Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Algemeen Forum (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De Islam: Een religie als alle anderen! (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=485)

Kannadiga 12-15-2004 01:41 PM

Quote:

Originally posted by Kurahat

Omdat de grootste islamitische bevolkingsgroep de marokkanen zijn, de meeste moslims in NL zijn toch van marokkaanse afkomst. Arabieren zijn van nature ook fanatieker in hun religieuze beleving dan Turken.

Dat is zo, Turken zijn gewend om in een seculiere maatschappij te leven.
Turken maken zelden problemen in de Nederlandse maatschappij.
Maar de meeste Marokkanen zijn geen Arabieren, maar gearabiseerde Berbers. Ik geloof dat ze zich zelf Tamazight noemen.

Reza 12-15-2004 01:54 PM

Quote:

Originally posted by Kannadiga
Maar de meeste Marokkanen zijn geen Arabieren, maar gearabiseerde Berbers. Ik geloof dat ze zich zelf Tamazight noemen.
Tamazight en Berbers komen uit het Noorden van Marokko. Vooral uit de streekgebieden en de plattelandgebieden. De meeste Marokkanen in Nederland komen uit Rabat, Casablanca, Marakesh en Fèz. Met andere woorden: 'De meeste Marokkanen die in Nederland wonen, zijn afkomstig uit de grote steden in Marokko en die worden grotendeels bewoond door Arabieren.'

Kannadiga 12-15-2004 02:55 PM

Ik heb altijd gedacht dat de meeste Marokkanen hier uit de Rif kwamen (Oujda)

Sherazade 12-19-2004 08:38 PM

Quote:

Sherazade (Leeuwenprins), wat weet jij veel over de Islam.
Leeuwenprins? :o

Sherazade 12-19-2004 08:39 PM

Quote:

Originally posted by rachaad
hmm, pittig, heb geen direct antwoord hierop, maar ik kom hier nog op terug
Okee.

Moslimstaan 12-19-2004 08:43 PM

Quote:

Ik heb altijd gedacht dat de meeste Marokkanen hier uit de Rif kwamen (Oujda)
nee niet omdat M.B. uit et rif kwam komen alle marokanen eruit.

Kannadiga 12-19-2004 08:56 PM

Mohamed Bouyeri komt uit Amsterdam. Hij is in Nederland geboren.

Misschien heb ik het verkeerd maar de Marokkanen op mijn werk en bij mij uit de buurt komen allemaal uit het Rif-gebergte.
Daarom heb ik de conclusie getrokken dat de meeste Marokkanen Berbers uit het Rif-gebergte zijn.

Moergie 12-19-2004 09:00 PM

Quote:

Originally posted by Reza B+--><div class='quotetop'>QUOTE(Reza B)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-Kannadiga
Quote:

Tamazight en Berbers komen uit het Noorden van Marokko. Vooral uit de streekgebieden en de plattelandgebieden. De meeste Marokkanen in Nederland komen uit Rabat, Casablanca, Marakesh en Fèz. Met andere woorden: 'De meeste Marokkanen die in Nederland wonen, zijn afkomstig uit de grote steden in Marokko en die worden grotendeels bewoond door Arabieren.'[/b]

Volgens mij komen ze juist niet uit de grote steden, maar uit het Rifgebergte. Voor de komst van de islam en arabieren hadden zij een eigen cultuur, die grotendeels verdrongen is door de arabische cultuur. Ze willen ook geen arabieren genoemd worden, ze zijn berbers.

Moslimstaan 12-19-2004 09:17 PM

Quote:

Misschien heb ik het verkeerd maar de Marokkanen op mijn werk en bij mij uit de buurt komen allemaal uit het Rif-gebergte. *
Daarom heb ik de conclusie getrokken dat de meeste Marokkanen Berbers uit het Rif-gebergte zijn.

Foutje hij idd niet.

maar nu zeg je het weer
Quote:

de Marokkanen op mijn werk en bij mij uit de buurt komen allemaal uit het Rif-gebergte
tjonge jonge (niet dat er erg is) dat de mensen die jij kent uit het rif komen wil toch niet zeggen dat de meeste er ook vandaan komen (al mocht het zo zijn) :? het alom bekende over 1 kam scheer effect. De meeste die ik ken komen toevallig uit Nederland. [/i]

DesiPrincess 12-19-2004 09:19 PM

Quote:

Originally posted by Moslimstaan+--><div class='quotetop'>QUOTE(Moslimstaan)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-Kannadiga
Quote:

Misschien heb ik het verkeerd maar de Marokkanen op mijn werk en bij mij uit de buurt komen allemaal uit het Rif-gebergte. *

Foutje hij idd niet.

maar nu zeg je het weer
Quote:

de Marokkanen op mijn werk en bij mij uit de buurt komen allemaal uit het Rif-gebergte
tjonge jonge (niet dat er erg is) dat de mensen die jij kent uit het rif komen wil toch niet zeggen dat de meeste er ook vandaan komen (al mocht het zo zijn) :? het alom bekende over 1 kam scheer effect. De meeste die ik ken komen toevallig uit Nederland. [/i][/b]
85% is berber en 15% arabier. Dat hoor je te weten.

Je blijft de alombekende ventje met tegentrijdige opmerkingen. Zelf ben je moslimstaan. Ga op een moslimstaanse website man. O, die bestaat niet he?

All times are GMT. The time now is 11:24 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved