Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Algemeen Forum (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De Islam: Een religie als alle anderen! (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=485)

Kannadiga 03-13-2005 03:17 PM

Wie zegt dat atheisme moraalloos is? Dit is een verkeerde opvatting. Je hoeft niet religieus te zijn om normen en waarden te hebben.
Religie kan ook verkeerd werken. Denk maar aan fundamentalisme en moorden vanwege religie.
Quote:

Go mujahideen!
Ja, lekker ongelovigen uitmoorden, dat noem ik eens normen en waarden.

pokiewokie 03-13-2005 03:22 PM

Die hadden de amerikanen ook niet toen ze fallujah binnenvielen en de rest afslachtten. normen&waarden, als het er op aankomt gives nobody a shit.

pokiewokie 03-13-2005 03:22 PM

Quote:

Originally posted by Kannadiga
Wie zegt dat atheisme moraalloos is?
Ik.

Kannadiga 03-13-2005 03:31 PM

Osama Ben Laden heeft ook zijn waarden en normen, en wil daarmee alle ongelovigen afslachten. Uiterlijke vormen van religie kunnen mij gestolen worden. Als religie is het onderzoek naar het innerlijke om aldus je geest te reinigen (manaH-shodhanam) dan kan ik wel religieus zijn. Een onderzoek naar wat je werkelijk bent (aatmaa-niriikShaNam).
En niet een stel van regeltjes waarbij je als een worst de beloning van een hemel wordt voorgehouden. (Of een hel als afschrikking). Dit is de meest primitieve vorm van religie, een soort Sinterklaas. Als je niet zoet bent krijg je geen cadeautjes en Zwarte Piet stopt je in een zak).
Of een geloof, iets aannemen omdat een ander het beweert.

Ik geloof dat het hindoeisme en boeddhisme de enigste religies zijn die boven dat niveau uit kunnen stijgen.

pokiewokie 03-13-2005 03:32 PM

Quote:

en wil daarmee alle ongelovigen afslachten.
Wat een onzin. Je moet niet blind alles geloven wat die gelegitimeerde oorlogsmisdadigers je voorhouden.

Kannadiga 03-13-2005 03:39 PM

Je bent wel erg geindoctrineerd als je Osama Ben Laden als een held ziet.

pokiewokie 03-13-2005 03:53 PM

Niks indoctrinatie, ik zie het licht.

pokiewokie 03-13-2005 03:53 PM

:mrgreen: !

Kannadiga 03-13-2005 04:11 PM

Je zou zelf maar een slachtoffer zijn van zo'n laffe aanval van moslimextremisme. Ik walg van het extremisme. Ik heb zelf eens een kennis verloren aan het extremisme.
Waarom altijd zo'n haat? Zit je in een identiteitskrisis of zo?
Wat zou je ervan vinden als Nederlanders Hitler een held vinden?
Dan is het gauw met ons gedaan.

valentijn 03-13-2005 04:55 PM

Quote:

Je zou zelf maar een slachtoffer zijn van zo'n laffe aanval van moslimextremisme. Ik walg van het extremisme. Ik heb zelf eens een kennis verloren aan het extremisme.
Waarom altijd zo'n haat? Zit je in een identiteitskrisis of zo?
Wat zou je ervan vinden als Nederlanders Hitler een held vinden? *
Dan is het gauw met ons gedaan.

Het spijt me voor je verlies,maar ik zou zeggen zoek proffesionele hulp inplaats van steeds zielig te doen op de forum.
Ik zou je dit ook willen zeggen scheer niet iedereen over 1 kam omdat je iemand hebt verloren hoe erg dat ook is :wink:

All times are GMT. The time now is 01:04 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved