Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Filosofisch (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=107)
-   -   Waarom en wanneer wordt iemand jaloers? (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=6035)

sarojni 12-26-2004 07:29 PM

Re: Waarom en wanneer wordt iemand jaloers?

je kan tog ook een beetje gezond jaloer s zijn...........een beetje jaloezie is ook wel gezond in een relatie.....................dan weet je dat je van elkaar houdt............en kun je elkaar ook een beetje plagen ;)

appeltje 12-28-2004 07:29 AM

Quote:

Originally Posted by Sarojni
je kan tog ook een beetje gezond jaloer s zijn...........een beetje jaloezie is ook wel gezond in een relatie.....................dan weet je dat je van elkaar houdt............en kun je elkaar ook een beetje plagen ;)

Nouhou... dat noem ik gewoon plagen, je weet immers van elkaar dat het gewoon 4 the fun is.

Geloof me, als je partner jaloers is, geniet je echt niet hoor!

Aruna 12-28-2004 01:29 PM

Jaloezie is in een relatie (binnen bepaalde grenzen) wel goed. Je merkt dan hoeveel je partner om je geeft. Maar ik heb inderdaad meegemaakt dat mensen jaloers waren (in een andere situatie), die zich heel kinderachtig hebben gedragen. Ze beseffen zelf niet dat hun gedrag meestal een averechtse uitwerking heeft.

Punjabi boy 12-28-2004 05:35 PM

Jaloerzie komt ook voort uit angst voor andere mensen wat aanleiding geeft tot jaloers zijn. Het komt erop neer dat je het een en ander niet gunt aan iemand, omdat je bang bent dat hij/zij beter wordt dan jijzelf. Maar mensen begrijpen niet dat je ook kan leren voor andere mensen en dit hoeft niet explicier buigen te zijn. Het kan inderdaad ook aangestoken worden door de tegenpartij, maar hoef je dan niet op in te gaan. Je verdraagzaamheid wordt dan getest. Ik zou dan gewoon medelijden hebben met de tegenpartij dat die jou test uit onzekerheid van zichzelf.

Maar sommigen van jullie hebben het over relaties. Hierbij krijgt jaloerzie een heel andere wending vindt ik. Dit is niet te vergelijken met zaken die niet op liefde zijn gebaseerd denk ik.

sarojni 12-29-2004 10:05 AM

Quote:

Originally Posted by appeltje

Nouhou... dat noem ik gewoon plagen, je weet immers van elkaar dat het gewoon 4 the fun is.

Geloof me, als je partner jaloers is, geniet je echt niet hoor!

niet ziekelijk jaloers jah dan klopt t wel...................maar gewoon........ehm....hoe leg je dat uit.........naja...chor de.... ;)

imported_Ishika 12-29-2004 10:28 PM

Quote:

Originally Posted by Sarojni

niet ziekelijk jaloers jah dan klopt t wel...................maar gewoon........ehm....hoe leg je dat uit.........naja...chor de.... ;)

Bedoel je plagerig jaloers ?

Ik kan me voorstellen dat het echt vevelend voor een vrouw is al haar parner ziekelijk jaloers is zo erg dat hij ook obsest is iellllg

Ik heb het niet zelf ervaren maar in sommige films als daraar daar wordt het in geschets dat is echt erg

appeltje 12-30-2004 07:27 AM

Hahahaha, okee..

Ik weet wel hoe het is als je partner echt jaloers is, dat wanneer je elkaar 1 dag (ruim genomen) niet spreekt je gelijk een preek van 1 uur krijgt! Pff, dat is niet leuk en ook echt nix voor mij..

Gewoon jaloers zijn is iedereen weleens, maar daar is ook makkelijk over te praten. Je leert ervan en je partner begrijpt het waarom..

sarojni 12-30-2004 08:05 AM

Quote:

Originally Posted by Ishika

Bedoel je plagerig jaloers ?

Ik kan me voorstellen dat het echt vevelend voor een vrouw is al haar parner ziekelijk jaloers is zo erg dat hij ook obsest is iellllg

Ik heb het niet zelf ervaren maar in sommige films als daraar daar wordt het in geschets dat is echt erg

jaaahhh plagerig jaloers........dat kan voor leuk,lieve , schattige situaties zorge........

en dat ziekelijke jaloezie is inderdaad niet gezond. Als je ex bijvoorbeeld....ehmm je gaat stalken ofzo of je huidige man/partner kwaad wil doen ofzo ......................dat is niet meer leuk :( :'(

ANJALA 12-30-2004 08:40 AM

Jaloersheid is een teken van onzekerheid in ur innerself. Beetje jaloezie mag er zijn, maar het moet niet gaan overheersen of extreme vormen gaan aannemen!

PReTTY WoMaN 01-02-2005 11:27 AM

Over jaloersheid in een relatie...is toch een ander topic over...gaan we nu niet naar de verkeerde richting met deze topic of* ???

All times are GMT. The time now is 07:48 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved