'alles' zit?
Zou iemand echt zo onwetendheid zijn? Of heeft die Khan van tv dat wijsgemaakt?

want zelfs in kauwgom zit dierlijk vet
Ik heb er net een Sportlife-pakje bijgehaald:
Sportlife: Chewing gum zonder suiker, gezoet met zoetstoffen.
Ingredienten= Zoetstoffen, gombasis van natuurlijke aroma, kleurstof, glansmiddelen, voedingsvezels. En dan staan er nog dingen overkoolhydraten, kalorien en vetzuren.
Vertel waar de dierlijk vet onder staat dan? Onder voedingsvezels? Of onder zoetstof misschien?

Jij als ahmaddiya duidt ahmaddiyah's aan met niet-moslim, dus eigelijk valt er niets meer over te zeggen, want je zegt het zelf!

Ik hoop dat je tevreden bent , dat ik je vragen heb beantwoordt. Is het misschien mogelijk om de mijne dan te beantwoorden, want ik ben heel nieuwsgierig wat jij daarop te zeggen heb.
Weliswaar zou je alles 4-kant tegenspreken (ik verwacht eigenlijk niet anders van je), dan nog verwacht ik een antwoord erop. En niet kinderachtig doen, dat ik niet alles heb beantwoord, maar ik heb me best voor je gedaan en dat zou meer dan voldoende moeten zijn.

Anwar Puttarjee 03-17-2005 12:19 AM

Ghost, respect voor je volwassen manier van discussieren. :clap: (Even offtopic)

Ghost... 03-17-2005 12:24 AM

Ik zou ook kunnen gaan schelden of nog ergere dingen doen, maar daar bereik je niets mee. En vooral als het over de Islam of over soenniet/ahmaddiya gaat.
Enige wat ik verwacht, is hetzelfde van mijn mede-Ifer.
Alleen valt dat soms zwaar tegen.

Wel bedankt.

Ricardo Villalobos 03-17-2005 12:31 AM

Eyyy kom op mangg, give de ahmadiyya's een break, waarom zo streng? Ze accepteren de koran toch? Nou, daarmee is alles klaar. Hoe kunnen ze dan geen moslims zijn?

Neo 03-17-2005 07:59 AM

Quote:

Originally posted by Jeff Mills
Eyyy kom op mangg, give de ahmadiyya's een break, waarom zo streng? Ze accepteren de koran toch? Nou, daarmee is alles klaar. Hoe kunnen ze dan geen moslims zijn?
Ik snap het ook niet hoor
:P

NiniBeebie 03-17-2005 02:49 PM

Ahmadiyya's zijn volgens de soennieten kafiers, in de koran staat dat een moslim een ander geen kafier mag noemen...maar goed de soennieten zijn de goede moslims... :roll:

Het gerucht dat Ahmadiyyas niet in de Profeet Mohammed geloven is een grote fabel... zo zie je maar hoe dom soennie's zijn. In hun Moskee word ze geleerd een hekel te hebben aan niet-soennies... en dan geef ik een voorbeeld Moskee Taibah te Amsterdam. Ga daar eens kijken wat de imams daar aan kinderen leren.

Nog maals Ahmadiyyas zijn geen moslims volgens de soennieten omdat ze met de tijd mee gaan.

Kannadiga 03-17-2005 03:43 PM

Eigenlijk verschillen de Ahmadiyya's en de Soennieten niet zo veel. Ze aanbidden beide de zelfde god, nl.Allah. Ze hebben beiden dezelfde Koran en erkennen Mohammad. De verschillen bij verschillende hindoestromingen zijn veel groter. Maar hindoes zijn gewend om te leven met diversiteit.
Het strijdpunt met Ahmadiyya's en Soennieten is dat de Ahmadiyya's ook geloven in Hazrat Ahmad, een hervormer. Maar volgens de officiele Islam is Mohammad de laatste profeet. Dus het feit dat de Ahmadiyya's ook Hazrat Ahmad als een profeet beschouwen wordt dat door de Soennieten als kufr gezien.

Ghost... 03-17-2005 04:30 PM

Als er wordt gezegd dat de soennieten en de ahmaddiya's niet veel van elkaar verschillen, zouden de ahmaddiya's ook dom zijn, toch?

Maar goed, verschillen tussen beiden zijn:
1-De ahmaddiya's geloven wel in de Heilige Koran, maar geven hun eigen visie op de bevindingen. Van bepaalde dingen die er in staan, willen zij niets weten.
2-Soennieten en ahmaddiya's aanbidden dezelfde God, maar als die zelfde God heeft gezegd dat onze Heilige Profeet vzmh de allerlaatste Profeet is, hoe kunnen moslims komen zeggen dat Mirza Ghulam 'the promised messiah' is, en hem eerbieden als profeet?
Dit is de dank die de Heilige Profeet vzmh krijgt van mensen die zich moslim durven te noemen.
De Islam staat in de teken van Allah swt, maar Mohammed saw maakt daar een super groot deel uit.
3-Soennieten zullen zeggen dat ahmaddiya's geen moslims zijn, maar door ahmaddiya's worden soennieten beschouwd als extremisten.
En het meelopen met de tijd heeft hier totaal niets mee te maken.
(Ik kan doorgaan..)
In de Taibah wordt ook niet geleerd om niet moslims te haten. Waarschijnlijk heeft diegene die dit geschreven heeft, dit via via gehoord, want zij zelf kan dit niet zelf gehoord hebben, hetzij dat ahmaddiya's niet welkom zijn in dat moskee.

Ik heb ahmaddiya's nooit dom genoemd en lees nu zelf dat soennieten als dom gezien worden.
Ik moet zeggen dat ik hier gewoon van walg. Het is gewoon niet normaal, hoe onvolwassen erop gereageerd wordt als iemand ergens niet mee eens is.
Je ziet de soennieten niet uitschelden.
En jij als ahmaddiya hebt niet ontkend dat jullie niet moslims te zijn. je zegt: Wij lopen met de tijd mee. En daarnaast duidt jezelf ahmaddiya's aan met niet moslims.

Ik word eerlijk gezegd niet wijzer van dit. Als we doorgan, komt Nieniebeebie met nog meer scheldwoorden.
Het is al duidelijk hoe zij erover denkt en het is nog duidelijker dat ze geen normaal antwoord kan geven op de vragen die gesteld worden.
Ook is duidelijk dat zij weinig tot niets afweet van de soennietische gemeenschap.

Als er een echte ahmaddiya aanwezig is op de forum, die veel beter kan discussieren dan deze ahmaddiya, hoor ik het graag. Anders houdt het hier op. Want ik discusseer niet graag met mensen die niet tegen een stootje kunnen.

All times are GMT. The time now is 01:18 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved